Gå til innhold

Nokia N900 - Den store diskusjonstråden


Mr. P

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har nå testet min N900 i hele dag og har kommet frem til følgende:

 

Den er bedre enn N97 på så og si alle områder, som forventet. Det som mangler er selvfølgelig portrett-modus, litt flere muligheter i kamera-applikasjonen og 3. parts programvare. Det som er heldig med disse punktene er jo at det er software, fix possible!

 

Skulle gjerne likt å se en løsning ala N97 når det gjaldt å få skjermen i vinkel. Støtta på baksiden ser ikke ut til å tåle allverdens, så personlig foretrekker jeg løsningen på N97 hvor skjermen vippes opp automatisk når du tar frem tastaturet. Telefonen er også noe større enn N97 og det merkes når du har den i bokselomma, men med mindre du går med stramme bokser skal ikke det være noe problem, er et komprimiss jeg kan leve med sammenlignet med kvaliteten ellers på telefonen :) Vekten er heller ikke så ille, trodde jeg ville merke stor forskjell, men kan ikke si jeg går rundt og irriterer meg over at telefonen er for tung :p

 

Alt-i-alt: en knall telefon, det lever utvilsomt opp til mine forventninger :)

 

 

MEN N97 har bedre battery tid enn N900. Du kommer til å merke det innen noen dager. Jeg syns N900 har mer eller mindre elendig battery

Lenke til kommentar
Kunne trengt en equalizer. Som jeg håper kommer i neste firmware... Men hvis du skrur av equalizer i N97 så merker, ihvertfall ikke jeg, noen som helst forskjell... Jeg er ikke audiofil, men jeg synes lyden i N97/N900 er god nok til å erstatte mp3-spillern :)

 

Takk. Da blir det nok ikke noe problem for meg med 5800 å bytte :) Og jo; holder batteriet en hel dag gjennom?

Lenke til kommentar

Saken med N900 er tydeligvis at de har prioritert connectivity over batteri og satset på at omtrent ett døgn er godt nok for denne gruppen brukere.

 

For den scanner vel etter trådløse nettverk samt GPS kontinuerlig, autotilkobler kjente nettverk med én gang de blir oppdaget samt har ingen autofrakobling fra trådløst nettverk slik mange andre enheter. I det jeg har gått gjennom lobbyen på jobb og kommet meg inn i heisen har jeg fått melding om epost som kun oppdateres ved trådløst nettverk, altså få sekunder etter at jeg har kommet innenfor rekkevidden av senderen i tredje etasje. Og jeg er tilkoblet både Skype og MSN 24/7, enten over trådløst nettverk eller GSM. Jeg setter den med en gang i laderen på jobb og hjemme så jeg går skjeldent under 50% batteri. Så for min del har den nok juice.

Lenke til kommentar
Saken med N900 er tydeligvis at de har prioritert connectivity over batteri og satset på at omtrent ett døgn er godt nok for denne gruppen brukere.

 

For den scanner vel etter trådløse nettverk samt GPS kontinuerlig, autotilkobler kjente nettverk med én gang de blir oppdaget samt har ingen autofrakobling fra trådløst nettverk slik mange andre enheter. I det jeg har gått gjennom lobbyen på jobb og kommet meg inn i heisen har jeg fått melding om epost som kun oppdateres ved trådløst nettverk, altså få sekunder etter at jeg har kommet innenfor rekkevidden av senderen i tredje etasje. Og jeg er tilkoblet både Skype og MSN 24/7, enten over trådløst nettverk eller GSM. Jeg setter den med en gang i laderen på jobb og hjemme så jeg går skjeldent under 50% batteri. Så for min del har den nok juice.

 

Prøv en dag med enkel lading. tror ikke mobil kommer til å klare det. Du kan ikke si at battery er bra når den er på lading neste 24/7 som i din tilfelle.

Lenke til kommentar

En viktig ting der Djmolvi, er at jeg bor i Oslo og er aldri utenfor Ring 3. Jeg har aldri annet enn full dekning på GSM som betyr at enheten sender med veldig svak styrke. Dersom du bor i Elbonia med sendere langt over fjellet vil din telefon i idle tilstand bruke mye mer energi enn min.

