Gå til innhold

Hva er det verste din pc har overlevd?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

va ikkje min pc då, mens skulle få liv i ein barabone pc som hadde tatt kvelden.

 

Bjynte med å sette i nytt skjermkort uten resultat, so bjynte og å rote med kablane på hovudkorte. Såg ein lause ledning som berre hång :) satte den i hovudkortet. Starta pc'n og det kom røyk stigandes frå maskina med ein gong :blush: hehe. Eg sa berre til sjefen min: "Det ekje liv i na"

Lenke til kommentar

Forrige bærbare pcen min sølte jeg en halv liter varm te på, satt den opp ned og hårføna den i 10 min. Etter det fungerte den akkuratt som før. Så ble den stjelt...

 

Den "nye" Bærbare pcen sto oppe i en 1,5+- meter høy seng da jeg klarte å rive den ned derfra. Det første som skjedde var at jeg knakk ladderledningen tvert av. Og siden batteriet ikke hadde vist noe som helst livstegn det siste halvåret ble den stående i ro noen uker. Når Jeg endelig fikk en ny ladder (Fra clah ohlson -.-) Så fant jeg ut at også skjermen var knust. Totalt knust...

 

Så nå er den alltid kobla til en jævla "crt" skjerm eller hva det heter (stor firkanta boks med skjerm) Er vist også noe problem med der jeg stikker ladderen inn, hvis man beveger den litt i feil retning slokker pcen..!

 

:wallbash:

Lenke til kommentar

Stasjonæren velta nettopp. Skulle dra en nettverkskabel ned til stua, så dro jeg så hardt at den velta. (Det var en svær floke, det var derfor jeg dro i) :(

 

Ble helt paralysert, og bare så på skjermen. Skrivebordet vistes :D

Heldighvis skjedde ingenting!

 

Jeg gidder ikke å slå PC-en hvis jeg blir sint, jeg slår tastaturet. Haha.

Lenke til kommentar

SATA/2,5 IDE/3,5 IDE-til-USB-dings. Skulle egentlig ikke ha i ekstra strøm når jeg leste 2,5 disker. Men det hadde jeg jo glemt.

 

poof sa det og laptoppen sluknet. Merkelig nok så var det USB-porten musen hadde vært på som sluknet. Men musen funket fint.

 

Så nå sitter jeg med 1 USB-port. :(

Lenke til kommentar

Prøvde å voltmodde hovedkortet med noen ledninger og et potmeter. Først ville ikke hovedkortet boote, så klippet jeg over en ledning, og "pssshh" sa det, og det kom en røykstripe fra NB.

 

Laptop falt i gulvet mens den var på. Funker fortsatt like fint. :whistle:

 

Ellers har jeg kobla Molex-kontakten feil vei i en gammal harddisk (800MB). Glødet fra en IC, og det kom en pen røykstripe fra den.

 

Flashet ATI HD3870 med feil BIOS. Kom masse fargede striper på skjermen, og smart som jeg var hadde jeg glemt å ta backup av original BIOS. Nå er det et HD3850-kort, men har i det minste ikke 862MHz-veggen. :p

Lenke til kommentar

Passer kanskje ikke helt inn i tråden, men vi hadde en idiot i klassen i 10. klasse. En dag i friminuttet så satt han stolt med sin ganske nye bærebare pc, så kommer det en ca 20 år gammel type inn i klasserommet og sier at han skulle hente pc'en hans til reperasjon. Han gir jo såklart bort pc'en og det var det siste han så av den xD

Lenke til kommentar

Kom på en ting laptopen min opplevde. Hadde den stående på radiatorovnen (sånn oljesak med hjul), også klarte jeg å dulte borti den så den fallt i gulvet. Ene hjørnet brakk tvert av (kabinett av metall), men jeg fikk festet det igjen, og idag funker PC-en helt fint. :p Klarte også en gang å sovne med min gamle Dell XPS M1530 i senga, og få den til å falle i gulvet. Da løsnet litt av plastikken på skjermhengselet.

Endret av KongKake
Lenke til kommentar

hadde en sta jevel av en PC..

 

etter fem år med ca 90% system tilgenjelighet begynte den å gjennomgå harde tider. det var ikke plass til flere hardisker i kabinettet, så disse lå på gulvet rett utenfor. det ble sølt ulike typer veske direkte på komponentene, den samlet mer støv enn støvsugeren. den fikk etterhvert problemer med å holde seg kald nok. en bordvifte som blåste rett på Mb hold den i live i ytterligere 3 år. min bror tråkket på den ene hardiske og bøyde halvparten av pinnene. dette ble løst ved å bøye de tilbake med et skrujern. grunnen til at den bikket etter tre år var at deler ble koblet løs. da vi satt det sammen igjenn ville den ikke strte. er ikke sikker på om startknappen virket. den hadde ikke vert i bruk på en stund.

 

jeg savner den :(

 

edit:

leif

jeg svaner den :(
Endret av 2ball(s)
Lenke til kommentar
hadde en sta jevel av en PC..

 

etter fem år med ca 90% system tilgenjelighet begynte den å gjennomgå harde tider. det var ikke plass til flere hardisker i kabinettet, så disse lå på gulvet rett utenfor. det ble sølt ulike typer veske direkte på komponentene, den samlet mer støv enn støvsugeren. den fikk etterhvert problemer med å holde seg kald nok. en bordvifte som blåste rett på Mb hold den i live i ytterligere 3 år. min bror tråkket på den ene hardiske og bøyde halvparten av pinnene. dette ble løst ved å bøye de tilbake med et skrujern. grunnen til at den bikket etter tre år var at deler ble koblet løs. da vi satt det sammen igjenn ville den ikke strte. er ikke sikker på om startknappen virket. den hadde ikke vert i bruk på en stund.

 

jeg svaner den :(

Skjønner svanet ditt :)

 

Måtte bare^^

Lenke til kommentar

Jeg sitter på klasserommet å nyter livet, har den bærbare maskinen rett ved siden av meg.

 

Plutselig hører jeg et hyl, og en av klassens "heller ukontrollerte" bryter ut din satans *** (eller noe i den duren..) til en av klassens andre villstyringer. Før folk får summet seg plukker pers. 1 opp ei bok og hiver den mot pers. 2.

 

Gjett hvor den havnet? Nettopp, midt på skjermen til maskinen min. Ting går i saktefilm, jeg rekker akkurat å se maskinen ta en baklengs salto utfor bordkanten før jeg hopper på pers. 1.

 

Etter 30sek med "kraftig irritasjon" fra min side, som forøvrig ikke resulterte i mer en et par store blåmerker på pers. 1. Finner jeg ut at maskinen klarte seg helt fint, den hadde ikke tatt skade i det hele tatt.

Endret av Corporal Clegg
Lenke til kommentar

Greide sette pcen stående inn i en bil når jeg skulle på lan og da tippa hele pcen mot bagasjedøra :p heldigvis tippa den tilbake igjen ellers ville jeg hatt litt nerver, da tippa den dog rett ned slik at den ble liggende :p litt stressende når man er på vei til lan og det er det eneste man har å gjøre :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...