Gå til innhold

Rettsvitenskap (jus) ved UiO


Infenso

Anbefalte innlegg

Pokkern heller,jeg får kontakte UiO å forhøre meg rundt dette.Disse markeringene gjelder kun en håndfull plasser.Dvs under 10 plasser.

 

Jeg har det som en god vane å alltid medbringe 2 lovsamlinger ved eksamen.Så om den ene blir konfiskert så har jeg en backup,men denne er ikke innarbeidet.

 

Jeg har en spesial penn som skal kunne fjerne slike gule markeringer.Så ved mindre disse markeringene ikke er lovlige så får jeg bare forsøke å fjerne dem etter beste evne.

 

jeg spurte om dette på infosenteret, og de sa det gikk greit.. det er ikke de som utfører kontrollen, men de har jo en del erfaring.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Ellers er det også Infosenteret som er klageinstans hvis du klager øyeblikkelig på at samlingen din er konfiskert. Da er det greit å vite praksisen deres.

 

Kilde for ovenstående utsagn er et anonymt innlegg på jusstudent.com. Opplysningen må derfor anses for å være veiledende.

 

Ellers skrev jeg et lengre innlegg her som noen i tråden kanskje kan ha nytte av.

Lenke til kommentar

Hvor flittig benytter hver enkelte her seg av sensorveiledninger og/eller mønsterbesvarelser på generelt basis?.

 

For min del har både mønsterbesvarelses heftet og sensorveiledningsboken (spesielt 1.avd) blitt bladd og lest utallige ganger. Sånn blir det når man er en fersk og usikker student. ;)

 

Leser mye nå også, men ikke fult så mye som på første året.

Endret av SLIguy
Lenke til kommentar
Pimp my lovsamling;

 

Flere som lar seg stresse med hva som er lovlig innarbeidelser og er redde for at "fuskepatruljen" skal ta beslag på lovsamlingen din under eksamensuka?.

 

Jeg har et spørsmål.Kan man gule over en paragraf man har streket under?.

 

Relax, det er ikke ulvolig det du har markert der.

 

Det note 6 nevner er følgende:

 

En understrek skal være en vannrett strek. Det er ikke tillatt med f.eks stiplet linje eller bølget linje. Streken kan være tykk eller tynn. Det er ikke tillatt med flere understreker under samme ord.

 

Det er selvfølgelig lov å først markere ordet med markeringstusj og deretter understreke ordet. Har selv gjort dette aktivt. Det du ikke har lov til er å lage to understreker, det vil si at - er lov, mens = er ikke lov. Markeringstusj og - er lov.

Lenke til kommentar

jeg håper de ikke er altfor strenge med den vanrette streken - jeg har ikke brukt linjal, så den er skeiv flere steder :p Infosenteret har sendt ut beskjed om at to understreker er godtatt også i høst, da det er mange som har gjort dette.

 

forøvrig bør sensorveiledningene tas med en klype salt. kvaliteten på dem er veldig varierende. Det er forskjell på en utførlig sensorveiledning fra Sverdrup og en som er skrevet i all hast av en advokat. Men som regel er de greie for å sjekke at det matrielle innholdet er riktig :)

Lenke til kommentar

Jeg tar 1. avdeling som privatist med undervisning en gang i uka ved folkeuniversitetet. Det jeg lurer på er om det er noen av forelesningene ved UiO som er åpne? Har hørt rykter om at det er noen som er det og da hadde det vært greit å kanskje ta seg fri for å få med seg disse.

 

Kan dere tipse meg om gode resurser på nett for å lykkes med eksamen? Mao, hvilke resurser bruker dere mest selv?

Endret av Solaar
Lenke til kommentar
Jeg tar 1. avdeling som privatist med undervisning en gang i uka ved folkeuniversitetet. Det jeg lurer på er om det er noen av forelesningene ved UiO som er åpne? Har hørt rykter om at det er noen som er det og da hadde det vært greit å kanskje ta seg fri for å få med seg disse.

 

Alle forelesninger ved juridisk fakultet er åpne. Kursundervisning er ikke.

 

Gode ressurser for å lykkes ved eksamen? Jobb hardt med lovsamlingen og domssamlingen. Jobber du hardt og godt med dem finner du ut at de besvarer de aller fleste spørsmålene dine til eksamen på 1. avdeling.

Lenke til kommentar
Jeg tar 1. avdeling som privatist med undervisning en gang i uka ved folkeuniversitetet. Det jeg lurer på er om det er noen av forelesningene ved UiO som er åpne? Har hørt rykter om at det er noen som er det og da hadde det vært greit å kanskje ta seg fri for å få med seg disse.

 

Alle forelesninger ved juridisk fakultet er åpne. Kursundervisning er ikke.

 

Gode ressurser for å lykkes ved eksamen? Jobb hardt med lovsamlingen og domssamlingen. Jobber du hardt og godt med dem finner du ut at de besvarer de aller fleste spørsmålene dine til eksamen på 1. avdeling.

 

Såpass, det visste jeg ikke. Finner jeg en oversikt over tidspunkt for forelsningene noe sted?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Fordi du kommer til å ha et nærmere forhold til dem det neste året enn til kjæresten din.

 

Er studiet så beinhardt og forholdsvis tørt som folk skal ha det til?

Er litt frista av advokatyrke selv, men, usikker på studiene...

 

Kommer litt an på hva du liker, rett og slett. En professor i filologi sa en gang: "Hvis du studerer språk får du et morsomt studium, men et kjedelig liv. Studerer du jus får du et kjedelig studium, men et spennende liv."

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...