Gå til innhold

Slik er Spotify på Iphone


Anbefalte innlegg

Det har nok med rettigheter/pris å gjøre. Regner med at Spotify måtte ha betalt en del mer til artistene for å få lov til dette - det åpner jo også for at folk mye lettere kopierer videre.

 

Personlig gjør det meg ingenting at Spotify er avhengig av streaming; jeg er alltid på nett uansett (og det er noe som stadig flere og flere vil bli i tiden fremover). Dessuten er det deilig å ikke bruke diskplass til å lagre musikk (bortsett fra Spotify-cachen som man jo kan definere selv).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

S60 er ett mareritt å programmere til sammenlignet med iPhone, samt at det finnes mange versjoner av S60 som ikke nødvendigvis er kompatible med hverandre og S60 har heller ikke like elegante måter å distribuere programmvare på.

 

 

Nja. For oss vanelige dødlige er det ett mareritt, men etter å ha etterforsket litt ser det ut til at det er ganske greit å programmere mot når man først blir god på det.

 

Ligner ikke noe annet, akkurat, så det å komme inn i det er jo ett helvete.

Men om de har fått tak i en god Symbianprogrammerer seg jeg ingen grunn til at dette burde være ett problem, og for å være ærlig tviler jeg på at de ville hyret en uten mye erfaring på Symbian til å lage noe slikt.

 

Ja, det er mange utgaver av S60, men de trenger strengt tatt ikke å støtte noe eldre enn S603rd, da de fleste har såpass ny telefon. Og det å konvertere en S603rd app til S605th går stort sett ut på å skrive brukergrensesnittet på nytt, og det er jo ikke akkurat der mesteparten av jobben ligger.

 

Ang. programvaredistrubusjon har du ett godt poeng.

Forhåpentligvis endrer Ovi det, når den har fått litt tid på seg.

Lenke til kommentar

Det er da enkelt å installere programmer på en S60?

 

1. Ha Nokia PC suite på maskinen og koble telefonen til PC med USB kabel.

2. Last ned installasjonsfilen fra spotify.com til PC. (distribusjon)

3. Dobbeltklikk på filen på PCen og installasjonen skjer på mobiltelefonen.

 

Ferdig på 1-2-3. Det kan selvfølgelig gjøres ennå enklere.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Det var ikke poenget ;)

 

Distrubusjon != Installering.

 

Heller at det er tilgjengelig på en sentral markedsplass.

 

Selv syns jeg det aller beste hadde vært om Spotify så etter om PC Suite var installert, fant ut hvilke telefon man har - venter til den blir koblet til - og så spør om man vil installere Spotify for telefon.

Lenke til kommentar
Distrubusjon != Installering.
Som du ser fremhever jeg det i punkt 2. ved å skrive distribusjon i parantes.

 

Selv har jeg aldri hatt bruk for noen spesiell "Applestore". Jeg finner jo alt hos nokia.com eller via nedlasting på telefone og til sist hos de som lager det jeg skal ha. Du tenker på et bedre PR apparat?

 

Ellers er det jo opp til spotify om de vil bake inn alle installasjonsformer i en installasjonsfil som da skal dekke Windows, S60, iPhone mm. Ser ikke noe behov for det egentlig.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Er litt trøtt enda, så tilgi at jeg er litt åndsfraværende i svarene. (Kanskje på tide å legge fra seg laptopen for å stå opp...).

 

 

Jeg har heller ikke behovet for en "appstore", men det er veldig mange som har det.

 

 

Distrubusjon av S60-programvare er ikke enkelt i dag, da man enten må bruke mye cash på egen markedsføring, eller ha en allerede godt kjent merkevare.

 

 

Om det bare kunne komme litt innehold på Ovi, og om Nokia bare hadde lagt litt mer trykk på å fremheve Ovi kunne ting blitt bedre - men jeg er skeptisk.

 

Det sagt - jeg er glad jeg ikke MÅ forholde meg til noe lignende eplebutikken.

Med Nokia har man i det minste valg ang. hva av S/W man vil bruke mot telefonen.

Lenke til kommentar

Nye telefoner fra Nokia kommer jo med Ovi butikken innstalert. Syns den er enkel å bruke og lett å finne fram på.

 

Man trykker Download og da lastes programmet ned og det innstaleres aut. Download-knappen forandrer seg til Launch og nå ligger porgrammet i menyene. Man kan trykke Launch eller avslutte Ovi Butikk og starte programmet fra menyene.

 

Jeg kan ikke se hvordan dette skal kunne gjøres enkelere. Syns ikke noen andre programbutikker har gjort dette noe enklere. Velg program --> Trykk Download --> Play

 

Får også en grei oversikt over andres brukere tilbakemeldinger på hvert enkelt program, og det er lett å finne de som har fått best tilbakemelding eller de som er mest lastet ned.

 

Er også enkelt og innstalere Ovi Butikk på "eldre" Nokia telefoner.

 

Men utvalget er mye bedre hos mange andre.

 

Selv foretrekker jeg og gå til hjemmesiden til det jeg ønsker. Så laste ned og innstalere enten fra nettleseren på mobilen eller PCen.

 

Uansett håper jeg at Spotify kommer med et produkt til S60 5ed (N97 for min del). Jeg er virkelig misunnelig på de som får dette nå. Tror Spotify hadde fått en del flere betalende om dette kom.

 

Er jo flere som sitter med en Symbian telefon enn Android eller Iphone vil e tro. Håper bare det ikke blir no Java greier.

 

Har ikke Spotify sagt noe om Symbian i det hele tatt? Ikke at de jobber med det heller?

Lenke til kommentar
La merke til hvordan musikken ble borte i det øyeblikk han tok frem menyen for å kunne gå inn i Innstillinger. Det er smarttelefonen sin det. Et godt eksempel på at mangelen på multitasking er en mangel hvertfall - selv om de mest ukritiske fanboysa har forsøkt å fremheve det som en god ting.

 

Tenkte akkurat det samme når jeg så på videon. Er egentlig tragisk. Får håpe de får ordnet det på en eller annen måte så fort som mulig. Vurderer nemlig å kjøpe meg en iphone bare pga spotify.. Men slitsomt om jeg ikke kan surfe samtidig som jeg hører på musikk.

Lenke til kommentar
@EldarH

 

Joda, vi vet det er enkelt - men inneholdet?

Det er magert.

 

Dessuten vet den gjennomsnittlige Nokia-bruker neppe hva Ovi Store er (enda).

 

Enig der.

Men selve greia fungerer bra syns jeg.

 

Uansett blir misunnelig om dette går gjennom og blir tilgjengelig på Iphone. Håper det for alle Iphone eiere. Virker genialt. Får håpe at det snart skjer noe på andre plattformer også. Desverre greier ikke Spotify og oppheve alle ulempene med Iphone, og gå tilbake til Iphone er for meg uaktuelt nå. Men for de som trives med Iphone er jo dette genialt.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...