Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sex med en 16-åring? Uetisk?, Er selv 31.


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Jeg kjenner en jente som fylte 16 år nå i mai, og vi har kjent hverandre lenge. Hun har plutselig begynt å snakke med meg om sex. Det er bare flott at jeg kan informere henne om alt det hun lurer på omkring området, fordi hun sier selv at hun ikke vil spørre foreldrene sine om det ettersom det naturligvis er flaut for en tenåringsjente.

 

Desto mer vi har snakket om det, desto mer har hun på en rar måte krøpet inntil meg og har oppført seg etter det jeg oppfatter som forførende. Jeg er naturligvis skeptisk til denne oppførselen fordi hun er veldig ung, barnslig og ikke minst ser en del yngre ut enn det hun egentlig er - forresten jeg vet at hun faktisk er 16 år. På en annen side er hun ufattelig vakker. Og det er noe magisk med denne ungheten, renheten, uskylden som man bare ikke finner hos voksne kvinner. Men jeg har da holdt avstand hele tiden.

 

Her om dagen spurte hun med røde kinn om vi kunne være nakne sammen i senga hennes sammen mens vi snakket om sex. For å være helt ærlig, fikk jeg sjokk! Det stakk i hjertet mitt, trodde nesten det skulle stoppe og at that was it, men jeg ville ikke såre henne heller så jeg sa til henne at jeg synes det var en veldig koselig tanke av henne, men at jeg måtte tenke over det. Hun synes det var greit. Jeg håpet at hun skulle glemme hele greia og at hun kanskje tok litt av akkurat der og da og kom til seg selv igjen, men hun fortsatte og spørre. Og så senest som i går kveld da hun kom innom på besøk, sa hun at hun ville at jeg skulle være hennes første! Nok et enormt hakeslepp fra min side! Vel hun sa også at hun aldri har hatt sex med noen før.

 

Så det er temmelig klart her at hun faktisk vil ha sex med meg eller i det minste oppleve noe seksuelt sammen med meg fordi hun stoler på meg. Og hun kan faktisk stole på meg også, fordi jeg ville aldri ha gjort noe mot hennes vilje eller komfort. Men det er nå en del av meg som sier at dette er forderdelig galt, den moralske delen kanskje, men en annen del som synes det virker ufattelig spennende å gi en så ung jente en spennende og positiv førstegangsopplevelse.

 

Bare la oss se litt på dette med erfaring. Hva er best? At hun har sex med en halvfull og hormonfyllt tenåringsgutt på hennes alder eller litt eldre som bare feier over henne på 10sek og kanskje heller ikke respekter hennes grenser? Mange unge jenter opplever faktisk å bli voldtatte på grunn av mentalt og fysisk press. Eller at hun opplever det for første gang med en omsorgsfull voksen med masse erfaring og full kontroll med hensyn og mulighet til å stoppe? Med stearinlys, romantisk musikk og en hel kveld til rådighet? Og hun kan bestemme og styre alt sammen og stoppe hvis hun vil når hun vil?

 

Det er ikke meningen å glorifisere det mange kanskje ser på som uetisk med tanke på hennes unghet, men tenk bare litt over dette før du kommer med pekefingeren. Hvilke av disse ville du ha husket som ditt første samleie eller seksuelle opplevelse med et annet menneske som kanskje skal bane vei for fremtidige forhold? Ingen gutt på hennes alder kan gi det jeg kan gi henne, så enkelt er det bare. Og jeg skal være ærlig nok å si at JA det kommer meg til gode også - eller begge faktisk.

 

Oppe på det hele her snakker vi om en jente som er over den seksuelle lavalder, så det er fullstendig lovlig for begge oss to å faktisk oppleve dette sammen, og det vil bli positivt og magisk i så fall, fordi det vil jeg sørge for som en omsorgsfull og omtenksom person. men på en annen side har hun såvidt nådd den seksuelel lavalder, så det er faktisk noe betenkelig også.

 

Saken her er at denne jenta er så intressert i sex at jeg er helt sikker på at hun kommer til å finne en annen gutt dersom jeg avviser henne, og da kan hun finne en som vil utnytte henne eller en unggutt som bare kjører på i noen sekunder. Hvis hun kan få elske med meg, og jeg kan få elske med henne, at vi kan få elske sammen, kan jeg garantere at hun får det absolutt tryggeste og beste utgangspunktet.

