Gå til innhold

Intel oppgraderer X25-M


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
"Litt mer håndfast opplyser Intel om en forsinkelse på rundt 65 ms." Det var fryktelig raskt for en SSD gitt :p Tro om det ikke skal være 65 μs?
Det stemmer nok bedre med 65 µs ja.

 

Aiai, godt du holder deg oppdatert Simen1. Risikerer jo å bli lurt trill rundt av artiklene her. :glare:

er så en undres på hvorfor fyren ikke skriver artikler, siden han korrigerer så mange av dem ;)

Han gjør jo det: http://www.hardware.no/forfattere/3851 :wee:

 

Bestillte X25-M Gen 2 i går. Foreløpig ser de ut til å komme i starten av August, så det er fortsatt litt ventetid. :/
Den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves.

 

Yter disse bedre eller på linje med Gen 1?
Det står ganske klart i artikkelen, men siden jeg føler med det ift. latskap; bedre. Endret av WheelMan
Lenke til kommentar
Ytelsemessig hevder Intel at 4k IOPS ved skriving er fordoblet på 60GB-utgaven og har blitt 2,5 ganger bedre på 160GB-utgaven. 4k IOPS ved skriving er muligens den viktigste parameteren for lagringsytelse i OS og programmer. Ros til Intel for å oppgi slike tall (selv om målingen og nøyaktigheten av tallene kritiseres)

 

Med 60GB-utgaven, mener du 80GB-utgaven, eller har de også en 60GB-utgave?

 

Uansett relativt gamle nyheter, men pressemeldingen er kanskje ikke så gammel? Likevel veldig gode nyheter. Perfekt timing. Da blir det nok antageligvis et par 80GB-versjoner i RAID på meg samtidig som jeg permanent går over til Win7. Det skal bli så uhorvelig godt å få flyttet resten av snurrediskene til filserveren. Tennene løper i vann!

Lenke til kommentar
Advarsel: Dårlig matte!

 

Intropris på 765$ (160GB Gen1) -60% -60% = 765 -120% = -153 $ = - 1071 kr

 

 

Riktig matte:

765$ -60% = 306$ = ca 2150 kr

306$ -60% = 122$ = ca 850 kr

 

Men helt der (uthevet) er vi ikke ennå.

 

Slik som jeg leser det vil det være en redusering på 60% fra intropris til nå, og muligens 60% ned fra gen1 til gen2. Ikke 60% ned fra nåpris slik som andre har regnet =).

 

De siste prisene vi har var 335 USD for 80 GB-versjonen og 660 USD for 160 GB-versjonen.

 

335$ * 0.4 = 134$ = ca 850 kr i innkjøpspris

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...