Gå til innhold

Test: Noctua NH-U12P SE1366


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal vi se, her var det litt å ta tak i.

 

Først vil jeg si at vi tar til oss all kritikk, og alle forslag blir vurdert nærmere. Samtidig vil jeg også si at vi har diskutert dette med å bruke en testrigg som består av komponenter. Men, vi mener fortsatt at testmetoden vi har i dag gir et bilde på hvilken kjøler som yter bedre i forhold til en annen.

 

Som Knut skrev på side 2, så kan ikke våre støymålinger sammenlignes med produsentenes tall, det har vi også skrevet tydelig i testen. Målingene kan derimot sammenlignes med hverandre på en god måte. Som det også står i testen, kjøres viftene på 12 V under støymålingene, og målingen blir gjort på en skikkelig måte. Det er fåtallet av andre sider der ute som gjør målingene på den samme måte, noen tar bare en rask måling mens kjøleren står pulten. Våre støymålinger er så "idiotsikre" som de kan bli.

 

Det som er tilfellet i denne testen er at vi faktisk har testet den med både én og to vifter. Standardviften som går igjen på alle tester er den samme som Noctua bruker til denne kjøleren. Men, i fremtiden vil vi begynne å se på kjølerene med forskjellige turtall på vifen(e). Sistnevnte gjelder for både temperatur- og støymålinger.

 

Når det gjelder True Black, så er tallene i grafene vi nå bruker oppdatert, det kom vi frem til når vi skrev en egen artikkel for akkurat dette.

Endret av Nilsen
Lenke til kommentar

Nilsen:

Dere hadde en oppdateringstest av div. kjølere for ikke så lenge siden og der var ikke TRUE Black med, den ble testet en måneds tid i forkant av denne oppdateringstesten.

 

TRUE Black teste ble også kritisert for åpenbare mangler den gang, derfor pga. disse samlende forhold hadde det vært interessant med en ny test av den.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Dette beistet av en kjøler holder min 920 stock i7 rundt 34-40 grader idle, avhengig av rommet, inne i ett Antec Twelve Hundred case.

 

Vær obs på at den massive størrelsen umuligjør montering av grafikkkortvifte i sidedøren på toweret i både Nine Hundred og Twelve Hundred modellene... For å få det til må man ta av festeplastikken, lime gitteret til og stripse vifta strategisk på sidedøren :\

 

Ja hele sidedøren i Nine Hundred ville faktisk ikke på mens kjøleren stod på, den står i veien for viftefestet :cool:

Lenke til kommentar
....

Ja hele sidedøren i Nine Hundred ville faktisk ikke på mens kjøleren stod på, den står i veien for viftefestet :cool:

Funka helt fint å sette på sidedøra på mitt antec 900 med nh-u12p. Måtte riktignok modde døra for å få plass til vifte, men uten vifte så passet den helt fint

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Dette beistet av en kjøler holder min 920 stock i7 rundt 34-40 grader idle, avhengig av rommet, inne i ett Antec Twelve Hundred case.

 

Vær obs på at den massive størrelsen umuligjør montering av grafikkkortvifte i sidedøren på toweret i både Nine Hundred og Twelve Hundred modellene... For å få det til må man ta av festeplastikken, lime gitteret til og stripse vifta strategisk på sidedøren :\

 

Ja hele sidedøren i Nine Hundred ville faktisk ikke på mens kjøleren stod på, den står i veien for viftefestet :cool:

 

Hva fikk du i load-temp da? har akkurat montert denne for en kamerat og lurer på om de resultatene jeg har fått nå, er slik det skal være. Eller om jeg må remontere med acetonbad og ny pasta.

 

Jeg har i920 i et coolermaster HAF932, på stock hastigheter. (coretemp/Prime95-64bit)

load temp er tatt etter 30min i prime, idle 20min etter at prime er avsluttet.

min idle = 37, 31, 36, 32

min load (høres ut som en pervo, sry) = 61, 57, 58, 56

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...