Gå til innhold

Starter server i Counter Strike men andre finner ikke meg!!


Anbefalte innlegg

Hei..

Jeg spiller mye CS for tiden, joiner som regel på andres servere. Men noen ganger kunne det vært kult å starte en server selv og ha privat spilling sammen med kamerater. Men det går ikke. Det som skjer når jeg starter server er at de andre som prøver å finne meg ved å skrive IPen min,ser bare at det står game:HalfLife, net:? akkurat som om servern ikke eksisterer.Det irriterer meg no innmari. ALLE andre spill funker fint når jeg starter server og andre joiner meg,men ikke CS! Samme problemet oppstår når kameratene mine starter server. Er dette en bug i CS eller?? Eller må vi bare finne oss i å kun joine andre servere? Finnes det noen løsning på dette problemet,en patch eller noe sånt??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hm..nå har jeg testa det med mine 2 PC-er her og det funker ikke..PCene lar seg ikke koble til hverandre med Telnet(prøvd med og uten brannmur) Prøvde porten 27015 og 27005 som CS bruker,men telnet kobler ikke opp maskinene :sad: Men jeg trur problemet ligger et annet sted. Jeg kan nevne at igår så kjøpte jeg hub,og det første jeg prøvde etter å ha kobla på hub'en var å teste CS. Da gikk det faktis!! Starta server på den ene maskinen, og joina med den andre. Fikk besøk av en kamerat senere på dagen og da vi skulle prøve CS, funka det ikke.Jeg gjorde nøyaktig det samme som jeg gjorde da det funka.Så det endte med at vi måtte finne en server på internett og joine den.

Testa andre spill og de funker perfekt,ingen problemer. Bare i CS :sad:

Ser ut som jeg må nøye meg med å joine de serverne som andre har :sad:

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

jeg har samme problem.. det er vel bare noen innstillinger som er feil tenker jeg, men greia er at nå jeg lager en server (internett) kan folk på nettverket mitt joine, men ikke eksterne bruker.. feilen ligger sannsynligvis i det at servern kjører på en intern ip altså: 192.168.62.52:27015 hvis det er noen som veit hvordan jeg får den til å kjøre på den eksterne ip`n hadde det vært litt lettere :p

Lenke til kommentar

Tror ikke det går an å bestemme at den skal kjøre på en lokal IP, e.l.

 

Har du router? Er det dedikert server?

 

Hvis du har router, kunne du prøve og aktivere DMZ på den lokale IP-en din (den du bruker i nettverket).

 

EDIT: Er det en dedikert server, kan du velge når du starter om det skal være LAN eller Internett.

Endret av DevN
Lenke til kommentar

først devn: router, jepp.. dmz ? jeg er ny... jeg veit at jeg kan velge det, men det blir den lokale ip uansett... dmz er det den externe ip`n eller router ip`n eller noe helt anna?

 

lenniz: jeg har samme problem som noen hadde i steinalderen.. jeg får ikke til hlds.. derfor liker jeg å gjenopplive denna.

 

devn : ok.. da hiver jeg den kommandoen.

Endret av -=Toasted=-
Lenke til kommentar

DMZ er en funksjon i routeren som plasserer en bruker UTENFOR beskyttelse (for å si det sånn). Har du aktivert DMZ for den LOKALE IP-en din, så er du IKKE usynlig på Internett. Har du ikke aktivert DMZ for deg, så er du mest sannsynlig usynlig på Internett, derfor kan ingen se dine servere.

 

Forsto du poenget?

Lenke til kommentar

jeg har satt dmz til:

public 80.213.12.192

private 192.168.62.52

 

 

 

noe sånt du mener?

 

jeg har en jensen scandinavia wireless broadband router2 hvis det hjelper deg..

 

det funker fortsatt ikke, servern kjører på 192.168.62.52;270106

 

når jeg skriver ip i consollen står det

"ip" is "localhost"

Endret av -=Toasted=-
Lenke til kommentar

Gidder ikke å lete opp noe informasjon om routeren din, men de routerene jeg har vært borti, tillater kun én IP hvor DMZ er aktivert. Du skal dessuten bruke den lokale IP-en.

 

Eksempel på hvordan du finner den i f.eks. WinXP:

Start - Run - Skriv "cmd" - og i neste vindu skriver du "ipconfig".

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...