Gå til innhold

Filmklubben, runde 6: The Proposition 15/11-29/11


Infenso

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Withnail & I | Imdb

 

withnailfilmDM_428x269_to_468x312.jpg

 

Jeg må være kortfattet siden jeg holder på med hjemmeeksamen. Denne gangen vil fokuset være rettet mot en av Englands store kultfilmer - Bruce Robinsons Withnail & I. Basert på en roman som Bruce selv skrev, da han bodde i London i 1969. Filmen finner også sted til samme tid og i samme by. Vi møter Withnail og I (navnet kommer ikke fram i filmen, men han heter Marwood til etternavn) - to skuespillere i 30-årene som begge sliter med å skaffe seg en jobb. De bor sammen i en sliten leilighet, men finner etterhvert at de må ha en ferie og turen blir lagt til hytta til den homofile onkelen til Marwood.

 

Jeg fikk ideen om å velge denne filmen siden det kun var jeg og Merkwürdichliebe som nevnte filmen i "Tidenes beste komedie", på henholdvis 2.og 1.plass. Derimot ikke sagt at folk ikke har sett den, men i forhold til hvilke filmer som ellers ble valgt, så tror jeg ikke alle har sett den. Uansett, det er en komedie med siteringsmuligheter fra oven, samtidig som den har en sårhet ala Stand By Me. Richard E. Grant storspiller i sin første rolle.

 

 

Withnail & I på play.com

Den er forøvrig utgitt på Criterion hvis noen skulle foretrekke det.

 

 

Endret av tjalla
Lenke til kommentar
Hmm hmm, interesting!

 

Kan noen PM'e Infenso om å endre topic? (Til runde 7, og filmnavn)

Vi bør heller opprette en helt ny tråd fordi Infenso har sluttet (omtrent) å henge på dette forumet, og det blir masete og slitsomt å måtte PM'e han hver måned. Så da kan tjalla lage ny tråd og fortsette med Withnail and I, kanskje.

Lenke til kommentar
Hmm hmm, interesting!

 

Kan noen PM'e Infenso om å endre topic? (Til runde 7, og filmnavn)

Vi bør heller opprette en helt ny tråd fordi Infenso har sluttet (omtrent) å henge på dette forumet, og det blir masete og slitsomt å måtte PM'e han hver måned. Så da kan tjalla lage ny tråd og fortsette med Withnail and I, kanskje.

Ok, da mekker jeg en ny tråd.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...