Gå til innhold

HTC Hero - It just makes sense


Anbefalte innlegg

3. Twitter programmet er elendig. Mye krasjing. Når en trykker på oppdateringknappen må en trykke 2-3 før den faktisk oppdatere, og dette tar lang tid. Selv med wlan og hsdpa.

 

Her har det visstnok vært en bug, ifølge HTC skal det nå være fikset.

Fra HTC sin twitter: "htc Peep has been fixed! Many, many thanks to everyone @twitter for all the help! Enjoy everyone!

 

Peep fungerer som det skal hos meg igjen nå ihvertfall. Ellers kan jeg anbefale Twidroid, jeg synes den fungerer mye bedre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det noen som har funnet en måte å "disable" volumtasten på venstre side for justering av ringevolum? Altså hvis telefonen ikke er i sleep modus, så fungerer de tastene til å justere ringevolumet. Kan ikke skjønne poenget med det? Kommer jo borti de knappene hele tiden når jeg trykker på telefonen...

Jeg ønsker å sette et fast ringevolum, og heller endre hvis jeg vil ha lydløs/vibrasjon osv.

 

Det er jo helt topp at en kan justere talevolum og musikkvolum når en ringer eller hører musikk, men ringevolum?

 

Noen som har en løsning?

Lenke til kommentar
Etter å ha lest en del poster her på forumet og googlet litt begynner jeg seriøst å lure på om jeg har lyst på denne telefonen lenger... Er det virkelig så ille?

 

Ikke stor bokstav etter punktum om man ikke dobbeltapper space etter ROM oppgradering
Fungerer fint på min etter ny ROM

 

Får ikke tilgang til Android market
Har andre metoder for å skaffe ting ;) Og det gratis

 

Treg og uresponsiv på grunn av hardware lik 2 år gamle telefoner
Menyene "flyter" som en drøm med siste ROM
Lenke til kommentar

Får ikke tilgang til Android market

Har andre metoder for å skaffe ting ;) Og det gratis

 

 

Synes det er litt dumt jeg. Her finnes det geniale programmer til noen få kroner. De fleste tar under fem dollar for programmet sitt. Det er jo ikke verdt innsatsen å stjele de engang..

 

(hadde de bare åpnet market her til lands)

Lenke til kommentar

Det er nu oplyst fra officielt side, at betalings Apps Market vil blive åbnet for brugere i Skandinavien i forbindelse med lanceringen af Hero´s prisbillige lillebror HTC Tattoo d. 22 oktober. emoimlaughing9154356.png

 

img170432htctattoopurpl.jpg

HTC Tattoo og betalings Apps Market lanceres samtidigt d. 22 oktober

 

Lad os se om det kommer til at passe denne gang, for der var tidligere oplysninger om at betalings Apps Market ville åbne i forbindelse med lanceringen af Android OS 1,6 og der fik vi godt nok en hurtigt Hero, men måtte undvære de rigtigt gode programmer. emoimcrying9272965.png

Endret av Ejensen
Lenke til kommentar

Min erfaring av HTC hero for dere som er interessert

 

Forventningene

Jeg skal ikke legge skjul på att forventningene var meget blandet når det kommer til denne telefon. Jeg har lest mye rart, mye godt og noe vondt. I mine øyne er det ikke enkelt å endre en vane, særlig ikke en uvane. Min uvane var HTC diamond med wm6, som var en revolusjon for meg. Aldri før hadde jeg kunne gjort så mye med en telefon, og det gratis! Diamanten har sine ulemper, som alle telefoner. Men hvordan kunne Hero ta over denne rollen?

Ett virvar av telefoner og valg

Når man endelig har bestemt seg for en ny telefon så blir man litt små frustrert når man finner to versjoner av telefonen, 20 priser og 2 farger å velge mellom. Fargen lar jeg være å kommentere men to versjoner? Vel det er realiteten til denne telefonen, en Norsk og en Engelsk. Begge er vel kinesiske men det er en annen sak. Når man fra før av har lest om en jungel av valg når det kommer til å skaffe seg Norsk tastatur på den Engelske utgaven og alle mulig problemer blir valget en selvfølge. Det blir en Norsk utgave. Det var da min andre bølge med frustrasjon kom opp, hvilken butikk selger hvem versjon? Det er ikke alle butikker som skriver dette så de holdt jeg meg langt unna. Valget gikk faktisk til en fysisk butikk og ikke en nettbutikk. Grunnen til det var vel att jeg var usikker. Det kosta meg kanskje hele 250 kroner mer, men hva er nå det?

