Gå til innhold

Test: Det meste får gjennomgå


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes jeg såvidt klarte å se at glidemiddelet som var høyt oppe på lista var silikonbasert, og da slo det meg at ren silikonolje som blant annet brukes til smøring av mekaniske ting og på gummilister til bil kunne vært testet (ikke silikon fugemasse!)

Silikon i ren form tåler opp til 250 grader, er ikke giftig, ikke elektrisk ledende, samt luktfritt.

Lenke til kommentar

Foreslår at den tynneste delen av ett løvetannsblad prøves ut. (obs: ingen garanti for uttørking på lang sikt.

 

Angående uttørking, går det ikke an å få tettet med litt fugesilikon eller noe liknende rundt selve firkanten av en innkapsling til kjernen. Slik at kontakmediet blir værende der i fuktig langtvirkende tilstand.

Lenke til kommentar
Test: Det meste får gjennomgå

Maskinen står i deler, og du er totalt tom for den semiflytende væsken. Hva er alternativene?»

Det er ikke ofte jeg snubler over nettaviser og tema-nettsider som krever at man leser nesten hele første side av artikkelen før man skjønner hva den handler om. I tillegg til det er overskriften, brødteksten OG linken til artikkelen på forsiden helt uforståelige. Godt jobbet.

Lenke til kommentar
I forkant av denne testen skrapet vi sammen testproduktene fra alle kanter. Da vi spurte våre kollegaer i Edda Digital etter glidemiddelet, kom det mange rare blikk

 

Jaaa,særlig. 'ingen av oss hadde glidemiddel'. Minst troverdige setningen i hele artikkelen. :p

 

 

Jeg savnet test av kjøttpålegg, servelat burde blitt bra. Forøvrig var artikkelen helt konge!

Lenke til kommentar
Test: Det meste får gjennomgå

Maskinen står i deler, og du er totalt tom for den semiflytende væsken. Hva er alternativene?»

Det er ikke ofte jeg snubler over nettaviser og tema-nettsider som krever at man leser nesten hele første side av artikkelen før man skjønner hva den handler om. I tillegg til det er overskriften, brødteksten OG linken til artikkelen på forsiden helt uforståelige. Godt jobbet.

 

Hardware.no regner med at folket som leser artiklene dems vet hva "tom for den semiflytende væsken" betyr ;)

Det står også "Test av alternativ termisk pasta " som tittel når du er inne på artikkelen

Endret av ThomGreen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Artig artikkel! :)

 

For dere som har garasje med litt diverse så kan nok aluminiumspasta brukes, også over lengre tid. Aluminium leder varme best av det meste som finnes av metaller og pastaen former seg nedi de små ujevnhetene og den holder seg over tid :). Den mer vanlige kobberpastaen kan nok også brukes, men det leder ikke varme fullt så bra.

Tull. Aluminium leder både varme og elektrisk strøm dårligere enn f.eks. kobber. Sølv er det metallet som leder både varme og elektrisitet best.

 

Det ultimate, ut fra varmeledningsevne, måtte nok vært en diamantpasta:

http://en.wikipedia.org/wiki/Thermal_condu...uctivity_values

 

Men det ville vel blitt en smule dyrt...

 

Dere i HW burde få laget og testet en diamantpasta :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...