Gå til innhold

Hvor kjøpe Newcastle Brown Ale i Norge?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Ultra. Der pleier jeg å kjøpe både flasker og bokser. Men de er dobbelt så dyre som vanlig øl, da. Ultra-kjeden er vel bare i vår sørlige landsdel.

Endret av Bytex
Skrevet

Jeg har ihvertfall kjøpt Newcastle Brown på min lokale Coop Mega. Jeg regner med at du burde finne det i de fleste velassorterte dagligvarebutikker som har en egen seksjon for importerte drikkevarer.

Skrevet

Merker ingen forskjell på boks og glass heller, så lenge man har boksølen i et stort glass, da.

Glassflasker kan være en ulempe, for ølet blir fortere degradert under direkte lys. Og NBA flaskene er jo helt gjennomsiktige.

• 15 år senere...
  • 2 måneder senere...
Skrevet
mkberg skrev (På 24.4.2025 den 20.17):

Tips til hvor man får kjøpt denne anno 2025?

Det lurer jeg også på! Dypt savnet. Har den ikke på meny. Ser ut til at Hansa importer fat. 

Skrevet

Jeg har ikke sett den i butikk på lang tid. Har også sett etter den. Brukte alltid å kjøpe noen flasker når jeg kom over. Er nok en av mine favoritter. 

- J

Skrevet

Systembolaget eks Strömstad har disse i flaske til særdeles hyggelige priser. Selv med toll ca 7 kr er det mye å spare.

Skrevet (endret)

I 1977, var jeg I Newcastle. Da traff jeg paa, noen Newcastle Brown Ale ofre. I den tiden, tror jeg det var over 10% alkohol i den.

De hadde en avdeling paa sykehuset, for de alkoholskadde, som de kalte for Brown Ale avdelingen.

Ser i dag at den er paa 4,5 %, er det noen som vet hvor sterk den var da?

Endret av Karltorbj

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...