 

Nå som vi er inne på priser så kommer alle valgene opp, med abonnement eller uten? Hva lønner seg? Vel det er vel opp til hvor mye man bruker telefonen og hvilket abonnement man trenger. En gyllen regel jeg alltid har brukt er att den telefonen som er billigst i innkjøp gjerne blir den dyreste da måneds prisen på abonnementet er såpass høyt. Dermed gikk jeg for en telefon til 3500 kroner med chess abonnement. Selv ikke det var lett å velge da man kunne få telefonen billigere med fks nedbetaling, noe jeg ikke valgte. Endelig kunne jeg kjøpe telefonen!

 

 

Førsteinntrykk

Førsteinntrykket er gjerne avgjørende for ett godt samarbeid videre. Jeg satt med en svært blandet følelse, men den skulle snart gi seg. Alle valgene og frustrasjonen var endelig borte! Adrenalinet pumpet i det jeg lukket opp esken, jeg viste jo hva som var der, men ingenting slår følelsen av en ny gadget. Telefonen var dekket av noen brosjyrer jeg ikke en gang enset og se på, vekk med de! Telefonen ble løftet opp, jøss så lett. Alt blir lett uten batteri, hehe. Vel inne, med batteri så var telefonen enda lett. Enda ett tegn på att prøvetelefonene i butikken lyver. Telefonen skrus på og pusten min blir borte. For en skjerm, krystallklar, vakker og ikke minst min. Telefonen ga meg inntrykket av att jeg hadde kjøpt noe eksklusivt ikke alle andre har.

 

Man vet man er en entusiast når det å skru på en mobil for første gang er like spennende som å se fruen naken. Lykken var stor da jeg endelig kunne taste inn pinkoden, noe jeg hadde drømt om helt siden jeg dro kortet i butikken, turen hjem var nemlig lang (10 minutter å gå).

 

Den klare skjermen ble enda klarere, oppstartskjermen var endelig oppe! Jøss for en telefon. Adrenalinet fortsatte å pumpe i det jeg skulle utforske telefonen. Alt stemte, WIFI funket, sms/mms, epost, facebook, ja egentlig alt.

 

Software, drevet av hardware

En ren fornøyelse er en god beskrivelse på hvordan min første time med telefonen var. Kjapt, responsiv og genial! Andorid er revolusjonerende, i mine øyne. Man kan ikke nevne android uten å nevne Marked. Her skulle jeg tilbringe ett par timer som ble godt fordelt på frustrasjon og glede. Selvom marked er sperret for betal applikasjonene her i Norden så kryr det av gratis applikasjoner, enkelt tilgjengelig. For en drøm! Alt fra spotify med offline spillelister, gmail og mer ble lastet ned. Telefonen ble skreddersydd til meg i en enormt stor grad. Att man har hele syv forskjellige startskjermer å sette opp gjør alt mye enklere, man trenger ikke å krangle med seg selv om hvordan man skal ha den ene startskjermen lengre, man har jo syv å velge i!

 

Min første store glede med telefonen rent software messig var att den ikke hang, alt gikk kjapt og fløt bra. Selv etter att jeg har lagt inn 20 applikasjoner. Jeg må nesten nevne to av dem;

 

Spotify; de fleste har hørt om det, de fleste har det på pcen. Men på Android er det genialt, man kan lage egne offline spillelister! Dermed trenger man ikke å betale en eneste krone i datatrafikk.

 

Gmail/kalender; Noen gang drømt om å enkelt kunne ha samme kalender på både pcen, mobilen og på nettet uten og anstrenge deg? Vel, den tiden har kommet! Enkelt og greit forklart.

 

 

Telefonen i seg selv har mange geniale små ting, ett par av dem må nevnes;

 

Sync med facebook: Noe jeg alltid har syntes har vært kjedelig er å legge til bursdag på alle, epost og ikke minst ett bilde siden jeg aldri husker hvem som er hvem. Vel det slipper du nå, sync kontaktene dine opp med facebook. Super enkelt!

 

Skru av det mobile-nettet: På WM6 og Se telefoner har jeg alltid vært nærvøs for høye regninger grunnet datatrafikk. På Wm6 kunne man løse det med applikasjoner som virket litt når de ønsket. På android derimot så er alt innebygget! Slå av eller slå på akkurat når du vil! super enkelt!