 

Jeg kan si at batteriet er bra etter måten jeg har brukt den selv om jeg aldri har kommet til en full utladning. Her om dagen brukte jeg aktivt både GSM, trådløst nettverk, musikkspiller i høytalermodus, zoutube samt lastet ned og spillte av videofiler fra min stasjonære maskin over 6-7 timer før jeg kom hjem og satt den i laderen. Da hadde måleren sunket med omtrent 25%.

Lenke til kommentar

Før man kan si at telefonen har dårlig batteri kapasitet generelt, så må man tenke litt på hvor mye strøm det tar når man sitter å "leiker" med apps, surfer på nett, bruker blåtann osv.

N900 er laget for å brukes, så da må man regne med at batteriet ikke varer like lenge som på en standard smartmobil.

Jeg kunne også ønske meg at batteriet varte lengere, eller iallefall at det gikk å kjøpe ekstra batteri med ekstern lader.

 

Er det noen som merker forskjell i batterilevetid når man bruker en gammel standard lader med overgang og den som fulgte med N900'n?

Mulig det bare er noe jeg innbiller meg, men det virker som på meg at det tar lengere tid å lade med en gammel lader og den går fortere tom for strøm...

Lenke til kommentar
En viktig ting der Djmolvi, er at jeg bor i Oslo og er aldri utenfor Ring 3. Jeg har aldri annet enn full dekning på GSM som betyr at enheten sender med veldig svak styrke. Dersom du bor i Elbonia med sendere langt over fjellet vil din telefon i idle tilstand bruke mye mer energi enn min.

 

Jeg kan si at batteriet er bra etter måten jeg har brukt den selv om jeg aldri har kommet til en full utladning. Her om dagen brukte jeg aktivt både GSM, trådløst nettverk, musikkspiller i høytalermodus, zoutube samt lastet ned og spillte av videofiler fra min stasjonære maskin over 6-7 timer før jeg kom hjem og satt den i laderen. Da hadde måleren sunket med omtrent 25%.

 

Jeg bor på Hasle og tror ikke det der noe dårlig dekning der. Har hvertfakk 3G dekning der jeg bor.

 

Din battery holder ut siden du har en ekstra lader som du bruker på jobben. Selvfølgelig så kan jeg også kjøpe en lader og regner med at battery kommer til å holde ut dagen etter det.

 

Før man kan si at telefonen har dårlig batteri kapasitet generelt, så må man tenke litt på hvor mye strøm det tar når man sitter å "leiker" med apps, surfer på nett, bruker blåtann osv.

N900 er laget for å brukes, så da må man regne med at batteriet ikke varer like lenge som på en standard smartmobil.

Jeg kunne også ønske meg at batteriet varte lengere, eller iallefall at det gikk å kjøpe ekstra batteri med ekstern lader.

 

Er det noen som merker forskjell i batterilevetid når man bruker en gammel standard lader med overgang og den som fulgte med N900'n?

Mulig det bare er noe jeg innbiller meg, men det virker som på meg at det tar lengere tid å lade med en gammel lader og den går fortere tom for strøm...

 

Jeg er ikke iPhone fan, men jeg merker at dem har mye bedre battery. har prøvd den og der holder battery mye lengere.

 

 

Men men jeg gleder meg i oppdatering på den kommer og få håpe at det blir bedre når det gjelder funskjoner og annet på den. ja ja jeg vet battery blir ikke noe bedre av den grunn

 

Greit at N900 er hovedsaklig ikke en mobil, men jeg regner med at mer enn 50% av de som eier den idag kjøpte den på grunn av mobil funksjon som er der. Jeg vet ikke om det er mulig men det hadde hvert bedre om Nokia hadde laget noe bedre battery til den.

Lenke til kommentar

hei får denne meldingen på mobilen hele tiden : kan ikke motta eller sende meldinger. enhetens lagringsminne er fullt. fjern data for å frigjøre minne....... jeg har slettet alle meldinger og mangen programmer... får også feil når jeg innstalerer programmer på telefonen, d bryter den av instaleringen og sier det ikke er nok minne.. hva er dette for noe? har jo langt over 20gig igjen pluss minnekort... noen som har svar eller lignende opplevelser med n 900 `en?

Lenke til kommentar
En viktig ting der Djmolvi, er at jeg bor i Oslo og er aldri utenfor Ring 3. Jeg har aldri annet enn full dekning på GSM som betyr at enheten sender med veldig svak styrke. Dersom du bor i Elbonia med sendere langt over fjellet vil din telefon i idle tilstand bruke mye mer energi enn min.

