Gå til innhold

La parkeringsbilletten med gale siden opp


Haroshij

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om jeg har en god sak eller ei.

 

Jeg skulle ut og reise, og parkerte bilen på flyplassen på avdelingen for langtidsparkering. Jeg kjøpte parkeringsbillett, men i farten la jeg den med teksten ned. Ved tilbakekomst fant jeg parkeringsbot med beskjed om at billetten ikke var leselig. Det var vist til en paragraf i reglementet deres om at parkeringsbilletten skal legge lett synlig i bilen.

 

Men når jeg nå i ettertid kan dokumentere at jeg har betalt for parkeringen. Hvordan vurdere andre saken min. Er det rimelig å forvente at selskapet frafaller kravet, eventuelt nøyer seg med dekning av eventuelle utgifter i forbindelse med kravet.

 

Haroshij

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spør du meg syns jeg de burde droppet boten og at du betalte eventuelle omkostninger og utlegg de har hatt for arbeidet de har hatt med saken.

 

Du har jo betalt for parkering der, men de har måttet gjøre en jobb pga ditt slurv og jeg syns at du bør betale for dette(burde ikke være mer enn en 50 lapp i omkostinger eller no)

Lenke til kommentar

Vel, "dokumentering" kan du bare glemme, da du bare kunne lånt fra noen andre. Så beklagelig nok ser det nok ut til at du bare må godsnakke litt med de og håpe på det beste.

 

Edit:

..om du ikke betalte med kort og det registreres ett sted? Ikke vet jeg, men vet man kan betale med kort på noen parkerings-automater ihvertfall.

Endret av ScreamRape
Lenke til kommentar

I utgangspunktet har du en dårlig sak, billetten skal være synlig med riktig side opp. Har sett at dette i noen tilfeller faktisk står eksplisitt skrevet på billetten.

 

Det skader jo ikke å klage, i verste fall får du et nei (som jeg tror du må regne med..).

 

Det er på tide man innfører et smartere system enn disse evinnelige papirlappene..!

Lenke til kommentar

Sånne systemer finnes, men tydelegvis ikkje over alt. Du køyrer inn i eit parkeringshus, får ein lapp eller trykker eit kort i ein bomstasjon. Når du skal ut igjen kan du betale og ta med lappen i bomstasjonen, eventuelt putte kortet inn i igjen, eller putte lappen i først og så kortet.

Lenke til kommentar
Sånne systemer finnes, men tydelegvis ikkje over alt. Du køyrer inn i eit parkeringshus, får ein lapp eller trykker eit kort i ein bomstasjon. Når du skal ut igjen kan du betale og ta med lappen i bomstasjonen, eventuelt putte kortet inn i igjen, eller putte lappen i først og så kortet.

Ja, det er jo riktig. Men det er vanskelig å gjennomføre f.eks. for gateparkering. :)

Lenke til kommentar

Du har ingen sak i det hele tatt.

 

Standarvilkår for privat parkeringsregulering sier følgende:

 

§1

Fører plikter å gjøre seg kjent med og innrette seg etter skilting, oppmerking og følgende standardvilkår for parkering.

 

§4

Eventuelle parkeringsbevis eller kvittering/billett/ for betalt avgift/registrering, skal plasseres godt synlig bak frontruten for kontroll.

 

§6 Kontrollavgift - fjerning

Parkering i strid med §§ 1-5 kan resultere i kontrollavgift på kr. X og/eller at motorvognen fjernes på førers regning dersom fjerningen er nødvendig og motorvognen står til hinder og i strid med vilkårene.

 

Sure penger å måtte betale, men man kan jo alltids prøve å klage.

Endret av Iceman™
Lenke til kommentar

Takker alle for svar. Innser vel at Iceman har rett. Får heller ta det som en lærepenge, sjekk at billetten vises. Likevel, det er trasig å måtte betale for noe som allerede er betalt.

 

Til de som lurte, jeg betalte med kort. Automaten har et slikt system at du setter inn kortet, og betaler med verdiknapper hvorpå kontoen blir belastet. Kan selvsagt legge fram kvittering fra banken om at beløpet er belastet konto, men det hjelper vel lite kjenner jeg innkrevingsselskapet.

 

Haroshij

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Saken har gått litt videre.

 

Den 28.07.09 skrev jeg til Gothia, som har overtatt kravet, og ba om at kravet ble frafalt med henvisning til at jeg kunne legge fram billett som viste at parkering var betalt.

 

I dag den 15.08 får jeg purring fra dem med tilleggelse av salær på kr. 295.

 

Jeg har skrevet brev med kopi av mitt forrige brev og med ny kopi av parkeringsbillett, hvor jeg ber om at min henstilling om at kravet blir frafalt blir behandlet.

 

Jeg forutsetter at Gothia ikke har anledning til å plusse på gebyr eller renter før min henstilling er behandlet?

 

Kan jeg beregne meg et salær for å måtte svare på en unødvendig purring. Det koster meg tross alt også noe, tid, portoutgifter (Gothia godtar bare klager pr. post) og mer.

 

Dette viser vel at også Gothia kan gjøre feil, men deres får ingen konsekvenser for dem.

 

Mvh

Haroshij

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...