Gå til innhold

Rettsvitenskap (jus) ved UiO


Infenso

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Bare et veldig kort spørsmål. Jobber nå med min første fakultetesoppgave (avtalerett). Oppgaven finner man her. Hvor mye er det forventet at man skal svare på spørsmål én og to? Det hersker vel ingen tvil om at det er det siste spørsmålet som er det mest omfattende, men det kreves vel mer enn fem-seks setninger også på de to første?

Lenke til kommentar

Spørsmål 1 kan besvares ganske kort, nevne alternativene og litt rundt grunnlaget for dem. Svaret på spørsmål 2 må nok bli en del lenger, fordi her må du ut med begrunnelsen for hvorfor du valgte den.

 

Som omtrent alle som begynner på universitetet fort finner ut så spiller det ingen rolle hvor mye du skriver så lenge du svarer adekvat på spørsmålet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hjelpemidler tillatt til eksamen nevner i fotnote seks at det ikke er tillatt med flere understreker under samme ord. All den tid understreking og markering fyller samme funksjon, nemlig å henspeile oppmerksomheten på noe, mener jeg at en kombinasjon av understreke/markere har samme effekt som dobbel understrek, og derfor ikke er tillatt.

 

Det er selvfølgelig mulig at jeg tar feil. Men vil du virkelig sitte der på dag 2 og skrive oppgave uten lovsamling fordi den ble konfiskert?

Lenke til kommentar

Pokkern heller,jeg får kontakte UiO å forhøre meg rundt dette.Disse markeringene gjelder kun en håndfull plasser.Dvs under 10 plasser.

 

Jeg har det som en god vane å alltid medbringe 2 lovsamlinger ved eksamen.Så om den ene blir konfiskert så har jeg en backup,men denne er ikke innarbeidet.

 

Jeg har en spesial penn som skal kunne fjerne slike gule markeringer.Så ved mindre disse markeringene ikke er lovlige så får jeg bare forsøke å fjerne dem etter beste evne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...