Gå til innhold

Lite pene tall for Sony og Nintendo


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ekstremt mye søppel som leveres til Wii. De må bli mer nyskapende på spillsiden! Det første de må slutte med er å forsøke å være en konsoll det ikke er og levere spill som passer for konsollen istedet for dårlige utgaver av noe man forventer å finne til 360 eller PS3.

 

Hvorfor lagde de ikke et Wii optimalisert Zelda istedet for en dårlig gamecube port? Det hadde nok solgt meget godt!

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Det er ekstremt mye søppel som leveres til Wii. De må bli mer nyskapende på spillsiden! Det første de må slutte med er å forsøke å være en konsoll det ikke er og levere spill som passer for konsollen istedet for dårlige utgaver av noe man forventer å finne til 360 eller PS3.

 

Hvorfor lagde de ikke et Wii optimalisert Zelda istedet for en dårlig gamecube port? Det hadde nok solgt meget godt!

 

For det første så solgte Zelda i bøttevis. Det finnes massevis av gode spill til Wii, men det virker som mesteparten av eierne ikke er interressert i den typen spill og de ekte "gamerne" som har de andre konsollene, avviser automatisk det meste som finnes på konsollen.

Lenke til kommentar

Det er ingen tvil om at det trengs mer nyskapning og kreativ tenking i spillbransjen. Alt for mange har i lengre tid brukt samme konsept om og om igjen.

 

I tillegg bør de satse mer på digital distribusjon, for å få ned distribusjonskostnadene. Og gjerne få noen flere bein å stå på, ved å utvikle flere spill der noen er litt mindre og billigere, og dermed skape et bredere utvalg. De har satset for hardt på noen få "store" titler, og i trangere tider er det vanskeligere å lykkes med dyre spill.

Lenke til kommentar

Kottila:

Zelda porten fra Gamecube solgte i bøttevis for Wii ja, hvem har fornektet det? (personlig ble jeg skuffet av porteringen).

De burde fulgt opp straks med et fornyet Zelda til Wii!

 

Det har vært snakk om dette lenge nå og hvis det kommer vil det selge godt!

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Nintendo er generellt overpriset i alle rekker og det taper de salg på.

 

Når det gjelder Wii så håper jeg personlig at de også slutter å selge/lage Wii utgaver av spill som er laget for andre konsoller og vender tilbake til kvalitetsspill for Wii.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Kottila:

Zelda porten fra Gamecube solgte i bøttevis for Wii ja, hvem har fornektet det? (personlig ble jeg skuffet av porteringen).

De burde fulgt opp straks med et fornyet Zelda til Wii!

 

Det har vært snakk om dette lenge nå og hvis det kommer vil det selge godt!

 

Hva er vitsen med å lage to spill i samme serie rett etter hverandre? For de som synes spill blir for dyre, så er det jo bare å kjøpe fra England. Har kjøpt 15-20 spill for under 200kr derfra.

Lenke til kommentar

Hadde de greid å levere nok DS til butikkene hadde den nok solgt i bøtter og spann!

Synest synd på dem som skal kjøpe en Wii og full kontroller sett. Wiimote, nunchuck og motionpluss + konsollen. Blir temmelig mye penger det! :roll:

Jeg har 4 stk nunchuck og wiimotes, skal jeg kjøpe motionpluss til alle må jeg ut med nermere 1200kr til :!:

 

Jeg synest forsåvidt det ikke er noen fristende spill på noen konsoller om dagene (t.o.m. PC). Synest de fokuserer for lite på splitscreen multiplayer på konsollene.

 

Jeg sitter på både Xbox 360, Wii, PS3 og en dugende PC. PCen er mest brukt men rimeligt dølle alle sammen.

 

PC spill og MMO sjangeren er også brukt og kastet i det uendelige, de må snart få ut fingeren og komme ut med noe mer enn denne grind/farm dritten!

 

Har riktignok vært spiller i nermere 19 år så det er lite som imponerer meg for tiden.

Endret av PantZman
Lenke til kommentar

At Nintendo selger dårligere etter en finanskrise sier jo seg selv. Det ville vært ganske utrolig om de ikke gjorde det. Men man skal selvsagt ikke blankt avvise at markedet for Wii-konsollre begynner å mettes. Den verste etterspørselen er hvertfall borte. Når det er sagt tror jeg ikke Nintendo har noe å frykte om de tjener så mye som 40% i profitt som det de gjorde før finanskrisen. De går jo fortsatt i profitt. Men synes kanskje de kan sette ned prisen på konsollen og gjøre kontrollene litt billigere. Om man skal ha en Wii med fullt kontrollersett + Motion+-tilbehør til alle kontrollene blir det jo fort en del lapper.

