Gå til innhold

Burde jeg ta utdannelsen min i USA eller Storbritannia?


Chaoz

Anbefalte innlegg

UiO er ikke et prestisjeuniversitet, så lenge du er nede på flere hundre plasser bak toppen har det ikke så mye å si lengre. Dessuten er forskjellige rankings ekstremt forskjellige i hva de vektlegger. Uansett, det viktigste med det å ta utdanningen din i utlandet er ikke nødvendigvis det faglige (selv om det kan være det, spesielt om du drar til et av de svært prestisjetunge universitetene i USA eller Storbritannia), men hele opplevelsen, økt kulturforståelse, språk osv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

UiO ranket 75-100 i verden på rankinglister. Fikk meg til virkelig å revurdere utenlandsutdanningen.

 

Var det ikke du som hadde en fremtid i Usa ?

Haha.

 

Jo? Det rankingen fikk meg til å revurdere var hvor jeg vil studere. Jeg kommer til å søke til usa. skole er bare ikke bestemt enda, da den jeg tenkte på ikke var topp 500 engang

Lenke til kommentar

Det er jo enkelt for henne å si, som går på Columbia U-som er et VELDIG godt universitet. Men hva er det du vil bli egentlig? Hvis du vil bli kunstner burde du ikke betale(min mening) 40-50k dollar i året for å gå på en prestisje skole. Skal du bli noe innen business fks, så er det lurt å betale mer slik at du kan gå på et bedre universitet, fordi det åpner dører for deg-bedre stillinger, lønn, etc.

Lenke til kommentar

Hvor mye kan forventes i stipender osv fra amerikansk side? skolen, organisasjoner, osv

 

Mange skoler lar utenlandske studenter få muligheten til å søke om aid, men siden lønningene i Norge generelt er høyere i USA så er det ikke mange som får... de tar ikke med at levekostnadene i Norge er høye.

Endret av Awah
Lenke til kommentar

Jeg kommer til å gå for USA. Jeg kommer til å leve med 400-500 tusen i lån minus stipender. Det kommer til å bli verdt det.

Du har enda ikke svart på hvordan du skal emigrere til USA. Det er veldig vanskelig å emigrere til USA, og det holder ikke å ha en god ettertraktet utdanning og jobb.

 

400-500 tusen er ikke et sykt høyt studielån. Du vet at hus i Oslo koster rundt 4-6 millioner kroner?

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...