 

Jeg kan si at batteriet er bra etter måten jeg har brukt den selv om jeg aldri har kommet til en full utladning. Her om dagen brukte jeg aktivt både GSM, trådløst nettverk, musikkspiller i høytalermodus, zoutube samt lastet ned og spillte av videofiler fra min stasjonære maskin over 6-7 timer før jeg kom hjem og satt den i laderen. Da hadde måleren sunket med omtrent 25%.

 

Jeg bor på Hasle og tror ikke det der noe dårlig dekning der. Har hvertfakk 3G dekning der jeg bor.

 

Din battery holder ut siden du har en ekstra lader som du bruker på jobben. Selvfølgelig så kan jeg også kjøpe en lader og regner med at battery kommer til å holde ut dagen etter det.

 

Før man kan si at telefonen har dårlig batteri kapasitet generelt, så må man tenke litt på hvor mye strøm det tar når man sitter å "leiker" med apps, surfer på nett, bruker blåtann osv.

N900 er laget for å brukes, så da må man regne med at batteriet ikke varer like lenge som på en standard smartmobil.

Jeg kunne også ønske meg at batteriet varte lengere, eller iallefall at det gikk å kjøpe ekstra batteri med ekstern lader.

 

Er det noen som merker forskjell i batterilevetid når man bruker en gammel standard lader med overgang og den som fulgte med N900'n?

Mulig det bare er noe jeg innbiller meg, men det virker som på meg at det tar lengere tid å lade med en gammel lader og den går fortere tom for strøm...

 

Jeg er ikke iPhone fan, men jeg merker at dem har mye bedre battery. har prøvd den og der holder battery mye lengere.

 

 

Men men jeg gleder meg i oppdatering på den kommer og få håpe at det blir bedre når det gjelder funskjoner og annet på den. ja ja jeg vet battery blir ikke noe bedre av den grunn

 

Greit at N900 er hovedsaklig ikke en mobil, men jeg regner med at mer enn 50% av de som eier den idag kjøpte den på grunn av mobil funksjon som er der. Jeg vet ikke om det er mulig men det hadde hvert bedre om Nokia hadde laget noe bedre battery til den.

 

Beklager, men jeg klarer ikke å la være å kommentere at du skriver "battery" hele tiden.. Du vet det heter batteri? :p

Lenke til kommentar
Er det bare jeg som har merket meg det at jeg ikke lenger mottar sms fra telenor mobilsvar når folk legger igjen beskjeder? Dette var litt uheldig igrunn... Ser noen har hatt problem med det på iphone fordi at servicemeldingene til telenor ikke var støttet. Kan vel tenkes at det samme skjer på N900.

Har ingenting med mobilen og gjøre alt ligger i nettverket når det gjelder telefonsvarer.

I tillegg så får jeg sms om meldinger fra telenor. eller DVS 91509001

Dette er en automatisk sak i nettet hos telenor så det kan hende det hjelper å bare ringe det nummeret.

 

Så du har N900 og får meldinger fra telenor? Var jo godt å vite. Jeg brukte bare allmektige google, og da var det noen luringer som sa at grunnen til at det ikke gikk på iphone var at den ikke støttet flashmeldingene fra telenor, altså servicemeldingene.

 

Men om du får så skal jeg prøve å undersøke litt mer =)

Ringte det nummeret i dag, og da var det ingen nye meldinger i telefonsvarboksen, selv om jeg selv ringte å la igjen en beskjed for å teste. Så var litt merkelig det der.

Takker for svar!

 

Prøvde igjen nå kom med en gang.

post-199452-1261485266_thumb.png

Lenke til kommentar
Jeg er ikke iPhone fan, men jeg merker at dem har mye bedre battery. har prøvd den og der holder battery mye lengere.

Ja. iPhone har bedre batteritid. Årsaker:

- Den kobler seg av all Wifi i sovemodus

- Du kan ikke ha programmer kjørende i bakgrunnen

- Du kan ikke ha widgets kjørende i bakgrunnen

- Kun åpne programmer har tilgang til nettbruk

- Dårligere skjerm

 

Hvis man jailbreaker en iPhone og setter den opp til å gjøre alt hva en N900 kan så er du nok ikke langt unna N900 sin batteritid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...