Lenke til kommentar
Det er ekstremt mye søppel som leveres til Wii. De må bli mer nyskapende på spillsiden! Det første de må slutte med er å forsøke å være en konsoll det ikke er og levere spill som passer for konsollen istedet for dårlige utgaver av noe man forventer å finne til 360 eller PS3.

 

Hvorfor lagde de ikke et Wii optimalisert Zelda istedet for en dårlig gamecube port? Det hadde nok solgt meget godt!

 

For det første så solgte Zelda i bøttevis. Det finnes massevis av gode spill til Wii, men det virker som mesteparten av eierne ikke er interressert i den typen spill og de ekte "gamerne" som har de andre konsollene, avviser automatisk det meste som finnes på konsollen.

 

Personlig synes jeg utvalget av gode spill til Wii er for dårlig. Dessuten er konsollen for dyr, håper denne salgsnedgangen fører til en prisnedgang.

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg liker Wii, men har to store problemer med den etter å ha brukt den ganske lenge.

 

For det første er det altfor få interessante spill til den. Det forrige spillet jeg kjøpte til den var Guitar Hero: World Tour fordi jeg ikke hadde xboks da, og det neste blir sannsynligvis Super Mario Galaxy 2. Det er fint lite annet jeg gleder meg til eller vil ha.

 

For det andre er jeg møkk lei å vifte med kontrolleren "fordi jeg kan". Enkelte spill som Zelda og Super Mario Galaxy klarer å gjøre noe interessant med kontrolleren, men de aller fleste lar deg vifte med kontrolleren som en idiot bare fordi de har muligheten til det.

 

DS har det litt på samme måten. Den har stylus og touch screen, altså "skal" alle spillene utnytte dem, selv om resultatet blir håpløst. For hvert spill som gjør det rett er det minst ti som ikke gjør det.

Lenke til kommentar

Vell PS3 har gått på en helvetes prissmell pluss at de kom sent på markedet.

Det ødela en god del for Sony, for Nintendo sin del er nok spillene som frister lite.

Jeg har ingen interesse for Wii, en av årsakene er at kontrolleren virker alt for knotete.

 

PS3 er og blir for dyr og samtlige konsoller er i mine øyne underlegen PC'n som spilleplattform.

I tilegg har en masse nye spill problemer med å leve opp og slå gamle slagere, ser faktisk at jeg som har en såpass ny maskin finner meg ofte å spille gamle spill som ofte har mye bedre kvalitet enn de nye man finner og mer spillmorro.

Eksempelvis kan jeg nevne Operation Flashpoint, og de fleste kjenner til dens lave systemkrav.

 

Videre er spillene dyre, digital distrubusjon kommer ikke til å ta av før noen får utgiverne til å gå konkurs, for disse er de som tar 70% eller mer av prisen på ett spill for dekke sine reklamekostnader, det er de som er fienden til industrien og som burde ha vært tatt av dage for lenge siden.

Lenke til kommentar

PlayStation 3 er dyr; maskinvaren er flere år gammel, PCer er vesentlig kraftigere, og produksjonsteknikken har krympet så prisene skulle vært lavere. Ned mot 2000 kr ville vært en grei pris for PlayStation 3 nå, ned mot 1500 kr for Wii.

 

 

Det finnes enkelte som bruker 200 kr dagen på telefon, men dette er ikke gjennomsnittet. Folk flest sitter ikke og røyker penger, eller driter penger. 500 kr for et spill er i meste laget, da bør det være en stortittel.

Lenke til kommentar
Er Wii den konsollen som har gått *minst* ned i pris av de tre aktuelle som ble lansert i samme tidsrom? Jeg syns prisen ligner på den jeg så like etter at den kom i butikkene.

Wii har ikke gått ned i pris siden den kom ut for 2,5 år siden. Offisiell utsalgspris er fortsatt €250 i Europa og $250 i USA. Faktisk kostet den 1990 kr. på Elkjøp på lanseringsdagen i desember 2006. Tror ikke jeg har sett den billigere i Norge.

Lenke til kommentar
Offisiell utsalgspris er fortsatt €250 i Europa og $250 i USA. Faktisk kostet den 1990 kr. på Elkjøp på lanseringsdagen i desember 2006. Tror ikke jeg har sett den billigere i Norge.

 

1990,- var tilbud første dagen. Jeg kjøpte en selv (møtte opp kl 05.00). Like etter ble den 2498,- som resten av landet. Forsåvidt solgte elkjøp tilbehøret til blodpriser i laaaang ettertid. Regner med de gjør det den dag i dag. :thumbdown:

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...