Gå til innhold

Starter server i Counter Strike men andre finner ikke meg!!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

nei.. fortsatt lokal ip.. det er ikke no settings i config.cfg eller no sånt no da?

 

eller telenor som har no slags "hat toasted i dag" aksjon som jeg ikke har fått med meg?

det var noen folk på steampowered forumet som snakka på at jeg måtte åpne no porter i telnet.. kan det stemme?

Endret av -=Toasted=-
Lenke til kommentar

"fortsatt lokal ip", hva mener du med det?

 

Hmmm, det er da ikke så masse innstillinger i CS, du kan jo prøve å kjøre serveren på port 27016 og gi noen venner IP-en i denne formen: IP:27016.

Sørg også for at eventuelle brannmurer ikke sperrer for dette.

 

I følge TV2 nyhetene, hadde Telenor "hat toasted i dag"-aksjonen i går. Så ikke på nyhetene i dag, så vet ikke hvilken aksjon de har i dag. Kanskje de har forlenget aksjonen over flere dager da?

Lenke til kommentar

Med Norton Internet Security følger det vel en brannmur, men hvis du kun har antivirus, så skal det neppe være noen.

Hmm, husk at du fortsatt må ha DMZ aktivert, du kan jo også prøve og deaktivere en eventuell brannmur i routeren (IKKE selve NAT).

 

Og så får du eventuelt se om du finner noen porter du kan åpne. Ehm, du kan jo prøve og åpne 27016 i routeren, hvis det er den du bruker.

 

Ahh, kan hende jeg ikke svarer på en stund nå, skal dusje, spise og litt annet. Hvis du har MSN, kan du legge meg til. Lettere å hjelpe via Instant Messaging...

 

EDIT: Ok, god natt da. ;)

Endret av DevN
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Utgangspunktet er at vennene dine skal logge seg på ip'en som du finner på MyIP.dk Det er denne som er din eksterne ip.

 

Jeg har en jensen ruter selv men ikke samme type. Visst oppsetter er likt hos deg som hos meg så skal vi nokk få det til. Det jeg gjør er at jeg går under NAT så virtual server. Visst du har det helt likt så skal det være slik:

 

Service: Tilfeldig navn du vil kalle åpningen, bare en slags meke lapp slik du vet hva du åpner for.

 

Public IP address: Di eksterne IP addresse, dette skal være en drop down meny hvor du velger dene ene som er der.

 

Public port: I ditt tilfelle 27016

 

Private port: Samme som Public port

 

Protocol: Litt usikker, tror det er UDP men ta both visst det ikke funker da.

 

Private IP address: Din lokale ip addresse, den finner du i run -> cmd -> ipconfig

 

Visst du har gjort dette så skjer følgende: De logger seg til din eksterne ip:27016 Ruteren ser at noen prøver å komme seg inn på den porten, da henviser den de som logger seg på til din lokale ip. Altså din maskin som serveren er på. Det som er viktig er at alt skjer på port 27016.

 

Da skal ruteren være fikset og det ensete som blokekre da er firewall. Håper at din ruter har samme oppsett som min da :D

Endret av Morfiril
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...