 

Tastaturet/skrivefeil retting: Noen gang hatet att du klarte å skrive "menmesker" istedet for "mennesker"? Vel Android utviklerne har gjort noe med det! Telefonen merker selv når du har klart å trykke på en knapp ved siden av den du mente. Trykk enkelt inn space og telefonen retter det av seg selv. Dette fungerer nesten alltid. Genialt!

 

På dette tidspunktet var jeg nesten i en rus, ikke bare fungerte telefonen enormt bra, den lå godt i lommen samt kunne brukes til mediaspiller, men så...

 

Alt er ikke like bra

Kameraet er i en klasse for seg selv, vel i lav klasse. Den tar gode bilder ute, i klart lys vel og merke. Inne, uten perfekt lys, vel du kan egentlig bare droppe det. Telefonen er som andre mobiler fra HTC, ikke en kamera telefon.

 

Dekningen var tragisk, samtalene skuret. Dette irriterte meg grønn! Men etter en samtale med hjelpsomme forumbrukere viste deg seg att antennen til telefonen sitter i bunn. I bunn av alle ting! Så når man ringer må man holde telefonen i topp. Egentlig ikke noe problem, men irriterende til man blir vandt med det!

 

En pixel feil, to pixel feil men ikke tre. HTC er strict og kjører en minst 3 pixel feil policy. Dermed må jeg leve med to defekte og lysende pixler.

Til tross for det som ikke er bra

så er telefonen den beste jeg noen gang har hatt, ikke bare er den innovativ, brukervennlig og ett godt arbeidsverktøy men rett å slett utrolig. Aldri før har jeg funnet en telefon som tilbyr meg det jeg vil ha, på alle mulig former. Så til tross for ett par defekter så er telefonen en drøm. Enten man vil ha noe eget eller ikke så tilbyr telefonen så utrolig mange løsninger å skulle det mangle noen finner du den sikkert gratis på marked. Markedet er jo itillegg enkelt å bruke, trykk og last ned. Ferdig med det. å hvor gøy er det ikke å vise frem sin nye telefon til sin kjære når man skal skru på en film? Sikkert ikke så spennende til vanlig men med applikasjonen Gmote kan man styre pcen sin fra ett annet sted (så lenge man er i samme nettverk vel og merke). Å vips så var den dyr-kjøpte mobilen akseptert av fruen.

 

Personlig så er dette mitt beste kjøpt på lenge, jeg kan ikke skryte nok av telefonen på noen måte! Ja den har sine feil, men de blir bagateller i forhold til hva den kan tilby av funksjonalitet for og gjøre hverdagen din enklere, enten i jobb eller kun for moro.

 

Jeg må bare si det igjen, Telefonen er den beste jeg noen gang har hatt!

Jeg sier ikke att dette er telefonen for alle, men for dere som sitter på gjerdet å venter på å kjøpe telefonen, gjør det, jeg tviler på att dere vil angre!

Endret av mreinha
Lenke til kommentar

Super review!

 

"Jeg må bare si det igjen, Telefonen er den beste jeg noen gang har hatt!

Jeg ønsker med det å si til dere som sitter på gjerdet å venter på å kjøpe telefonen, gjør det!"

 

Kan kun være 100% enig i din konklusion. Jeg føler på samme måde. Det er også min hidtil bedste telefon. Nogen af konkurenterme må være rigtig bange nu... emoimyelling3993501.png

Endret av Ejensen
Lenke til kommentar

Hvordan kan jeg synkronisere kontaktene mine slik at mail-adresser og bilder blir lagt inn, men jeg vil samtidig ikke få epost-adressene til folk når jeg skriver inn navn ved sms-skriving.

 

Finnes det egentlig en funksjon/app i mobilen som viser deg hvor vennene dine på facebook bor på kart? Ut ifra mobilnumre, adresser som kanskje er lagt inn på facebook eller noen annen info?

Lenke til kommentar
3. Twitter programmet er elendig. Mye krasjing. Når en trykker på oppdateringknappen må en trykke 2-3 før den faktisk oppdatere, og dette tar lang tid. Selv med wlan og hsdpa.

 

Her har det visstnok vært en bug, ifølge HTC skal det nå være fikset.

Fra HTC sin twitter: "htc Peep has been fixed! Many, many thanks to everyone @twitter for all the help! Enjoy everyone!

 

Peep fungerer som det skal hos meg igjen nå ihvertfall. Ellers kan jeg anbefale Twidroid, jeg synes den fungerer mye bedre.

 

Det fungerer fremdeles ikke fint hos meg. Den oppdaterer seg helt sporadisk og viser feil tid på tweets. Er det noe sted man laster ned denne fixen ifra?

