Gå til innhold

Anonyme spilloholikere


Anbefalte innlegg

"Er bare å få noen til å sette på parental control og begrense spilletid. Så enkelt er det faktisk -_-"

 

Flygende rektum: Når du er myndig, kansje bor alene, og er så spilleavhengig, lar du ingen sette på parent control.

Tenker jeg.

 

"Hvorfor skal man gjøre alt så innviklet da - kan vi ikke bare skyte dem...?"

 

Hvorfor skal du gjøre det så innviklet og ikke bare gjøre det selv og se hva som skjer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enkelte WoW spillere har en tendens til å gå i total forsvarsposisjon når negative sider om spillet dras frem, vet det for jeg er slik mot enkelte sider av Wow selv (er jo tilnærmet en liten gameoholiker her så WoW faller naturlig inn hos meg).

 

Men det er ikke å legge under en stol at WoW er avhengighets skapende, noe man ser på når folk faktisk er nødt til å legges inn på "avrusing" for dette. Det er evigvarende, tar ikke slutt og det er mye å gjøre i det. Gjør det heller ikke noe bedre at det er lagt til achivements som tar tid å gjennomføre og som mange bruker masse tid på når de ikke har noe annet å gjøre. Med andre ord, spillet oser av avhengighetsdannende ting å gjøre. Og for dem som har litt problemer med selvrestriksjon så er det klart at det fort kan ta overhand.

 

Det som derimot er feil er at folk legger WoW til hat grunnet dette, til dem spør jeg, hater dere General, Bacardi, Prince og Marlboro og? Det er blitt forferdelig populært å bashe alt med WoW og se ned på dem som spiller WoW, en forhåndsdømming jeg gjerne kunne vært foruten.

 

Det er heller ikke særlig lett for foreldre å gjøre noe med podene sine som spiller uten å låse dem inne helt til de blir 18. Man trenger ikke noe annet enn et kreditkort for å betale for en WoW konto, dvs ingen autorisasjon slik man får om man skal betale på mange internett sider i dag. I tilegg kan man bestille spilletid på nette og få et kort tilsendt i posten. Foreldrene derimot kunne gjort litt for å sette seg inn i restriksjonene spille tilbyr via parental control panelet. Dette er derimot ikke en 100% sikkerhet ettersom den som spiller kan dra over til en kompis og spille på hans konto. Det krever derfor en stor enighet mellom foreldrene til ungene for at dette skal være stålsikkert.

 

Når det kommer til dem over 18 så er det lite man egentlig kan gjøre annet enn ha tilbud tilstede for dem om de skulle bli avhengig, på lik linje som man har tilbud for dem som er avhengig av rus og alkohol. Men som med dem kan man ikke tvinge personen til å legge seg inn, vedkommende må se dette selv. Og samme gjelder for dem som er blitt avhengig av WoW. De må innse selv at det har tatt overhand og at noe må gjøres.

 

Synes ikke noen skal sette seg ned å peike forhåndsdømmende tomler mot folk som er avhengig av WoW. At de har blitt det er irrelevant å fortelle, det man heller kan gjøre er å tenke alternativer for å hjelpe dem, fremfor å sitte som en gudfryktig frøken på gjerdet og i rene Helena Lovejoy jome "Will someone PLEASE think of the children!".

Lenke til kommentar
Si meg, har vi innført ny myntenhet her i Norge uten at noen har fått det med seg?
Stemmer det, Norge er underlagt russerne, så nå blir det kalinka til frokost og glasnost til kvelds.

(Mao: Var ei litta spøk ja... ;) )

Og jeg som trodde det hadde gått litt fort i svingene i det artikkelen ble oversatt fra en annen nettside. Jaja.

 

Ellers har vel de fleste som har vært innom emnet spillavhengighet det siste halvåret fått med seg at flere tusen kinesiske ungdommer har vært gjennom ulike behandlingsprogram for internettavhengighet. Men hvorfor følge med og skrive, når man heller kan skrive av?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Avhengig av WoW, gitt. Gutten burde fått en premie istedenfor turgåing for 90K. Det er serøst godt gjort å bli langtids hekta på på en døll greie som WoW.

Men, noen vil vel flykte fra den virkelige verden for enhver pris.

Lenke til kommentar
Jeg ser at Spillverket har lagt seg på hw.no sin linje (med 2-5-setnings artikler). Ingen god start for et nytt prosjekt....

Var vel heller tilfeldig for denne teksten, mer enn at det er noen generell linje vi har lagt oss på.

For denne saken ble inndelingen slik, fordi det var en relativt kort sak, brutt opp av et hermegåsavsnitt. Point taken, litt mye luft mellom linjene her.

(Hell i uhell at Michael Jackson-saken har blusset opp igjen, ellers ville dette bli slått opp stort i alle avisene :p )

Lenke til kommentar
Det er dessuten på ingen måte "en nyhet" i august 2009 at det finnes unger som er sykelig avhengige av WoW. Så jeg spør... bør ikke slike artikler heller finnes i tabloidaviser?

Akkurat dette tilfellet er jo i aller høyeste grad en nyhet og selv synes jeg den var relativt underholdende. Men ja, dette er jo tabloidstoff, men det må da være lov å kaste inn en og annen lettfordøyelig godbit i vårt spillpotpurri fra tid til annen, yarr.

 

Skjønner at du er blitt kresen av å fråtse i indrefilet, men det er nå aldri feil med en liten Grandiosabeta fra tid til annen, er det vel? ;):D

Lenke til kommentar

Ja begynner å bli et hysterisk bilde på spilling, men jeg regner med at envær tid trenger sitt avhengighetsmiddel å skylde på. Vi er vel denne årstidens hippier men fremfor 60 tallets hippier som var avhengig av alt gress som grodde er vi kvisete nerder med colabunn briller og avhengig av en daglig dose WoW for å holde abstinensene i sjakk.

 

Er litt lei av samfunnets store pekefinger for å si det mildt.

Lenke til kommentar

Dataspill er avhengighetsskapende og avhengighet går til slutt utover resten av livet ditt. Dette er ikke bra. Denne gutten har sannsynligvis gått frivillig til behandling. Jeg skjønner han godt. Det er lettere sagt enn gjort å kutte ut hele livet ditt. For i realiteten er det det du gjør når du slutter med et dataspill. Livet ditt befinner seg i dataspillet, og du dreper det. Selvfølgelig er det vanskelig.

 

Det fins mange spill som er verre enn WoW (koreanske spesielt) men WoW er det klart største MMOet i verden. Før WoW var det langtifra like mange som spilte MMO. Idag kjenner de fleste noen som har spilt eller spiller akkurat dette spillet. Derfor skapte spiller overskrifter. Det er ikke merkelig at VG og Dagbladet setter spesielt fokus på WoW navnet, men jeg venter meg mer av spillsider som Spillverket. Hadde det ikke vært like greit å si at han var avhengig av dataspill?

Lenke til kommentar

"En amerikansk 19-åring, hektet på World of Warcraft, blir førstemann ut til å besøke et avvenningssenter for internettavhengighet, ifølge Telegraph.co.uk"

 

Ser ut som enkelte her inne ikke har lest artikkelen før de kommenterer - hvem skal tvinge en 19-åring til å skru på parental control?

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...