Gå til innhold

Strømkabelens innvirkning på overklokking.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tilbake til Denon's fantastiske 1meters 5000kroners Cat5UTP kabel...

Folk i audioblader o.l har jo super-ører som hører om en frekvens er 10001hz og ikke 10002hz. Og forskjell på en 1'er og en annen 1'er.

 

tar det ledningsgreierne med ei klype salt. Er om kobberkvaliteten god nok og tykk nok er det helt sikkert bra nok.

 

Gamle hus har jo uansett tynne gamle kabler i veggene.. hjelper ikke med super revolvert super gullbelagt super kabel from space da..

Lenke til kommentar

hehe, ingenting er bedre enn å lure hifi-tullinger. Som f.eks denne: http://www.soundgarden.no/shop_item.cfm?pa...,218&id=486

 

En 1 meter lang HDMI-kabel til 1700kr. !?!? Går det an å være mer tulling? En HDMI-kabel sender signalet 0 og 1, og kan ikke variere med mindre den utsettes for ekstremt stor forstyrrelse på veien (som vil være kraftig nok til å gi støt). Så hva er vitsen med å kjøpe sånt?

 

Tullinger er dem

Lenke til kommentar
Dedikert kurs er nesten en selvfølge. Når de hardeste overklokkerne er i slaget er det gjerne 2 stk. 1000W PSUer som kjører på rimelig høy load.

 

Er dette virkelig vanlig, selv blant de ivrigste? Eller snakker du nå om folk med svært mange skjermkort? 1000 Watt er ekstemt mye enn så lenge en vanlig kraftig maskin bruker omtrent en tredjedel, for å ikke å snakke om 2000

 

AtW

Lenke til kommentar
kombinert med at lederene har lav masse resulterer i at Nordost-kablene transporterer signalet raskere og med lavere motstand enn noen annen kabel i verden

 

Frey er en kabel som bruker 28 AWG OFC ledere dekket med ekstrudert sølv.

 

Kabelen har en effektiv dialektrisk konstant på 1.12 (referansepunktet er luft eller vakuum som har en dialektrisk konstant på 1) som betyr at kabelen overfører signalet mer effektivt og i ekstremt store hastigheter.

Hva er dette for noe møl?

En ting er isolasjon i teflon som gjør kabelen mere holdbar men ledere med lavere masse?

Sølvet som kabelen er belagt med er en erstatning for større kvadrat så er lavt tverrsnitt viktig så er jo dette en grei tradeoff men i stua spiller vel dette ingen rolle.

 

Men det morsomste er påstanden om at kabelen overfører lyden i ekstremt stor hastighet, snakker i m/s eller frekvens her da?

 

Uansett er dette ren dyrkelse av overtro.

Endret av perpyro
Lenke til kommentar
må jo sende signalet 1 og 0 til rett tid, og på riktig frekvens da ;)

 

Høyttaler kabler til 20 40 50 tusen (http://www.soundgarden.no/shop_item.cfm?path=205,216&id=461) er ikke så uvanlig blandt di rike audiofile.

 

Haha denna kabelen var dagens!!

 

Isolasjons matriale av ekstrudert teflon, kombinert med at lederene har lav masse resulterer i at Nordost-kablene transporterer signalet raskere og med lavere motstand enn noen annen kabel i verden.

Lavere masse = bedre strømføringsevne?? den var god haha....

 

Kabelen bruker Nordost sin proprietære ”Micro Mono-Filament” teknologi som reduserer kontakten mellom isolasjonsmaterialet og lederne med mer enn 80%. Dermed ”flyter” lederne nesten fritt inne i kabelen. Det betyr at signalet som blir transportert på overflaten av lederen blir omtrent helt uhindret av isolasjonsmaterialet.

 

Greit nok, de blir sikkert myke og fine og håndtere... Men hvorfor ikke da bare lage god klaring mellom leder og isolasjon så signalet bare kan renne igjennom ... hoff...

Kabelen har en effektiv dialektrisk konstant på 1.12 (referansepunktet er luft eller vakuum som har en dialektrisk konstant på 1) som betyr at kabelen overfører signalet mer effektivt og i ekstremt store hastigheter.

Er det egentlig no vits i å opplyse att kabelen overfører signalet bedre enn luf og vakuum??

 

21 995,- hmmm jaja om du vil ha en kabel med lav masse og overfører signalet bedre enn luft og vakuum så er det kanskje verdt pengene haha... Men pass på!! Kan hende den er for rask for anlegget ditt ;)

Lenke til kommentar
absolutt ingen målbar forskjell.

 

det rare med kabler til hifianlegg, er at det bare folk som driver med lyd på hobbybasis og journalister som skriver i blader nevnte mennesker leser som hører forskjell. samt ansatte i butikkene som selger slike kabler.

 

Er rart det. Spesielt de som tror de får bedre lyd og bilde med dyre HDMI-kabler. xD Er egentlig bare for dem å bestå en ABX-test med lave feilmarginer så skal jeg tro på dem (høyttalerkabler).

Lenke til kommentar
Har selv pelt oppi en PA forsterker på over 1000 watt. Bilde (NB! ikke for de med svak mage):

Hah, hvis du mener det der er rotete, så åpne en gammel rør-forsterker fra 50-60-70-tallet du! Da prater vi kabelrot da. ;) Punkt-til-punkt über alles!

 

Men, hvis man vil ha et minst mulig støyfritt (elektrisk) og stabilt oppsett, så burde man vel også tvinne alle de "lange" ledningene fra PSU -> HK ;P

 

Uansett, så synes jeg digitale kabler til flere tusenlapper tar kaka.

Bare se på Denon AK-DL1, hvem i sitt rette sinn betaler 500 usd for en håndlengde med CAT5? :p

Lenke til kommentar

Jeg tok denne diskusjonen til "ekspertene" her for noen månder siden:

http://avforum.no/forum/kabler/87880-dyre-...orste-scam.html

 

Og noe av det folk klarer å lire av seg er helt latterlig. Jeg siterere:

"Det er jo bare en måte å finne ut det på. PRØV SELV.

 

Har du godt nok utstyr og gode nok ører å lytter på musikk vil jeg nok tro det forandrer ting i ditt system også."

 

"

Genialt enkelt sagt!

 

Hvis han ikke hører forskjell har han enten for dårlige ører eller et elendig stereoanlegg. Det er også mulig at det han hører på ikke klassifiseres som (skikkelig) musikk."

 

Jeg er villig til å sette store summer på at om man får testet dette sikkelig i en lab så faller de dyre kablene igjennom.

 

Var forøvrig dette som skjedde i HDMI-saken.

Lenke til kommentar

Mye artig lesning der men en post fanget min oppmerksomhet og beskriver det som retferdiggjør de troendes galskap.

det beste intstrumentet for å høre om en høyttaler / forsterker / cd spiller what ever er bra, er øret. bom basta. Bruk hodet og gjør opp dine egne meninger selv, det ekke noe fasit på hva som er rett og galt, eller dårlig / bra.

Hvis "Ola" føler at de nye kablene hans lagde mere detaljert og raffinert lyd, så la Ola ha den gleden du kommer ingen vei med å ramse opp masse tall på hvorfor Ola tar feil.

 

that beeing said, så trekker jeg meg ut av denne kabel diskusjonen, ingen blir enige overhodet og jeg tviler på det er noe særlig bedre når man har kommet til side 50

Altså uavhengig av målinger som beviser at de tar feil så holder det at de føler at lyden blir bedre etter millioninvesteringen de har gjort i kabler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...