Gå til innhold

HTC Hero - It just makes sense


Anbefalte innlegg

En liten oppdatering på Rom fronten :)

 

For øyeblikket synes jeg Elelinux sin siste er bedre enn Cronos. Den er basert på android 2.3.4 og det ser ut til at "invisible menu" buggen er fikset her. I tillegg synes jeg den har bedre batteritid. I tillegg er det flere som jobber med andre prosjekter, f.eks Gingerbread med Sense (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1076772) og faktisk en HONEYCOMB (!) port til HTC Hero (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1080483)

 

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heihei, nå har jeg hatt helten min i over ett år, og det begynner å hope seg opp med meldinger (17 000+). I starten brukte jeg meldingsprogrammet som lå inne, men når jeg kom over 1500 meldinger i én tråd gikk programmet tregt, og ville ofte ikke sende meldinger. Da innstallerte jeg handcent, og har ikke opplevd problemer med det, enda jeg har over 5000 meldinger i én tråd.

Problemet mitt er, at når jeg skal sende en melding som blir så lang som 4-6 meldinger, så vil ikke mobilen sende det. Det kommer opp message not sent, og mobilen klikker(fryser). Jeg må dele opp meldingen og sende den i 2-3 deler, noe som er veldig irriterende til tider.

Det funker å ta en restart(da fryser ikke programmet enger), men dette tar såpass lang tid at jeg ikke gjør det hver gang. Programmet klikker igjen neste gang jeg prøver, og jeg er lei av det!!

Jeg har alt orginalt på mobilen, ingen form for ROM osv.

Håper på svar!

Edit: jeg har prøvd å slette meldinger (ikke alle, det er visse jeg vil ta vare på) med sms quick delete. Dette programmet gir meg en feilmelding etterhvert, og meldingene blir ikke slettet allikevel..

Endret av Iria5
Lenke til kommentar

Kunne ikke du brukt et program til å arkivere SMSene til Google-kontoen din, så kunne du slettet de fra mobilen din?

Jeg gjorde det en gang, men fikk bare til å sende 100 og 100. I tilegg sletta g-mail alle mailene mine når de oppdaterte eller noe(flere som hadde det problemet..) så da stoler jeg ikke på gmail lenger. Dessuten vil de aldri logge meg inn.

Lenke til kommentar

Kunne ikke du brukt et program til å arkivere SMSene til Google-kontoen din, så kunne du slettet de fra mobilen din?

Jeg gjorde det en gang, men fikk bare til å sende 100 og 100. I tilegg sletta g-mail alle mailene mine når de oppdaterte eller noe(flere som hadde det problemet..) så da stoler jeg ikke på gmail lenger. Dessuten vil de aldri logge meg inn.

 

Jeg har brukt SMS Backup mer eller mindre siden jeg fikk telefonen ved release, og det har fungert veldig godt. Den kan riktignok ikke ha backup av MMS, og den tar bare 100 meldinger per tråd i gmail (med det har kanskje noe med begrensningen i gmail?).

Fungert veldig bra, men vurderer å bytte (når jeg får Galaxy SII). Noen med erfaring med de som også tar MMS-backup?

Lenke til kommentar

Har hatt min Hero nå i snart to år. Oppgraderte programvaren her når versjon 2 av Android kom ut, men den ble ikke særlig mye kjappere (nesten snarere tvert imot). Nå ser jeg her at alle driver og bytter ROM osv. Er det det samme som å bytte operativsystem? Blir telefonen kjappere av dette, eller får man bare flere funksjoner? Det jeg trenger er en kjappere telefon!! Noen tips til hva jeg bør gjøre? Hvilken ROM anbefales?

Lenke til kommentar

Ok!

 

Hvilke forskjeller er det om ROMen er basert på android 2.1, 2.2. eller 2.3?

 

Driver og googler og blir overøst med informasjon... Elelinux 7.1, VillainROM 13, FroydVillain osv. Noen sier det ene er dårlig, andre sier noe annet. Hva vil det i praksis si at ROMen ikke har noen HTC Sense?

 

Det jeg er ute etter er en kjapp og stabil telefon. At den henger seg nå og da orker jeg, og nytt utseende er ikke å forakte. Alltid artig med noe nytt...

 

Er det noen risikoer eller definitivt negative sider ved det å bytte ROM? Lett og ta backup av meldinger osv og føre over?

Lenke til kommentar

HTC Sense er utseendet til HTC som de har klistret utenpå Android. Tenk på det som et annet utseende til Windows.

 

Hvilken ROM de er basert på varierer, men jeg vil anbefale deg å gå med FroydVillain. Det er etter hva jeg erfarte en veldig kjapp og stabil ROM som strømlinjeformer telefonens kraft. Resultatet er en langt kjappere mobil med nyere software. Om du hopper inn XDA-developersforumet, vil du finne guider til å installere ROMen på telefonen din.

 

Anbefaler backup av ting som kan være av interesse (SMS, tlfnummer etc)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå har jeg lastet ned FroydVillain 1.7.0 m/ oppdateringer til 1.7.2 samt tatt backup av sms med "Sms Backup & Restore", kopiert over bilder og musikk til PC. Men hvordan ta backup av kontakter på enkel måte? Noe annet jeg bør huske på og ta vare på før jeg sletter alt? MMS eller blir de med sammen med SMSene?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Når det gjelder rom; selv om Gingerbread romene blir bedre og bedre, kan de aldri bli like bra som AOSP Froyo og Eclair Sense. Det er fordi Gingerbread krever veldig mye RAM. Dette betyr at programmer oftere blir avsluttet og du kan f. eks gå glipp av meldinger pga dette.

 

For roms se her: http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=512

 

Både Floyo og Speedmachine har nå overgått Froydvillain føler jeg, og jeg vil anbefale og kjøre dem istede for :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Høyttaleren på min Hero begynner å bli sliten, så jeg må helst bruke handsfree for å høre hva folk sier. Problemet er at når handsfree'en er koblet i, så ringer telefonen kun i pluggene, og da hører jeg ikke anropet hvis jeg ikke har pluggene i øra.

 

Er det noen måte å få ringelyden fra vanlig speaker selv om handsfree er koplet til?

 

Jeg kjører forresten FloyoCM 1.2.0

Lenke til kommentar

Jeg kjører Bluetooth headset, og når telefonen ringer, er det både headsettet og telefonen som bråker. Er mulig det er en innstilling en plass, men kan ikke huske å ha gjort det.

 

Jeg har også høytalerkabel i Telefonen, men det er telefonhøytaleren som har ringetonen.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Høyttaleren på min Hero begynner å bli sliten, så jeg må helst bruke handsfree for å høre hva folk sier. Problemet er at når handsfree'en er koblet i, så ringer telefonen kun i pluggene, og da hører jeg ikke anropet hvis jeg ikke har pluggene i øra.

 

Er det noen måte å få ringelyden fra vanlig speaker selv om handsfree er koplet til?

 

Jeg kjører forresten FloyoCM 1.2.0

Det må jo være et kjempepåskudd til å bytte! Har pensjonert min Hero nå til fordel for Desire S. Kjempefornøyd!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...