Gå til innhold

HTC Hero - It just makes sense


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

har ikke flashet telefonen enda.... skal se litt på den guiden :)

på SD-kortet mitt er det hauger med mapper, en del fra gammle apps som jeg har lastet ned osv. ligger det noe viktig på kortet, eller kan jeg trygt slette allt uten at det får noen konsekvenser for selve systemet?

Lenke til kommentar

Problem: datatrafikk fungerer ikke, får heller ikke mottatt mms.

 

Datatrafikken fungerer kun rett etter at pinkoden er tastet inn. Etter en times tid aktiveres ikke datatrafikken når jeg slår den på, enten ved hjelp av widgets eller instillingene i menyen. Dersom jeg slår av/på flymodus funker datatrafikken igjen umiddelbart, men etter en stund skjer det samme igjen. Får heller ikke mottatt mms, men får sendt. Mistenker at dette henger sammen med datatrafikkproblemene.

Problemet oppstod for et par uker siden, da jeg byttet fra LudoMobil til Tele2 Sheriff. Alt funka flott på Ludo. Har dobbeltsjekka at APN osv er korrekt fra Tele2s sider.

 

FYI: kjører FroydVillain 1.7.2. Har ikke wipet tlf el.l. etter jeg byttet til Tele2. Håper å unngå dette.

 

Noen som kan hjelpe til?

 

-t

Lenke til kommentar

Det jeg har gjort når jeg har klusset det til med APN (har ikke skjedd rent sjelden, spes ved innleggelse av div. custom ROM) er følgende:

1. Last ned APN Backup & Restore fra Market

2. Kjør nevnte program, velg kun "Delete APNs"

3. Legg inn APN manuelt fra operatør.

 

Jeg har aldri fått et fungerende oppsett til Hero'en automatisk fra noen leverandør (til nå).

Lenke til kommentar
Sender under manuelt oppsett for MMS til din Android telefon.

 

Menu-> Settings->Wireless control->Mobile network settings->Access point names-> Lag to kontoer:

Name: Tele2 Internet

APN:internet.tele2.no

Proxy: 130.244.196.90

Port: 8080

Username: not set

Password: not set

Server: not set

MMSC: not set

MMS Proxy: not set

MMS Port: not set

MMS protocol: Wap 2.0

MCC: 240

MNC: 07

APN Type: default

 

 

 

Name: Tele2 MMS

APN:internet.tele2.no

Proxy: Not set

Port: Not set

Username: Not set

Password: Not set

Server: Not set

MMSC: http://mmsc.tele2.no

MMS Proxy: 193.12.40.14

MMS Port: 8080

MMS protocol: Wap 2.0

MCC: 240

MNC: 07

APN type: mms

 

 

Noen merknader: På Tele2 Internet kontoen, så kan proxy og port stå blankt, men da vil ikke innholdstjenester fungere. MMS Proxy og MMS port skal IKKE legges inn på Tele2 Internet oppsettet, men under Tele2 MMS.

 

Dataroaming må være aktivert for at MMS eller GPRS skal fungere.

 

Tele2

Lenke til kommentar

Angående roms, byttet jeg fra Froydvillain 1.7.2 for et par dager siden, for jeg ville se hva som fantes av ginger-roms der ute. Byttet til Cronos Ginger, og foreløpig er den både stabil og rask! Eneste problemet hittil er at den hengte seg opp på lockscreen én gang, så jeg måtte kjøre hard reset. Og at den ikke har norsk ordliste innebygd, men det fikset jeg fra Market. Ingen Sense, dog. Anbefales!

Lenke til kommentar

De siste dagene har alle jeg har snakket med i telefonen klaget på at de har store problemer med å høre meg.

Kan mikrofonen på telefonen være ødelagt? Er dette i så fall reklamasjons grund?

Volumet er så dårlig at jeg ikke vil bruke telefonen.

Noen som vet råd?

Lenke til kommentar

De siste dagene har alle jeg har snakket med i telefonen klaget på at de har store problemer med å høre meg.

Kan mikrofonen på telefonen være ødelagt? Er dette i så fall reklamasjons grund?

Volumet er så dårlig at jeg ikke vil bruke telefonen.

Noen som vet råd?

 

Har samme problem.

Lenke til kommentar

Lovte å komme med en tilbakemelding på Elelinux 7.0.0. Virket veldig bra i starten, men det er absolutt ikke stabilt på min Hero. Lagger litt her og der, og enkelte apps henger seg opp hele tiden. Det funker, men for tregt etter min smak.

Det skal sies at jeg har noen hardware feil på min telefon også. Trackballen løper til tider løpsk og telefonen kobler seg fra nettverket innimellom, slik at jeg må reboote. Prøver å få inn orginalt HTC rom nå, slik at jeg kan sende telefonen på service.

 

EDIT: Forresten, for de av dere som skal sende telefonen til rep, så sørg for at telefonen har orginalt rom. Det finner dere på HTC's sider. Oppdateringsverktøyet til HTC krever at telefonen syncer med HTC sync. For at telefonen skal kunne synce må man nesten ha en custom rom med Sense.

Endret av Mariuslk
Lenke til kommentar

Jeg har kjørt elelinux i et par timer nå og etter litt kluss i startenfungerer det bra nå.. liker spesielt bra cm innstillingen skifte sang med volum knappene. Hvordan ser gb statusbaren ut på deres telefoner? Ser så uklart ut på min at jeg flashet sense style theme :-P

Lenke til kommentar

Ekstra pluss til elelinux. Se mailen jeg fikk:

 

Welcome to nexus s!

 

Google and Samsung have partnered to bring you Nexus S, a pure Google experience phone. Learn more:

 

Register your Nexus S for access to premium support from Samsung Visit our Nexus S Help page for a full list of help resources Watch Nexus S on our YouTube channel

 

Once registered, you can contact Samsung directly at +1 855-EZ2NEXUSS (+1 855-392-6398) for support.

 

Sign up to to receive updates and promotions about Nexus S.

 

Enjoy! The Android Team at Google

 

Google, Inc. 1600 Amphitheatre Parkway Mountain View, CA 94043

 

We sent you this one-time welcome message because you recently purchased a Nexus S phone.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...