Gå til innhold

Burde jeg ta utdannelsen min i USA eller Storbritannia?


Chaoz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Haha, USA er jo så stort. Jeg hadde følt meg helt trygg i fks en liten by i OHIO eller South dakota :p I de fleste storbyer er det områder som ikke er trygge pga mye kriminalitet- I New York fks er det gater jeg ALDRI hadde gått på, verken dagtid eller på kvelden- det samme i boston,miami,san francisco, LA, og ALLE de store byene. I USA er det ofte slik- byer kan ha "dårlige" steder som normale folk holder seg unna.

Lenke til kommentar

Hvorfor så mye fri? Er det normalt i England?

Man har generelt mye fri, men jeg har mer enn flere andre jeg kjenner fordi Newcastle er et red brick univ og gjør mye forskning, og professorene er ansatt på basis av at de skal produsere materiale, bøker, artikler osv, og de har derfor ganske ofte halvår eller friår for å forske, pluss at de har mest mulig fri gjennom året - for å gjøre jobben sin.

 

Det er generelt tryggere i england vil jeg påstå, i hvertfall i de middelstore og store byene. Jeg blir fortsatt sett skeptisk på når jeg sier klokken 10 at jeg skal gå alene til puben som er 10 min unna med traffikert vei med gatelys, engelske kan være veldig paranoide og 'but you're a girl' miner.

Lenke til kommentar

Hvorfor så mye fri? Er det normalt i England?

Man har generelt mye fri, men jeg har mer enn flere andre jeg kjenner fordi Newcastle er et red brick univ og gjør mye forskning, og professorene er ansatt på basis av at de skal produsere materiale, bøker, artikler osv, og de har derfor ganske ofte halvår eller friår for å forske, pluss at de har mest mulig fri gjennom året - for å gjøre jobben sin.

 

Det er generelt tryggere i england vil jeg påstå, i hvertfall i de middelstore og store byene. Jeg blir fortsatt sett skeptisk på når jeg sier klokken 10 at jeg skal gå alene til puben som er 10 min unna med traffikert vei med gatelys, engelske kan være veldig paranoide og 'but you're a girl' miner.

Kriminalitetstatstikken sier at det er helt klart tryggere i USA enn England. Voldlig kriminalitet i England ligger på ca 2000 per 100K, mens i USA ligger det på på ca 500. Total kriminalitet i USA ligger på ca 4500, mens i England ligger det på ca 9000. http://www.stuartking.net/blog/images/crimestats0309.gif

 

USA har noen forferdelige byer og de har veldig høy kriminalitetsrate. F.eks. Detroit eller New Orleans, men de har mange trygge byer også. USA har også en veldig høy mordrate, fordi det er mange gjenger som dreper hverandre.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Mener du virkelig at New orleans og Detroit er forferdelige byer? Det er veldig mye fattigdom i de to byene- som ofte fører til mer kriminalitet. Men det er mange trygge deler av byene også, det er slik som jeg beskrev ovenfor.. Alle store byer har områder som er dårlige med mye kriminalitet.

 

Jeg er faktisk veldig glad i New Orleans.. En fantastisk by.

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke si noe om New Orleans, men alle de "trygge delene" av Detroit ligger faktisk utenfor bygrensene og består av folk som så å si aldri drar inn til sentrum av byen. Selve byen er et høl av fattigdom og kriminalitet.

 

Aldri vært i Detroit, men New Orleans er en veldig fin og kjekk by!

 

Journalistutdanningene til hverken Ohio U eller University at Buffalo står på Lånekassens liste. Men jeg ser ikke hva som er galt med dem. Står man skal sende info til lånekassen på mail om studiet, så skal de avgjøre om det er bra nok. Stor sannsynlighet for at det er bra nok?

 

Tenker du på tilleggsstipend?

Lenke til kommentar

Er egentlig klar for å reise til USA og gå på Green River community college uten å ha 1 bestemt college jeg vil transfere til. Med stipender osv er det umulig å regne seg frem til hva det faktisk vil koste, og det er jo så mange bra skoler. Jeg kommer til å gå på Green River, og så skal de få hjelpe meg velge skole. Det er jo strengt tatt det de er gode på.

Lenke til kommentar

USA har noen forferdelige byer og de har veldig høy kriminalitetsrate. F.eks. Detroit eller New Orleans, men de har mange trygge byer også. USA har også en veldig høy mordrate, fordi det er mange gjenger som dreper hverandre.

 

Som alle andre steder har New Orleans gater hvor du ikke bør gå alene. MEN, det betyr ikke at den er så utrolig farlig! Det handler om å tenke litt. Jeg var i New Orleans og fikk fortalt at jeg måtte si til alle i Norge at de må besøke byen... folk har fått et bilde av byen etter orkanen som om den er helt ødelagt, bare fattigdom og full av kriminalitet. Det er ikke sant. Dette har bare ført til at byen har mistet noen av sine viktigste inntekter; turistene.

Endret av Awah
Lenke til kommentar

USA har noen forferdelige byer og de har veldig høy kriminalitetsrate. F.eks. Detroit eller New Orleans, men de har mange trygge byer også. USA har også en veldig høy mordrate, fordi det er mange gjenger som dreper hverandre.

 

Som alle andre steder har New Orleans gater hvor du ikke bør gå alene. MEN, det betyr ikke at den er så utrolig farlig! Det handler om å tenke litt. Jeg var i New Orleans og fikk fortalt at jeg måtte si til alle i Norge at de må besøke byen... folk har fått et bilde av byen etter orkanen som om den er helt ødelagt, bare fattigdom og full av kriminalitet. Det er ikke sant. Dette har bare ført til at byen har mistet noen av sine viktigste inntekter; turistene.

Jeg var kanskje litt for streng. Men kriminalitetstatistikken er ikke god for New Orleans, de har f.eks. 63 mord per 100K som er høyere enn alle andre byer i USA og høyere enn de fleste land i verden som Guatamala, Columbia, Sør-Afrika, etc.

 

Det er kanskje en veldig fin by å besøke på grunn av deres kultur, men ikke en by å bo i.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...