Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sex med en 16-åring? Uetisk?, Er selv 31.


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

I hvilken forbinnelse kjenner du jenta?

Hvilket forhold har du til foreldrene?

Bor dere på et tettsted, eller by?

 

Uansett ville jeg rådet deg til å holde deg unna. Det virker som om jenta bare er ute etter å "få det overstått" noe som i og for seg er greit. Jeg mener at første gangen skal være spesielt, da helst med noen man har et tett forhold til. Og jeg er sikker på at om du gjennomfører dette kommer det bare til å balle på seg, da jenta sikkert kommer til å utvikle en del følelser..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
HA! Unner deg ikke det andre ha'et en gang...

Når man er 16 år er man en KID og man har IKKE EN JÆVLA DRITT med en GAMMAL (ja i forhold til henne er en 31 åring gammal) gris som har så lite kontroll på pikken sin at han i det hele tatt vurderer noe sånnt...

Og dere som sier noe annet mangler tydeligvis en kobling mellom øra eller er så jævla nerdete av et halvt liv med Counterstrike og wow at dere putter kølla i et hvilket som helst hull så lenge det er mellom to bein bare for å bli kvitt litt seksuell frustrasjon!! GHAAAA!!!

 

Der er faen ikke ofte jeg sitter og blir skikkelig forbanna over holdningene til folk på et forum, men dette her gjør meg både pissed og bekymret over hvilken vei samfunnet har tatt.

Når man er 16 er man over seksuell lavalder, man har med andre ord ansvar for sitt eget seksualliv, og du som forelder har ingen rett til å gripe inn om din datter velger å ha sex med en 31-åring. Jeg er 16 år selv og sier dette.

 

Og det å gå til billige personangrep styrker ikke akkurat din troverdighet i denne debatten.

Lenke til kommentar

Jeg har full rett til å gi en hvilken som helst apekatt en springskalle om jeg ser det nødvendig (men da har jeg også rett til å sone for det :p ) Jeg gjør det som passer meg, og jeg tar konsekvensen det eventuellt måtte gi. Om det var nok til å skremme gamle griser til å holde seg LANGT unna tenåringsdattera mi så hade jeg gledelig tatt en stund i fengsel for det...

Slibrig gammel ekling som har fått kontakt med datter:"Jaja, og hva jobber pappaen din med da?"

Datter:"Han jobber ikke for tiden. Han sitter i fengsel for å ha kappet kronjuvelene av den forrige "kjæresten" min med tapetkniv og fora hunden med dem"

 

Forebyggende tiltak kaller man det.

 

Og jeg går ikke til personangrep, jeg går til gruppeangrep ;)

Lenke til kommentar

Jeg hadde ikke likt om min søster på 16 hadde vært sammen med en mann på 31. Er atten selv, og synes aldersforskjellen er alt for stor (for meg selv også for den saks skyld). Dere er på to vidt forskjellige steder i livet. Si nei til jenten, og gå videre.

Lenke til kommentar

Back on topic:Har sett en skummel tendens i dag, og det er desverre ikke så mye annet jeg kan gjøre med det enn å ytre mine meninger om saken (noe som tydeligvis heller ikke er helt lov).

 

Eneste jeg kan gjøre er vel å håpe at de godt voksne menn som vandrer rundt om 13-14 år har vett nok til å ligge unna min lille engel i hvertfall. Hvis de er opptatt av helsa si og vil beholde bevegeligheten i beina altså ;)

Endret av WheelMan
Fjernet reaksjon på moderering - slikt tas på PM med aktuelle moderator
Lenke til kommentar

Til trådstarter!

 

Jeg synest at du burde takke nei. Hva visst folk får vite om det? Folk kommer kanskje til og hate deg og se på deg som en ekkel fyr som feier over unge og yngre jenter. Hun virker og til være veldig mye mindre og yngre enn hva hun er, og du er 31. Altså 31. Synest det blir veldig feil med tanke på at det kan komme ut i ettertid, og hvordan folk da vil reagere!

Lenke til kommentar

Jeg syntes at trådstarter skal avstå tilbudet og fortsette å være jentas venn og støttespiller. De er på to helt forskjellige stadier i livet, på alle måter. Sansynligheten for at kan oppstå ryker er også tilstedet, spesielt hvis du bor på et mindre tettsted! Hva tror du oppegående folk tenker om deg hvis de får høre du har pult ei jente på 16 år? Ikke noe pluss i boka akkurat!

