Gå til innhold

Woho, har fått svininfulensa!


i93

Anbefalte innlegg

Jo du kan få det igjen, og å si at det er en mild form for vanlig sesonginfluensa blir bare tullete. Da vet du ikke helt hva du snakker om.

Hørt og lært selv at har man først hatt det er det minimal sjanse for å få det igjen, samt at det er en veldig mild form av influensa.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
haha^^ imun, ja :p

Du kan ikke ha akuratt samme sykdom mer en, en gang, etter den ene gangen lager kroppen en antidote og du blir immun. Derfor har du aldri samme influensa eller forskjørelse mer en En gang. Finnes altså flere tusen forskjellige samtidig som det også kommer nye. I dette tilfellet er svineinfluensa en og tidligere hadde vi også fugleinfluensa. (ikke at de har dyrenavn hver gang altså.)

 

Jepp, har man hatt H1N1 viruset (Svineinfulensa), får man det ikke igjen.

Jo du kan få det igjen, og å si at det er en mild form for vanlig sesonginfluensa blir bare tullete. Da vet du ikke helt hva du snakker om.

 

Nei ikke akkurat det samme viruset. Et mutert virus derimot. Og joda- det ER en mild for for infulensa. Hold deg borte fra denne tråden, du hakke peiling på dette her tydeligvis.

Lenke til kommentar
Nei ikke akkurat det samme viruset. Et mutert virus derimot. Og joda- det ER en mild for for infulensa. Hold deg borte fra denne tråden, du hakke peiling på dette her tydeligvis.

"Du kan få svineinfluensa flere ganger

De som allerede har hatt svineinfluensa, kan risikere å bli syke på nytt.

 

Grunnen er at det nye H1N1-viruset er så forskjellig fra influensavirusene som har herjet de siste årene, skriver Bergens Tidende.

 

Det kan hende at man ikke blir fullstendig immun første gang man blir smittet av et virus som ikke ligner noe man har vært smittet av tidligere, sier seniorforsker Olav Hungnes ved virusavdelingen til Folkehelseinstituttet."

 

Du må gjerne bevise din påstand om at det er en mild form for såkalt vanlig sesonginfluensa. Såvidt jeg kan huske har ikke WHO vært i lignende beredskap i foregående år.

Lenke til kommentar
Du må gjerne bevise din påstand om at det er en mild form for såkalt vanlig sesonginfluensa. Såvidt jeg kan huske har ikke WHO vært i lignende beredskap i foregående år.

Viruset i sin nåværende form er mildere enn vanlig sesonginfluensa, det er potensialet som har fått WHO til å skrike ulv :)

Forøvrig er det minimal sjanse for at man skal bli smittet på nytt.

Endret av Vizla
Lenke til kommentar

Var lite kresen på fest i gårdkveld.. Nå har jeg fått det! :!:

 

En annen grunn til at beredskapen er så høy er at det er nytt. Får man det i systemet blir man nesten garantert smittet og derfor sprer det seg rimelig raskt. Det kan få konsekvenser vist halve firmaet ringer inn og melder seg syk etter lagerfesten.

 

edit:

1240836979208_951.jpg

4 av 6. Kan jeg konkludere med at jeg faktisk har det?

Endret av 2ball(s)
Lenke til kommentar

Kan være forkjølelse, kan være vanlig influensa... uansett er det ingen grunn til å bekymre seg (..eller synes det er kult for den saks skyld).

 

Og ja, det er kun en mild form for vanlig sesonginfluensa, med mindre det er andre faktorer/sykdommer som utløser en sterkere reaksjon hos enkeltpersonen (eks. astma)

 

Ringer du til legen og oppgir de vanligste symptomene; hodepine, hoste, sår hals, tretthet og feber, blir du bedt om å holde deg hjemme for å evt. ikke smitte noen, og ringe dem opp igjen om tilstanden blir verre enn vanlig sesonginfluensa.

Lenke til kommentar

Selv er jeg ikke urolig. Har samlet opp en del grunnkunnskaper før jeg ble syk. Jeg vet, som sagt, ikke om det er svineinfluensa jeg har. det virker dog sannsynlig. Det er ikke særlig kult sånn sett, men det er litt "kult" å være en av de som fikk det.

 

Det hørtes bare idiotisk ut :roll:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Jeg har tenkt som så at nå må være det beste tidspunktet å få det på.