 

Jeg sitter ennå på gjerdet, men hun forventer et endelig svar nå før helgen en gang. Så jeg spør dere her inne om dere kan ta meg seriøst og bare si deres helt ærlige meninger om dette, både som selv voksne mennesker og kanskje foreldre til tenåringsbarn. Hva mener dere om dette og hva mener dere at jeg bør gjøre? Avvise henne og sende henne til en annen, eller ta henne og hennes sterke ønske og nysgjerrighet imot?

 

Jeg er forresten singel selv.

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv om hun kanskje har en god opplevelse der og da så vil hun vel i ettertid se at aldersforskjellen var alt for stor? Og kanskje da føle seg litt utilpass med hele greien.

 

Jeg ville uansett lagt unna. Man vil ikke ha en 16 år gammel jente sin "vrede" i ettertid når hun finner ut at du ikke er så forelsket i henne som hun er i deg. Umodne sårede 16 år gamle jenter prater. Lovlig eller ikke så tar det seg neppe ut.

Lenke til kommentar
Jeg er naturligvis skeptisk til denne oppførselen fordi hun er veldig ung, barnslig og ikke minst ser en del yngre ut enn det hun egentlig er...

 

Som du skriver her er hun barnslig, noe som ikke er unaturlig at du synes når du er 31 år.

 

En jente på 16 som er svært moden for alderen, hadde vært noe helt annet, synes jeg.

 

 

Tror ikke folk kommer til å kalle deg pedofil viss du gjør det med henne, men kanskje folk får et mer tvilsomt øye til deg, ikke vet jeg.

Lenke til kommentar

Det kommer vel sikkert veldig ann på hva slags person du er, og hva slags person hun er.

 

Personlig tror jeg ikke jeg hadde klart å ha sex med ei på 16 nå (og jeg er 22), og langt ifra om jeg legger på ti år.

 

Jeg syns kanskje du bør snakke med henne og bruke livserfaringen din på en slik måte at du klargjør for henne hva sex egentlig handler om. Du sier du er redd for at hun kommer til å hoppe på noen andre (som ikke er så forståelsesfull som du) hvis du sier nei, men hva med å sette seg ned å prate om det?

 

Ut ifra hva du forteller om modenhet hadde jeg heller ville pratet om emnet enn å praktisere det.

Lenke til kommentar

Er du klar for å møte alle de fordommene som kommer til å møte deg om dette kommer ut?

 

Hvis dere bor på et mindre sted så kan dette potensielt bety veldig mye for hvordan folk rundt dere forholder seg til deg.

 

I tillegg så står du i fare for å havne i en situasjon der hun blir forelsket i deg. Er du klar for det?

 

Mitt råd er å holde deg unna, men det er bare du som vet hvordan du vil ha det. Jeg vil ikke holde det mot deg om du velger å utnytte situasjonen, men ikke prøv å vinkle det til at du gjør henne en tjeneste. Det du gjør er å gi etter for din egen lyst. Hverken mer eller mindre.

 

-KJ

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Det er sikkert fint for henne med en så erfaren og det med stearinlysene og alt, men det betyr ikke at hun ikke han få en fint "jomfrutur" sammen med en gutt som er like gammel som henne. Du får det til å høres ut som det eneste hun får av en gutt på samme alderl er en dritings fyr og bare gir henne "bam, bam, thank you mam" osv.

 

Jeg tror du bør holde deg unna. Det er sikkert fristende med en ung uskydig jente sm trenger å læres opp osv, men det er nok best å holde seg unna. Spesielt om du ikke har noe følelser for henne. For som "Snublefot" sa så snakker umodne 16 år gamle jenter.

Lenke til kommentar

Høres ut som en handleliste over unnskyldninger for å ligge med jenta, og det verste av alt er at trådstarter virker være klar over det er nettopp det det er.

 

Hadde det vært meg, hadde jeg gjort som en annen bruker foreslår, prat fornuft inn i hodet på jenta.

Lenke til kommentar

Jeg hadde min debut som 15-åring med ei som var på dagen like gammel som meg. Debutanter begge to, vi hadde det topp med lek og kos og hun mener fremdeles den dag i dag at hun aldri kunne fått en bedre debut med noen. Jeg holdt sikkert ikke mer enn et halvt minutt, men med dét forspillet var det mer enn nok for henne.