 

 

Ei venninde av meg som er 18år er forresten sammen med en på 30. Det virker som om de har det veldig allright sammen og begge er veldig hyggelige som personer, men skjønner meg fortsatt ikke på noen av dem. De er jo på helt forskjellige stadier i livet. En gjennomsnittlig kar på 30 år har fått seg en grei utdanning, har jobbet en god del år, klart seg selv, opparbeidet seg masse livserfaring mens en 18åring fortsatt er "under opplæring".

 

Jeg ser ihvertfall helst at min kjære er på ca samme stadie i livet som meg selv!

Endret av Nauz
Lenke til kommentar
For å si det på en annen måte, ville dere pult ei jente på 13 år hvis dere var på ferie i spania?

Nei, Norges lover gjelder for nordmenn, også når man er på ferie i utlandet, eller er jeg helt på viddene?

Det mener jeg iallfall blir helt feil, man bør innrette seg etter lovene i landet man befinner seg i. Ville vært helt på trynet om jeg på Autobahn presset bilen opp i maksfart, for å bli stoppet av politiet på vei inn i Norge igjen, og bli straffeforfulgt som om handlingen ble gjort på norske veier, hvor farten ville vært ulovlig.

Lenke til kommentar
For å si det på en annen måte, ville dere pult ei jente på 13 år hvis dere var på ferie i spania?

Nei, Norges lover gjelder for nordmenn, også når man er på ferie i utlandet, eller er jeg helt på viddene?

Det mener jeg iallfall blir helt feil, man bør innrette seg etter lovene i landet man befinner seg i. Ville vært helt på trynet om jeg på Autobahn presset bilen opp i maksfart, for å bli stoppet av politiet på vei inn i Norge igjen, og bli straffeforfulgt som om handlingen ble gjort på norske veier, hvor farten ville vært ulovlig.

Enkelte lover, som f.eks. den om seksuell lavalder, er utformet slik at vi kan straffeforfølge personer selv om det i landet de oppholdt seg var lov.

 

Et annet eksempel på slike lover er krigsforbrytelser.

Lenke til kommentar

Leste litt på Wikipedia om seksuell lavalder.

 

Et eksempel fra loven lyder:

 

Hvis enn 15 år gammel jente har seksuell omgang med sin 17 år gamle kjæreste vil sannsynligvis straff for 17 åringen falle bort etter en vurdering av lovens passus om «lik modning og alder».

 

Der er det snakk om to års forskjell, og ordet "sannsynligvis" blir brukt. Selv om det selvsagt ikke er straffbart å ha sex med en person på 16 år, ser jeg ikke hvordan ett år utgjør så ekstremt stor forskjell i "modning" at jeg ser det som forsvarlig for en på 31 å ha sex med ei på 16.

 

Det kan selvsagt finnes unntak, men personlig hadde jeg holdt meg langt unna i frykt for å gjøre noe den yngre parten kanskje skulle finne på å angre voldsomt på senere. 16 er en sårbar alder..

Lenke til kommentar

Nei. Som er det korte svaret.

 

Men så er det jo alle situasjonsbetingede faktum som ingen her inne kan vite noe om.

Selv er jeg liberal når det gjelder aldersforskjell, men da først når begge er over 20. Man kan si hva man vil om de under 20, men når man vokser til og får noen år på baken og titter tilbake på seg selv i den tiden så vet man at kroppen var bra, men det var tomt i skallen. Selv om man følte seg selv ufattelig stor og klok i den tiden. Hjernen tar tid å modnes. En 16-åring er ikke moden, uansett hvor moden for alderen henne virker.

 

Du er født i 1978, hun i 1993. Du husker OL på Lillehammer.

Lenke til kommentar
Seriøst hvis jeg hadde hørt at ei jenta som jeg driver med hadde hatt seg med en som er 10-15 år eldre så hadde jeg lett dumpet henne for den ene grunnen alene.

Da har man rimelig svak ryggrad og en moralistisk og fordømmende holdning som bare hører hjemme i det mørkeste bibelbeltet.

 

Ser flere her som mener at 16-åringer tydeligvis er så uskyldsrene og barnslige. De må selv være ganske gamle for å ikke ha fått med seg hvordan ungdommen har seg i dag.

Endret av Pricks
Lenke til kommentar
Ser flere her som mener at 16-åringer tydeligvis er så uskyldsrene og barnslige. De må selv være ganske gamle for å ikke ha fått med seg hvordan ungdommen har seg i dag.

 

Det får så være. Men de som er eldre har også levd i en tid da hormonene flyr vegger imellom. Ingen som har sagt at 16-åringer er uskyldige, men man kan forvente mer tankeomløp av 30-åringer enn 16-åringer.

 

Edit;

For litt humor også inn i saken angående ungdommer

Endret av Luftbor
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...