Gå til innhold

Nokia lanserer N900


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
ser ut som min neste telefon det der :) Har Htc Touch Hd idag.. er skjermen "resistiv"? Regner med det siden det var en del små punkter å treffe, men greit å spørre? :)

jepp, den er resistive. dem viser det ikke på hva som er i boksen eller på noen av videoene, men prototyp-bildene som dukket opp tidligere viste hva som skunne se ut som en stylus i nedre høyre hjørne når telefonen var horisontal.

Lenke til kommentar

Hmm.. Jeg las nettopp en plass at den var kapasitiv.. Må nesten dobbeltsjekke det da.

 

edit: Faktisk i artikkelen til amobil.no..

 

Skjerm: 3,5 tommer, 800 x 480 piksler, kapasitiv trykkskjerm

 

Mens et google-søk sier meg BÅDE resistiv og kapasitiv. Så det er vel ingen som vet helt ennå, da.

Endret av zyrex
Lenke til kommentar
Denne endte opp bedre enn forventningene!

 

Eneste jeg ikke liker er tykkelsen, 18mm ved den bredden og høyden er litt voldsomt.

 

Uansett, gleder meg veldig til jeg får prøvd denne! :D

 

Husk på at den ikke har "endt opp" ennå da den foreløpig ikke er på markedet.

Men den ser meget spennende ut.

Lenke til kommentar
Utover det åpenbare feilene i brukergrensesnittet, så er det jo kjempe flott at de satser på Linux og ikke faller for fristelsen å prøve Windows Mobile som Sony Ericsson smertelig fikk oppdage ikke var noen god ide med Xperia.

 

Hvilke åpenbare feil snakker du om?

Lenke til kommentar

Pressemeldingen sier berøringsskjerm, og når de kaller det det i stedet for trykkskjerm har det alltid betydd kapasitiv trykkskjerm. Men det ser ut som forskjellige kilder sier forskjellige ting..

 

Selv på forum.nokia.com står det ikke oppgitt, så jeg ville ikke tatt noen av delene helt for god fisk. Dette undersøker hos Nokia, og finner nok et håndfast svar i løpet av dagen :)

Endret av CesiuM_e
Lenke til kommentar
Huff..

 

Hvorfor har Nokia fortsatt ikke forstått noe av det å lage gode brukergrensesnitt? De låner tydeligvis hyppig av Apple her, men forstår fortsatt ikke essensen av hva Apple gjør riktig.

 

Utover det åpenbare feilene i brukergrensesnittet, så er det jo kjempe flott at de satser på Linux og ikke faller for fristelsen å prøve Windows Mobile som Sony Ericsson smertelig fikk oppdage ikke var noen god ide med Xperia. Linux/Unix er definitivt veien å gå for alle mobilprodusenter, uavhengig om det er gjennom Android, Maemo eller OS X (Unix). Litt merkelig at Nokia har valgt Mozilla framfor WebKit, siden Mozilla ikke akkurat har bevist å være flinke på mobilplattformen enda. WebKit-browserene er jo en del hakk forann på mobil.

 

Selv vil jeg gjerne ha en Nokia mobiltelefon med Google Android system og Apple sitt grensesnitt/brukervennlighet. Det er nok en fjern drøm. Nokia kan bygge telefoner, men programvare og brukervennlighet har de fortsatt ikke styr på.

 

De har ikke lånt noe fra apple. Om du se så er grensesnittet veldig nokia aktig.

Samtidig som det er veldig intuetivt.

 

Du må se hva nokia har gjort før med denne platformen.

Det er også naturlig overgang med mer pc lignende grensesnitt ettersom kraften i mobil telefoner blir bedre.

 

Nokia kan bruke webkit om de selv ønsker dette. De bruker det ellers i dag.

Men denne browseen er bedre på mange punkter den har allerede Flash 9,4 og føles som en skikklig browser. Iphone har ikke flash, Android HTC hero har men er ikke skikkelig.

 

Dette kommer selvfølgelig med tiden.

 

Det Iphone mangler som alle andre har er Multitasking og Widgets på fronten.

Denne Nokia telefonen har flere skrivebord som kan settes opp etter ditt behov akuratt som android.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...