 

Riktignok var min debut gull og grønne skoger mot gjennomsnittet av alle debuter, men poenget mitt er at en debut ikke nødvendigvis trenger å være noe dritt for hverken jenta eller gutten, selv ikke om begge er helt grønne debutanter og er nødt til å finne ut av ting sammen helt fra scratch.

 

Som nevnt tidligere:

Du er så godt som dobbelt så gammel som henne. Da du var på hennes alder og sikkert tenkte på å ha din egen debut var hun bare et spedbarn. Dersom det kommer ut, noe det helt sikkert kommer til å gjøre, blir det garantert ikke spesielt godt mottatt i nærmiljøet deres.

 

Dersom du virkelig er villig til å risikere konsekvensene, har jeg ingen flere innvendinger. Jeg syns ikke det virker som om hun kan risikere å få en dårligere debut med deg enn med nesten hvem som helst andre.

 

Er interessert i å høre hva som skjer videre.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_johnnystovner_*

For det første: Klokt og riktig av deg å tenkte igjennom det så grundig. De fleste hadde nok kjørt på om de fikk sjansen.

 

For det andre: De som reagerer på aldersforskjellen antar jeg er relativt unge gutter. Til det er det vel bare å si at det dere føler nå vil dere antakelig ikke føle om noen år. Vi er (biologisk og kulturellt) opptatt av unge jenter, enten man liker det eller ikke. Det betyr ikke at vi ikke kan styre oss (de fleste) men at det er helt naturlig. På samme måte er unge jenter opptatt av eldre gutter, også det biologisk og kulturelt bestemt. (De aller fleste jenter har vært sammen med en eldre gutt, de aller fleste gutter har vært sammen med en yngre jente. Bare unntaksvis er det omvendt).

 

For det tredje: Det virker som du er klar over de moralske og etiske problemstillingene her og prøver å rasjonalisere dem bort ved å si at det tross alt er bedre med deg enn med en full 16-åring som ikke har peiling. Rent praktisk har du selvsagt rett i det (personlig mener jeg alle jenter burde ha sex med en erfaren gutt først og gutter med en erfaren jente først, det ville som regel gitt en bedre opplevelse for begge) men her er forskjell i alder og modenhet så stor at det ikke umiddelbart lar seg rasjonalisere bort på denne måten.

 

For det fjerde: Dette foregår land og strand rundt, hver eneste dag og natt, og uten store konsekvenser (og noen ganger med store konsekvenser). En 16-åring er såpass umoden at det er umulig for dere begge å forutsi hvordan hun (og du) kommer til å reagere på det etterpå. Hun skal leve med det resten av livet (og det vil antakelig gå helt fint) men hun kan reagere på en negativ måte i etterkant. Det kan dermed føre til problemer for dere begge (i forhold til dere selv, hverandre og omgivelser). Legalt er det som du sier ikke noe problem.

 

For det femte: Jeg var selv 32 da jeg ble sammen med en jente på 17,5. Hun virket dog eldre og var moden og voksen på mange vis. Hun hadde også noe seksuell erfaring. Vi var sammen i nesten 7 år. Det kan fungere helt utmerket, samtidig som omgivelser kan reagere på en negativ måte.

 

For det sjette: Ingen her kan gi deg svar på hva du skal gjøre, det kan bare dere to sammen. Det viktigste å huske er kanskje at du bærer alt ansvaret for hvordan hun kommer til å ta dette og at uansett hvordan hun reagerer etterpå må du være forberedt på å håndtere det skikkelig og ansvarlig (ikke noe "jammen det var du som maste så du kan skylde deg sjøl").

Lenke til kommentar

Her kjenner jeg at jeg har lyst til å svare.. Jeg føler at jeg var i en lignende situasjon for en del år siden, bare at jeg var jenta.

 

Jeg var riktignok 17 år gammel, og han var "bare" 28, men han var også min første. Her var det ikke jeg som maste, men han, og han visste ikke at jeg var hans første (det har jeg faktisk fortalt han nå nylig, og det var han overhodet ikke klar over)

 

Det var en del andre faktorer som spilte inn og som gjør at jeg ikke ville gjort det samme igjen, men likevel vil jeg ikke si at jeg angrer. Blant annet hadde han en samboer på den tiden, og det var en av grunnene til at jeg sa nei lenge. Etter at han hadde mast i lengre tid tenkte jeg bare at det var hans valg, at det ikke var jeg som burde ta ansvar for hans samboer, og selv om jeg fortsatt mener det burde være hans ansvar, var jeg lenge sint på meg selv i etterkant for å ha funnet på noe så dumt.. Jeg var også sint på ham ganske lenge for at han hadde greid å overtale meg.

