Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sex med en 16-åring? Uetisk?, Er selv 31.


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vet ikke om min mening har så mye å si her, men siden hun er jomfru så anbefaler jeg deg at du holder deg unna. Hadde hun vært veldig erfaren for sin alder ville jeg nok sett litt annerledes på saken.

Og det høres ikke akkurat ut som det hadde blitt noe ons mellom dere, og det å etablere et forhold med en så stor aldersforskjell blir bare feil.

Lenke til kommentar

Hadde det ikke vært for at hun er dattera til en kompis hadde jeg synes det er akkuratt i grenseland nok til at det går, men i og med at det er dattera til en kamerat så synes jeg du burde la være. Tenk om en kompis av deg pulte dattera di?

 

men selvfølgelig, sex er godt og vanskelig å si nei til.

Endret av Gamlemor
Lenke til kommentar

I henhold til retningslinjene §1, må jeg ærbødigst be debattanter, holde seg til trådens tema. Mener du en tråd eller et innlegg som sådan strider mot retningslinjene, ikke kommenter dette den aktuelle tråd, men rapporter.

 

I henhold til retningslinjene §1, påpekes det at innleggets art ikke skal inneholde overdreven bruk av smilies, store bokstaver eller andre tegn er da dette er forbudt. Korte, unødvendige innlegg kun egnet til å øke brukerens antall poster regnes som spam, og kan straffes ved grove tilfeller.

 

I henhold til retningslinjene §1 påpekes det at innlegg skal skrives på norsk, svensk, dansk eller engelsk. SMS-/leet-språk og dialekt er forbudt, det samme gjelder slang. Overdreven bruk av smilies, store bokstaver eller andre tegn er også forbudt.

 

I henhold til retningslinjene ble '24' innlegg slettet fra tråden. Reaksjoner på ufin opptreden vil bli utstedt.

 

Reaksjoner på moderering går som alltid via "Personlig Melding".

 

:)

Lenke til kommentar
dere tenker for mye, ikke bra, ta og pul ho jenta, ferdig med det

 

Da er det kanskje heller du som tenker for lite?

 

Vil du prøve å skyte en person før å tenke på konsekvens?

Scenario: Hmm, *BANG*... jøsses.

 

Scenario 2: Hva kan konsekvensen bli for en evt. person som jeg skyter? Hvordan kan det påvirke familien? Hva om jeg skyter datteren til en kamerat? Hva om jeg skader mennesket? bla bla bla.

 

Tenke før man handler i de situasjoner man er svært usikker eller altfor sikker. :)

Endret av Teh WolF
Lenke til kommentar

Det er langt fra unormalt at jenter i den alderen søker til eldre menn.

 

Hun er juridisk sett lovlig, men som du sier så er det ikke det som er spørsmålet her. Spørsmålet her er hvor vidt det er etisk riktig.

 

Etikk er definert som noe som gir normer for riktig og god livsførsel.

 

Hva som er "riktig og god" livsførsel avgjøres av samfunnet og her er det store geografiske forskjeller.

 

Det er min erfaring, som en som har bodd lenge både i nord og i sør, at det er en høyere grad av aksept for ting i nord og en skjerpet grad av aksept i vest. Jeg vil faktisk påstå at enkelte ting som ansees som normalt "nordpå" blir sett på som uhørt både på øst- og vestlandet.

 

Til syvende og sist så er det snakk om hva du selv kan leve med. Har du vært borti at andre på din alder har vært borti såpass mye yngre jenter og isåfall, hvilket forhold har du til dem og hvilket forhold føler du at andre har til dem?

 

Jentas mentalitet er også noe som du nøye bør vurdere. Hvis du er kjent av at hun har hatt ubehaglige seksuelle opplevelser før så er det noe du må ta i særlig betraktning før du begir deg ut på noe. Det har skjedd før at jenter har gått villig til sengs med eldre menn for senere å uttrykke at de har blitt misbrukt. Det er noe som man vanskelig kan verge seg mot. Selv om man har skrevne SMS og liknende som man kan bevise sin uskyld med så vil en sånn anklage sitte godt fast i nærmiljøet.

 

 

Min vurdering: Det er en høy grad av risiko forbundet med dette men jeg har full forståelse for at du vurderer det.

Lenke til kommentar

hun bør vente. man må ikke ha sex bare fordi man er 16.

