Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hva gjør man med en innpåsliten venn?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Altså, det er ikke som om han ikke har muligheten til å være med andre og han har jo vært ute litt før, men når jeg hører folk si ting som "Hva GJØR han her" og slikt blir jeg lite trolig invitert på fler fester hvis jeg tar ham med igjen.

Det heter utestenging, det høres ut som du er med i "de kule" og at du vil få konsekvenser om du henger med han. Jeg ser problemet fra din vinkel, men fra alle andre sin vinkel er det helt absurd og halvhjertet.

 

 

Prøv hvertfall å skøyte han sammen med andre om du føler deg for god.

Lenke til kommentar
Tror det er bedre å være ærlig med han enn å gradevis kutte kontakten. Da viser du ihvertfall at du bryr deg.

 

Jeg vil ikke kutte kontakten! Men kan jo ikke være med han hver dag!

 

Altså, det er ikke som om han ikke har muligheten til å være med andre og han har jo vært ute litt før, men når jeg hører folk si ting som "Hva GJØR han her" og slikt blir jeg lite trolig invitert på fler fester hvis jeg tar ham med igjen.

Det heter utestenging, det høres ut som du er med i "de kule" og at du vil få konsekvenser om du henger med han. Jeg ser problemet fra din vinkel, men fra alle andre sin vinkel er det helt absurd og halvhjertet.

 

 

Prøv hvertfall å skøyte han sammen med andre om du føler deg for god.

 

Tro meg jeg har prøvd, men det er ikke lett når selv ikke andre vil være med han!

Lenke til kommentar
Skjønner hva du mener, TS. Men på den andre siden, er det slemt å vende ryggen til vennen din bare fordi han er masete. Det går an å være ærlig med han, vet du?

 

Vender ikke ryggen til han, men vil bare at han skal skjønne at jeg ikke BARE kan være med han, de nye vennene mine er langt fra de "kule" men jeg liker fortsatt å ha litt variasjon med de man er med, det gjør vel dere også?!

Lenke til kommentar

Når du plutselig har klart å bli sosial burde du ikke da tenke på vennen din som har samme problem som du hadde før? Snakk med han isteden om problemet hans (sosial angst?) så skjønner han helt sikkert at dere kan være venner uten at han må være med alle steder du er.. Det verste som kan skje er at han blir med på en fest og sitter utafor, men han tenker kansje at "yess jeg tørte å gå på fest" og han har det ganske bra, men får han en komentar fra de vennene dine som er litt stygg så kan det gå riktig ille!

Lenke til kommentar

Skjønner TS ganske godt. Er en fyr som mener at jeg og han er bestekompiser, men jeg fikser han bare ikke hvis han tar kontakt jevnlig i en periode.

 

På en måte får man litt dårlig samvittighet, men jeg synes heller ikke at man skal "ofre" seg og "lide" på grunn av andre på den måten.

 

Men skader ikke å prøve å hjelpe han på riktig vei.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...