 

Rent seksuelt var det en suksess. Jeg fikk en førstepartner som visste godt hva han gjorde, og alt var veldig behagelig for meg. Vi holdt på jevnlig i et par måneder, før forskjellige årsaker gjorde at det ble slutt på det. Det var aldri noe mer enn seksuelt.

 

Hadde omstendighetene vært anderledes ville jeg nok helt klart gjort det igjen. Det gjorde underverker for selvtilliten min å ha en eldre og mye mer erfaren til å lede meg gjennom mine første ganger.

 

Men som andre igjen har sagt over her - det er stor forskjell fra person til person, og om hun vil se det på samme måten som jeg, det vet jeg ikke.. Men jeg tror det er lurt å prate om det flere ganger i forkant. Fortelle henne som det er at du har fryktelig lyst på henne (det vil bare være positivt for henne å høre det), men at du er litt bekymret med tanke på at du er så mye eldre enn henne. Om hun selv fortsatt mener hun er klar for det syns jeg at du har gjort "din del" av jobben i forkant ;)

Lenke til kommentar

Jeg må nesten svare på denne jeg også;

 

Ikke for å gå til person angrep eller noe, men jeg føler at det blir helt feil måte du går frem på. Du dømmer jo en hel generasjon med ungdommer for å være "feige" når du sier at du som 31 åring er "så" mye bedre enn at hun utforsker seksualiteten sin sammen med en annen uerfaren 16 åring. Det er som det har blitt sagt tidligere, enkelte 16 åringer støtter seg mot den personen som gir dem mest omsorg i livet og har noen ganger en uheldig tendens til å missforstå følelsene sine fra det å være en god omsorgs person (Det du er) og en potensiell forelskelse.

 

Jeg skjønner fristelsen din, men for hennes del ville jeg anbefalt å takke fint nei og si at du er jo hennes venn og støtteperson. Hvis du leder sex inn i bildet kan du like godt si farvel til vennskap, enten kommer hun til å ville ha mer av deg evt. ønske deg som sin kjære eller så avviser hun deg blankt. Hvis hun skulle da velge deg som sin kjære så kan du være ganske så sikker på at foreldrene kommer til å reagere. Etter min mening og slik jeg har oppfattet det i tidligere diskusjoner tenker de fleste at så lenge en er 20+ er det greit å date/være sammen med en som kanskje er opptil 10 år eldre, men alt i fra 15-20 ønsker de aller fleste noen som er like sinnet, dvs ikke mer enn 2+/- år i forhold til dem selv.

 

Oppe i alt dette kan jeg se for meg at dere har en god tillittstone, og vel du er voksen og da er det DU som må sette grensen. En 16 åring generelt har ikke de livserfaringene som en på 30 har og kan gjerne ikke se for seg hvordan "systemet" fungerer i verden. Når du begynner å fortelle om at du ikke ønsker at hun skal bli utnyttet så skal ikke du tenke på; "Jammen da er det best at jeg tar det første dyppet". Da skal du heller være der og veilede henne og hjelpe henne til å ikke havne med feile personer, det er dette vi kaller en ekte tillits/støtte person/kontakt.

 

Men alt i alt, det er ditt valg, jeg bare sier min mening og så får du ta dine valg. Men husk hva jeg har sagt, foreldre generelt liker IKKE at noen på 30+ har seg med sin egen datter/sønn på 16+. Dette kommer vel da av ren moralsk tanke gang.

Lenke til kommentar

Hold deg vekke!!!

 

Jeg er selv 20, men alikvel, om jeg hadde vært jomfru ville jeg ikke ha hatt sex med en på 35 år som har erfaring..

For det første vil du ødelegge hennes opplevelse om sex.. Hvis hun no har sex med deg 5 ganger f.eks, også finner hun seg en kjæreste som er like gammel som seg selv og de bestemmer seg for å begynne å ha sex og begge er jomfru.. Da vil jo hun tro at alt er like fint som å ha sex med en så erfaren som du sier du er.. DA ødelegger man sexlysten til et menneske..

 

Selvom det virker som jeg skriver veldig mye imot deg, så mener jeg det ikke slik:) Jeg skriver bare min menning om det du spør om:)

 

 

OG, 16 åringer er ikke feige! :cool:

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...