Gå til innhold

Nokia N900 - Den store diskusjonstråden


Mr. P

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jupp. maemo.nokia.com/n900

 

Den har forøvrig også en IR-port som ikke nevnes i spec'en. Alltid morsomt med en programmerbar fjernkontroll.

 

Supert! Så også ut som den kunne spille av .avi filer. Har bestilt et eksemplar, får den om en uke ;)

Hvor har du bestilt fra? Hørt snakk om noe forsinkelse rundt om i Europa.

 

 

Får jeg norsk fysisk tastatur viss jeg bestiller den ifra en norsk nettbutikk? Eller er det noen som kommer veldig mye senere?

Vil da anta at det bare er den skandinaviske modellen som blir solgt her til lands såfremt butikken ikke opplyser noe annet.

Endret av Dandor
Lenke til kommentar
Jupp. maemo.nokia.com/n900

 

Den har forøvrig også en IR-port som ikke nevnes i spec'en. Alltid morsomt med en programmerbar fjernkontroll.

 

Supert! Så også ut som den kunne spille av .avi filer. Har bestilt et eksemplar, får den om en uke ;)

Hvor har du bestilt fra? Hørt snakk om noe forsinkelse rundt om i Europa.

 

 

Får jeg norsk fysisk tastatur viss jeg bestiller den ifra en norsk nettbutikk? Eller er det noen som kommer veldig mye senere?

Vil da anta at det bare er den skandinaviske modellen som blir solgt her til lands såfremt butikken ikke opplyser noe annet.

 

Har bestilt fra Elkjøp. Den skulle vel ha kommet 15, men er utsatt til ca 20 tror jeg det var.

Lenke til kommentar

Veldig spennende telefon dette her. Kunne godt tenke meg den, men det ble en litt for dyr telefon for meg nå som jeg skal i militæret. Misunner dere som har bestilt den! Har sett et godt stykke veldig imponerende videoer med gebrokken engelsk fra finnene sin side. Gleder meg til å få tafset på den, om jeg får det!

 

Er dog litt skeptisk til apps-utvalget... OVI-store var ikke noen stor suksess på min Nokia N97 ihvertfall, og det var ikke det mest spennende utvalget. Utvalget vokste heller ikke særlig, og etter et par besøk innom gadd jeg ikke å stikke innom der mer.

Lenke til kommentar
Noen som vet om det er noe nytt angående MMS? Litt rart at Nokia skulle droppe det synes jeg.

 

Brainstorm: MMS Support

MMS implementation

Mms implemention conversation

 

Bruker noen MMS i 2009 altså?

Maemo har full støtte for HTML-emails og det skal ikke finnes noen god grunn til å bruke MMS i det hele tatt i årene som kommer.

 

På mer avanserte telefoner som eks. N900 osv. er email en helt klart fordel. Men for mindre telefoner uten de samme mulighetene er MMS helt klart mye enklere.

Lenke til kommentar

Absolutt en spennende mobil. Spørs om ikke min E71 må byttes ut til fordel for denne etterhvert... Men vil se hvor stor den egentlig er, er den N97-tykk er det lite aktuelt.

 

Edit: Etter en kjapp googling ser jeg at den er enda tykkere enn N97. Da blir det nok ikke den telefonen heller.

Endret av ferrek
Lenke til kommentar

Mail til elkjøp:

 

Hei, jeg har bestilt NOKN900BLCKNO. Men en ting slo meg, på bildet dere viser over enheten, er det ikke norsk tastatur. Jeg regner med dere selger den skandinaviske versjonen av denne mobilen og ikke en utenlands utgave? Her er forresten et bilde av den skandinaviske modellen: http://www.cs.hut.fi/~kirma/n900-nordic.jpg

 

Svar:

 

Hei og takk for din henvendelse.

Dette er jeg faktisk usikker på, men skal selvfølgelig sjekke opp dette, kommer med tilbakemelding.

Ha en fin dag videre!

 

Mvh

Roy

Kundesenteret

Lenke til kommentar

Det er to ting som irriterer meg litt med denne:

 

1. Leste en review at skjermen ble lett oppskrapet, det er noe jeg hater. Kunne de ikke bare hatt en skjerm som tålte mye, slik som Iphone og Omnia HD.

 

2. Den har ikke s60, det er kommet ett nytt GPS-program for skog og villmark som er laget for s60. men bortsett fra at jeg vil ha dette gps opplegget så er jeg veldig glad for at det er ett nytt OS..

 

Vurdere N900, Touch HD 2 og Omnia HD..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...