Lenke til kommentar

Anngående dette med klokke alarmen som mange har problemer med...

Det toppet seg igår, nå har både jeg og fruen kjøpt seg hversinn. Min kom forhånds installert med nyeste Norske ROM, mens hennes kom med gamle engelske ROM, selv om hennes var kjøpt etter min, og kom inn i butikken etter min. Så jeg tok å oppdaterte hennes med nyeste norske ROM. og tror du ikke hennes telefon ikke har denne møkka buggen som gjør at alarmen nekter å ringe viss telefonen går i sleep mode, sånn som min? Hennes virker perfekt :( Lurer på om eg skal reinstalere det nyeste ROM'et, for å bare prøve. Men vet ikke helt hordan eg skal gå frem. Noen som har en kjapp innføring om hvordan man skal gå sikkert fram når man skal bare reinstallere gjeldene ROM?

Lenke til kommentar

tacomodo; jepp det har jeg :)

 

Klart iphone var en revolusjon i seg selv, men jeg syntes helt klart att Apple setter alt for store sperringer på telefonen, noe som gjør den helt uaktuell for meg. (jailbreaking er ikke ett alteranativ). Med de myeste software oppdateringene syntes jeg telefonen kommer opp på ett nivå jeg ser på som ett minimum for en slik telefon.

 

Iphone skal ha ett stort pluss for brukervennlighet, her scorer nok telefonen langt over alle andre. (kanskje ikke nå lengre).

Lenke til kommentar
Er det bare jeg som synes Android-nettleseren er utrolig tungvindt? Zooming er en kjedelig manuell sak, og ikke bare pek og zoom...

Er bare du som synes det er tungvindt ja.

Så du liker å trykke X antall ganger for å zomme inn et sted?

 

Hvordan er det du bruker den, egentlig? Kanskje jeg ikke har skjønt hvordan den skal brukes effektivt.

Lenke til kommentar
Anngående dette med klokke alarmen som mange har problemer med...

Det toppet seg igår, nå har både jeg og fruen kjøpt seg hversinn. Min kom forhånds installert med nyeste Norske ROM, mens hennes kom med gamle engelske ROM, selv om hennes var kjøpt etter min, og kom inn i butikken etter min. Så jeg tok å oppdaterte hennes med nyeste norske ROM. og tror du ikke hennes telefon ikke har denne møkka buggen som gjør at alarmen nekter å ringe viss telefonen går i sleep mode, sånn som min? Hennes virker perfekt :( Lurer på om eg skal reinstalere det nyeste ROM'et, for å bare prøve. Men vet ikke helt hordan eg skal gå frem. Noen som har en kjapp innføring om hvordan man skal gå sikkert fram når man skal bare reinstallere gjeldene ROM?

 

Angående dette med alarm og klokke så har jeg prøvd å se litt logisk på det. Selv har jeg denne saken med at klokken i lock screen trenger noen sekunder på å oppdatere seg når man kommer inn fra hvilmodus, men alarmen fungerer som den skal.

Det virker jo som om dette er uavhengig av f.eks versjon og ROM, noe som får meg til å tro at det ikke er et "gjennomgående" problem som knytter seg til en konkret versjon, batch av telefoner eller en spesiell ROM. Jeg kan heller ikke huske å ha sett noen tråder om dette på xda-developers eller modaco, hvis dette var et problem mange hadde og et resultat av en feil HTC eller Google har gjort ville et garantert vært store tråder om dette. Derfor tror jeg dette problemet er et resultat av at brukeren ubevisst gjør noe som gjør at klokken ikke ringer eller at man kan ha lagt inn andre programmer som kommer i konflikt med eksisterende klokke eller alarmer.

 

Mulige løsninger: Et kjapt søk på xda-developers viser at det kun er èn kort tråd som tar for seg dette problemet, kan leses HER. Årsaken der viser seg å være at en del bruker TasKiller (eller andre task managers) og "dreper" klokke-prosessen, enten bevisst fordi man tror den en unødvendig eller ubevisst fordi man kommer borti den, dette fører til at alarmen ikke virker som den skal. Så først ville jeg prøvd å omstart og så testet uten å bruke TasKiller i det hele tatt, eller hvis du gjør det så pass på at du ikke kommer borti klokkeprosessen ved et uhell. Hvis ikke dette fungerer ville jeg kjørt wipe, lagt inn ny ROM og så prøvd alarmen FØR jeg la inn noe som helst av andre programmer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...