Gå til innhold

HTC Hero - It just makes sense


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ehm jeg må få lov å skyte inn at en mobil med abb. er dyrere enn en mobil uten abb.

 

Du mener vel ikke i innkjøp?

 

Hehe jeg mener at alt i alt er det dyrere å kjøpe en mobil med abb. enn uten abb.Man kan jo selv velge hvilket abb. man vil ha om man kjøper en mobil uten.

 

Ja, men da koster telefonen i seg selv mer.

La oss ta et eksempel fra Elkjøp sine nettsider;

 

HTC Hero med abonnement; fra 2495 kr.

HTC Hero ulåst, uten abonnement; 4395 kr.

 

Så da kan man velge; opplåst telefon som jeg bare kan smekke simkortet mitt i som det er, eller å kjøpe en telefon låst til et abonnement for mye lavere pris.

 

Som jeg nevnte vil jeg uansett bytte fra det abonnementet jeg har nå (Tele2 Mobil Pluss eller noe slik), så hvorfor ikke binde til et nytt og spare penger?

Lenke til kommentar
Ehm jeg må få lov å skyte inn at en mobil med abb. er dyrere enn en mobil uten abb.

 

Du mener vel ikke i innkjøp?

 

Hehe jeg mener at alt i alt er det dyrere å kjøpe en mobil med abb. enn uten abb.Man kan jo selv velge hvilket abb. man vil ha om man kjøper en mobil uten.

 

Ja, men da koster telefonen i seg selv mer.

La oss ta et eksempel fra Elkjøp sine nettsider;

 

HTC Hero med abonnement; fra 2495 kr.

HTC Hero ulåst, uten abonnement; 4395 kr.

 

Så da kan man velge; opplåst telefon som jeg bare kan smekke simkortet mitt i som det er, eller å kjøpe en telefon låst til et abonnement for mye lavere pris.

 

Som jeg nevnte vil jeg uansett bytte fra det abonnementet jeg har nå (Tele2 Mobil Pluss eller noe slik), så hvorfor ikke binde til et nytt og spare penger?

Spare penger? Har du sett på totalprisen?

Lenke til kommentar

Den er jo ikke låst til et abonnement. Du har bindet deg til å betale en bestemt månedsspris i 12 mnd. Det er det eneste som er låst, hvis ikke du da vil bryte bindingen da. Men uansett så kan du bruke hvilket som helst ab. Er telefonen operatørlåst, hvilket blir sjeldnere og sjeldnere så er det bare å be om operatørlåsen.. Har aldri hørt om en operatør som tar betalt for å sende operatørlås (hvis ikke du har kjøpt den med kontantkort da, da kan de kreve gebyr)

Lenke til kommentar
Spare penger? Har du sett på totalprisen?

 

Nå må du forklare for meg, det er veldig lenge siden jeg har kjøpt en telefon, og jeg har tydeligvis oversett noe her. :)

 

Den er jo ikke låst til et abonnement. Du har bindet deg til å betale en bestemt månedsspris i 12 mnd. Det er det eneste som er låst, hvis ikke du da vil bryte bindingen da. Men uansett så kan du bruke hvilket som helst ab. Er telefonen operatørlåst, hvilket blir sjeldnere og sjeldnere så er det bare å be om operatørlåsen.. Har aldri hørt om en operatør som tar betalt for å sende operatørlås (hvis ikke du har kjøpt den med kontantkort da, da kan de kreve gebyr)

 

Men jeg må vel betale for disse 12 månedene uansett, fordi jeg ønsker å bytte til et nytt abonnement?

Lenke til kommentar
Hjelp...wifi fungerer ikke.

Jeg kommer ikke på net med wifi, selv om jeg er connected til mitt trådløsenettverk og har bra signaler på telefonen, dette fungerte bra før jeg la inn mcdo rommen. Hvis jeg slår på 3g`n så kommer jeg på nett med telefonen...merklig..Mener nå nettleseren på telefonen, hvis noen skulle rlure på det:)

Er det noen som kan hjelpe meg med dette problemet, jeg bruker telefonen mye til å surfe på nett med.

Ingen som har hatt dette problemet?

Lenke til kommentar
Spare penger? Har du sett på totalprisen?

 

Nå må du forklare for meg, det er veldig lenge siden jeg har kjøpt en telefon, og jeg har tydeligvis oversett noe her. :)

 

Den er jo ikke låst til et abonnement. Du har bindet deg til å betale en bestemt månedsspris i 12 mnd. Det er det eneste som er låst, hvis ikke du da vil bryte bindingen da. Men uansett så kan du bruke hvilket som helst ab. Er telefonen operatørlåst, hvilket blir sjeldnere og sjeldnere så er det bare å be om operatørlåsen.. Har aldri hørt om en operatør som tar betalt for å sende operatørlås (hvis ikke du har kjøpt den med kontantkort da, da kan de kreve gebyr)

 

Men jeg må vel betale for disse 12 månedene uansett, fordi jeg ønsker å bytte til et nytt abonnement?