Om man skulle være en av disse ekstremtilfellene som trenger respirator osv, får man jo all hjelp man trenger nå som så få er rammet, om man skulle få det senere når halve landet ligger til sengs (etter medias brutale forutsigelser :p) så er det vel verre.

 

Men er vel bare de med astma og diabetes o.l. som er spesielt i faresonen om jeg har oppfattet rett.

 

 

Verken folk med Astma og Diabetes er i Virkelig fare, Astamen gjør at man hoste sterkere og for folk med Diabetes får enda mer ustabilt blodsukker + at de har 3% større sjanse for å bli smittet, men det er folk som har kreft eller er gravide som er i fare sonen.

Lenke til kommentar

 

Jepp, har man hatt H1N1 viruset (Svineinfulensa), får man det ikke igjen.

 

Nei ikke akkurat det samme viruset. Et mutert virus derimot. Og joda- det ER en mild for for infulensa. Hold deg borte fra denne tråden, du hakke peiling på dette her tydeligvis.

 

Haha.. Er det noen som ikke veit hva dem snakker om så er det deg det Møkbook!

fmj har rett. Svineinfluensa kan smitte igjen og svineinfluensa ER værre for noen en vanlig influensa. Mange kan føle at influensaen er mildere en den vanlige, men sannheten er at dødligheten på svineinfluensa er 6 ganger større en den vanlige. Da dødligheten på svineinfluensa er 0.6 % og den vanlige er under 0.1%. Dessuten om svineinfluensa skal komme ned på 0.3% vil den fortsatt kreve livet til 1 av 600. Dette er tall som gjelder globalt.

 

Hentet fra Vg.no

Vi må tenke på at svineinfluensaen har en høyere dødelighet enn den vanlige. Globalt er den i dag 0,6 prosent, seks ganger høyere enn ved vanlig influensa som har en dødelighet på under 0,1 prosent. Dersom vi får den ned på 0,3 prosent, er det fortsatt 1 av 600 som vil dø, sier Andersen.

 

Sånn btw Møkbook, du kan la være å skrive selv når du antageligvis ikke aner hva du snakker om uten noen form for kilder. Du vil at andre skal holde seg unna, men ta tak i deg selv først. Det ville holdt nivået på tråden vesentlig høyere.

Endret av -Lasse
Lenke til kommentar

Lurer på hvilken hatt VG drar tallene sine ut av ? CFR er delvis kalkulert til 0.4%, men det antas at tallet er vesentlig lavere da de fleste bare holder seg hjemme under dyna. I NY ble CFR kalkulert til 0.0008% etter en spørreundersøkelse ble utført.

 

Specific investigations or modelling allow for a more accurate estimation of the number of cases. As of 27 May 2009, there had been 820 confirmed cases in New York City, of whom two had died, resulting in a computed CFR of 0.2%. A telephone survey estimated that in fact 250,000 cases had occurred in that city of 8.3 million inhabitants, resulting in an estimated CFR of 0.0008% [8,9]. In the United Kingdom (UK), there were 28 deaths reported for a documented 10,649 cases as of 16 July 2009 and a computed CFR of 0.26%. However, health authorities estimated that the cumulative number in the UK on that date was 65,649 cases and 28 deaths, which corresponds to an estimated CFR of 0.04% [10].

 

Så vær så snill: Slutt med denne skremselspropagandaen!! Er møkk lei.

Endret av Vizla
Lenke til kommentar

Jeg våkna i går med sår hals og tett nese. Det hadde vært gøy å fått en uke gyldig fravær pga svineinfluensa, men det var visst bare vanlig forkjølelse. :p

 

Det er ikke særlig farlig å ha svineinfluensa med mindre du allerede er ramma av alvorlige sykdommer eller er gammel. Svineinfluensaen er en mediekampanje. :p

Endret av Crash
Lenke til kommentar
Flere enn meg som er utrolig skuffet over hvor pinglete svineinfluensaen faktisk er? :ph34r:

Etter media oppmerksomheten å dømme burde vi jo alle vært døde for lengst.

 

 

Jeg husker jeg lo hardt når avisene skrev at over en million nordmenn ville dø av svineinfluensa før jul. Var jævlig morsomt.

 

Svineinfluensa er SOM REGEL IKKE MER skadelig dersom du ikke har sykdommer som påvirker ditt immun forsvar. Kan dere gi faen i å grine som små barn som tror på alt VG skriver?! det henger fankern ikke på greip så hadde jo vært sinnsykt kult om verden faktisk fikk vite sannheta.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...