 

og du vil komme til å angre på det før eller siden. skal ikke spekulere i om det er rett eller ikke, men vist det kommer ut.. hvormange tror du som kjenner historien slik som du beskriver den i først post?

hadde hun vært 18 kunne saken vært en annen..

 

edit: 16,, da er hun forsovidt barn enda. i alle fall i forrhold til deg.

Endret av Skagen
Fjernet svar på slettet innlegg.
Lenke til kommentar

eXtreme-501: Den tråden er irrelevant for saken.

 

Men de som er eldre har også levd i en tid da hormonene flyr vegger imellom. Ingen som har sagt at 16-åringer er uskyldige, men man kan forvente mer tankeomløp av 30-åringer enn 16-åringer.

Denne 30-åringen ser da ut til å tenke mer enn nok.

Lenke til kommentar
Da er det kanskje heller du som tenker for lite?

 

Vil du prøve å skyte en person før å tenke på konsekvens?

Scenario: Hmm, *BANG*... jøsses.

 

Scenario 2: Hva kan konsekvensen bli for en evt. person som jeg skyter? Hvordan kan det påvirke familien? Hva om jeg skyter datteren til en kamerat? Hva om jeg skader mennesket? bla bla bla.

 

Tenke før man handler i de situasjoner man er svært usikker eller altfor sikker. :)

 

 

blir litt feil å sammenligne lovlige handlinger med ulovlige, og spesielt siden ene er med samtykke mellom to parter og den andre er ikke.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_27_*

Jeg er selv bare et par år yngre enn trådstarter.

Han reflekterer bra over dette, selv om han på

mange måter argumenterer for også.

 

Slik jeg ser det ville jeg gjort jenta svært

oppmerksom på hva det innebærer, og så ville

jeg tatt anledningen - siden den er fristende for begge to.

Jenta er den som nærmest insisterer her, tydeligvis...

 

og selv om dere mener at "16-åringer er uskyldige og forsvarsløse",

så kan jeg fortelle dere at det ikke alltid er tilfelle.

Her snakker vi om ei jomfru, så situasjonen blir litt annerledes.

Men det er tydelig at hun finner trygghet i en eldre mann her,

og det syns jeg er veldig bra!

 

Aner også noe misunnelse her, ikke blant så mange,

men blant noen. Selv har jeg hatt et forhold til ei ti år yngre jente

(18... jeg var 28) - og hun hadde hatt sex med mange mange flere enn meg, så den situasjonen blir annerledes... men jeg vet at hun på 18 var heller ikke moden i det hele tatt. Så det blir vanskelig dersom det blir et forhold av det, det tror jeg du skal tenke mye over først!

 

...men for all del, mye sier meg (intuitivt) at du allerede har peisa på med denne jenta...

Pass på at dere gjør alt på riktig måte nå. Ikke la henne miste tilliten din, og ikke involver dere for mye.

Om du enn må såre henne, så ikke gjør henne bitter. Da vil hun snakke (som andre har sagt her tidligere)!

 

Ellers syns jeg du ikke skal skjemmes.

Det er ikke etisk vidunderlig, men heller ikke uetisk.

Spar meg for sånt pisspreik, dere...

 

Hvis dere er enige og hvis dere har snakket mye om det,

så kos dere. Hvis hun så inderlig vil, så la henne få deg! :)

Lenke til kommentar
Det er ikke meningen å glorifisere det mange kanskje ser på som uetisk med tanke på hennes unghet

 

Det gjorde du da så ikke motsi deg selv. Jeg syns at hvis du vil gi henne sexsuell erfaring er det moralsk ikke dømelig. Men folk gjør det uanset og risken for at hun snakker er stor så ikke en kjangse jeg nødvendigvis ville tatt selv.

Hvis du gjør det så romantisk som du snakker om å dere får et forhold syns jeg det blir helt feil. Dere blir forelsket og med slike aldersforskjeller er forholdet dømt til å bli rart.

Lenke til kommentar
Gjest nei og nei

Er du ikke helt godt bevart? Hun er 16! Du er dobbelt så gammel. Tenk alt du har opplevd, som hun ennå ikke vil se på lang lang tid.

 

Møtte selv en jente i ferien som var 16, det var klart og tydelig hva hun ville, men jeg lot det bli med litt flørting, og var aldri i tvil, og jeg er 20.

 

Om jeg noen gang får en datter og hun blir forført av en på 31 ville jeg gjort stygge ting. Du er voksen, og med det medfører det et ansvar.

 

Ta mitt råd, og hold deg unna...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...