 

Totalpris for telefon og abonnement

Videreføring av eksisterende abonnement 12 måneder binding 4 883,-

 

Du gir fra deg mindre penger der og da, da du kjøper telefonen( 2 495,-), men i løpet av et år koster den 4883,-

Lenke til kommentar
Totalpris for telefon og abonnement

Videreføring av eksisterende abonnement 12 måneder binding 4 883,-

 

Du gir fra deg mindre penger der og da, da du kjøper telefonen( 2 495,-), men i løpet av et år koster den 4883,-

 

Se der du, det var jo faktisk en meget vesentlig forskjell!

Da er det kanskje billigere for meg å kjøpe telefonen opplåst, også kjøpe et nytt abonnement ved siden av fra Tele2?

 

tatt fra chess.no

 

Jeg skal ikke bytte fra Tele2, men takk for tipset! :)

Lenke til kommentar
Baseband skal slutte på _6.35.06.18, så ja.

Må jeg trykke wipe for så å apply, eller kan jeg bare apply'e uten å wipe?

 

Du trenger ikke å wipe for å installere ny radio. Bare pass på å installere den versjonen med kun radio, dvs. ikke den med generic ROM i tillegg som jeg gjorde..

Lenke til kommentar
Baseband skal slutte på _6.35.06.18, så ja.

Må jeg trykke wipe for så å apply, eller kan jeg bare apply'e uten å wipe?

 

Du trenger ikke å wipe for å installere ny radio. Bare pass på å installere den versjonen med kun radio, dvs. ikke den med generic ROM i tillegg som jeg gjorde..

Jepp gjorde dette, men nå må jeg jo selvfølgelig komme med det dummeste spørsmålet her: trenger jeg en egen app til dette, eller er det bare jeg som ikke finner denne (hvis den fulgte med i den .zip'en jeg nettopp la inn)

Eller er det slik at dette bare gjør det mulig å ha radio, så nå trenger jeg en app?

Lenke til kommentar
qhvor mye kjappere har hero blitt etter oppdateringen?ala iphone?titter litt rundt og syntes hero ser morsom og fin ut,følger det med minnekort?

ER vel ikke blitt tatt noen nye tester melleom disse to enda, men iphonen var et stå vassere før oppdateringen.

Angrer ikke på at jeg kjøpte denne telefonen:)

det følger med et 2gb minnekort.

 

Baseband skal slutte på _6.35.06.18, så ja.

Må jeg trykke wipe for så å apply, eller kan jeg bare apply'e uten å wipe?

 

Du trenger ikke å wipe for å installere ny radio. Bare pass på å installere den versjonen med kun radio, dvs. ikke den med generic ROM i tillegg som jeg gjorde..

Jepp gjorde dette, men nå må jeg jo selvfølgelig komme med det dummeste spørsmålet her: trenger jeg en egen app til dette, eller er det bare jeg som ikke finner denne (hvis den fulgte med i den .zip'en jeg nettopp la inn)

Eller er det slik at dette bare gjør det mulig å ha radio, så nå trenger jeg en app?

Radio er ikke en fm radio, hvis du trudde det. Radio oppdateringen skal forbedre signalene til telefonen. Alt du trenger er å installere den siste radio`en, du trenger ikke noen apps.

Det kan være en fordel å installere denne for madoco rom`en.

Endret av cmf_Tiger
Lenke til kommentar
qhvor mye kjappere har hero blitt etter oppdateringen?ala iphone?titter litt rundt og syntes hero ser morsom og fin ut,følger det med minnekort?

ER vel ikke blitt tatt noen nye tester melleom disse to enda, men iphonen var et stå vassere før oppdateringen.

Angrer ikke på at jeg kjøpte denne telefonen:)

det følger med et 2gb minnekort.

 

Baseband skal slutte på _6.35.06.18, så ja.

Må jeg trykke wipe for så å apply, eller kan jeg bare apply'e uten å wipe?

 

Du trenger ikke å wipe for å installere ny radio. Bare pass på å installere den versjonen med kun radio, dvs. ikke den med generic ROM i tillegg som jeg gjorde..

Jepp gjorde dette, men nå må jeg jo selvfølgelig komme med det dummeste spørsmålet her: trenger jeg en egen app til dette, eller er det bare jeg som ikke finner denne (hvis den fulgte med i den .zip'en jeg nettopp la inn)

Eller er det slik at dette bare gjør det mulig å ha radio, så nå trenger jeg en app?

Radio er ikke en fm radio, his du trudde det. Radio oppdateringen skla forbedre signalene til telefonen. Alt du trenger er å installere den siste radio`en, du trenger ikke noen apps.

Det kan være en fordel å installere denne for madoco rom`en.

Ahh shiiiit trodde det var fm-radio :( Var vel håpefulle øyne som så ordet radio og bare kjørte på. Ok, men bedre signaler er ikke negativt da :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...