Gå til innhold

Google wave testing


Anbefalte innlegg

For dere som ikke har peiling på hva Google Wave er, men er veldig interessert i ny internett teknologi og nye måter for samhandling kan jeg anbefale dere å se hele

av Google Wave som ble gjort på Google I/O.

 

Dette er en teknologi som kan revolusjonere måten vi kommuniserer og samhandler via internett.

 

Jeg har selv fått tilgang til "Dev Preview" av google wave. Så jeg jobber selv med en robot som følger med på rss fra Next-episode.net. Ikke fordi dette nødvendigvis er en super god idè, men fordi det er en enkel robot jeg kan lage mens jeg gjør meg kjent med API`en til Google Wave.

 

Er det andre som har fått tilgang til Wave som vil dele erfaringer?

 

Har du tro på at Google Wave kan ta over for e-post?

 

Det finnes ikke invites som vi kan gi bort, så ingen poeng å be om det.

Søk om utviklertilgang eller beta tester

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Fikk akkurat developer-tilgang. Etter 10 minutter har jeg følelsen av at alt går veldig treigt, men det er vel ikke annet å forvente så tidlig i stadiet. De brukte helt sikkert LAN til å koble til PCene i presentasjonene, og ikke Internett.

 

Kanskje det burde opprettes en "den store Google Wave-tråden?" for å samle forumbrukerne, i stedet for å ha flere tråder om samme emne?

 

Red.: Har nå prøvd et par timer, og ja, det går treigt å oppdatere sidene når du browser, men skriving med flere i samme tråd/kommentar samtidig går veldig glatt. Opplevelsen er mye bedre nå, når jeg er mer vant med brukergrensesnittet. Har bare brukt Chrome.

 

Gleder meg til å se hva som dukker opp av applikasjoner og roboter til Wave etterhvert. Potensial er det i alle fall ikke mangel av :)

Endret av BorN
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Hvor lang tid tar det fra jeg har sent invite til personen faktisk får den? Jeg fikk invite fra google i går og dermed kunne jeg invitere videre til venner også..

Det skal godkjennes manuelt hos Google såvidt jeg vet, så det avhenger av hvor mye de har å gjøre...

 

Kan jeg hversåsnill få en invite av deg? :innocent: simen.sorensen [at] gmail [dot] com

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
Har fått tilgang til Wave men jeg skjønner egentlig lite av dette? Hva er det som er så fantastisk med dette produktet? :p

At det gjør e-post slik vi kjenner det avlegs.

 

Om en skal komme med en beskjeden sammenligning så kan man si at e-post slik vi kjenner det i dag er som å sende vanlige frankerte brev med postmannen. Vil man svare må man sende et "nytt" brev tilbake..

 

Wave er stikk motsatt, hvor man møtes i meldingen og ikke sender den rundt til alle.

Det er nesten som i et forum bare det er mye mer dynamisk.

 

Sånn pr. nå så virker det jo litt stusselig om man ikke har noen å wave med..

Men på sikt når man kan sende meldinger til folk som ikke benytter wave og motta e-poster, og flere og flere begynner å bruke dette vil jeg tro det eksploderer..

 

Jeg er selv invitert og har dessverre ikke muligheten til å invitere noen selv.. Om noen her kan invitere en kompis av meg hadde jeg blitt suuuuper happy :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...