Gå til innhold

Hvilken Anime/Manga holder du på med nå?


Anbefalte innlegg

Har fulgt med på alle episodene av Fairy Tail siden det begynte (124 episoder til nå), og må si jeg liker det godt. Det har så klart bedre arcs enn andre, men jeg synes det er gjennomsnittlig bra.

Når det er først er fillers, så er de gode i motsetning til visse andre show, så det er et pluss.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har de kommet så langt allerede? Føles virkelig ikke det er så lenge siden de startet. :p

 

Så hvordan gjør serien det sett opp i mot storebror? Altså One Piece?

 

Jeg droppet serien i arcen til Happy, men har til intensjon å starte igjen snart. Kan ikke si jeg husker så fryktelig mye av serien, ettersom den er ganske basert på underholdende kamper og mindre på gripende historier. :wee:

 

Ellers holder jeg på med Bakuman. Kjempefin serie som jeg kommer godt overens med. :)

 

Venter også på at de får oversatt de neste kapitlene av Pastel. Om translatører dropper den helt, blir jeg nødt til å lære meg skriftlig japansk. :eek:

Lenke til kommentar

Har fulgt med på alle episodene av Fairy Tail siden det begynte (124 episoder til nå), og må si jeg liker det godt. Det har så klart bedre arcs enn andre, men jeg synes det er gjennomsnittlig bra.

Når det er først er fillers, så er de gode i motsetning til visse andre show, så det er et pluss.

 

Har også fulgt med siden starten. Serien er veldig kamp-orientert, som Agentspoon nevner. Samtidig har de stort sett en grei historie innblandet.

 

Karakterutviklingen i serien er for meg litt treg, og spenninskurven kan gå opp og ned. Men det jeg liker best med serien er kampene og damene! Ganske spesiell serie sånn sett, litt barnsilg humor og tegnestil, men samtidig ganske dirty. Damene går stort sett i sexy klær, og når de kamper blir klærne deres revet mer og mer opp, og man ser mer og mer kropp :wee:

 

NSFW!

 

Gemini_flashing_Lucy%27s_breasts_to_Hibiki_and_Sagittarius.jpg

 

Lenke til kommentar

Skal gi fairy tail en ny sjanse nå snart.

Er det noen her som har sett Gintama? Jeg er litt usikker på om jeg skal fortsette å se på den. Jeg så på et par episoder av serien for et par uker siden. Det skal være en sit-com, men jeg syntes ikke den var så veldig givende. Personene og situasjonene de havnet i var morsomme nok, men uten noe mer story å bygge på, så følte jeg ikke at det var noe for meg. Er det flere som deler dette synet?

Serien har jo tross alt 5. beste score på My anime list, så jeg stusser litt over at jeg ikke likte den så godt. Kanskje den blir bedre etterhvert? Jeg så ca. 10 episoder.

Endret av Dohvakiin
Lenke til kommentar

@Dohvakiin: Anbefaler abosolutt at du fortsetter med Code Geass :)

Veldig bra syntes jeg, og blir bare bedre imo.

 

Jeg for min del føler meg sulten etter noe litt rått og brutalt, vet ikke hva jeg skal bruke som eks, ala Elfen Lied,...nei Hellsing! Og helst med noen dyp og tanke reflekterende mening\historie. Cna't anyone make my jaw drop anymore ?? :hmm:

 

Jeg følger bare med på Bleach for tiden, eller rettere sagt gjorde inntil Eng Dubs tok slutt nettopp nå med ep 246.....

 

Ellers har jeg Umineko no nako koro ni, som jeg er godt litt lei av etter bare ett par episoder.

 

Vil se Hellsing Ultimate, men har fått inntrykk at det kommer bare en episode med veeeldig lange mellomrom.

 

P.s. Koselig og se dere alle her, .....anime solidaritet....oh btw er det noen av dere som ser anime sammen med noen andre ? Har alltid bare sett det aleine selv. Men kan tenke meg det ville sikkert vært litt kult og gledet seg sammen med noen til konklusjonen i neste episode etter å ha sett noe helt awesome i en forrige avslutning :w00t:

Endret av FullSpectrum
Lenke til kommentar

Jeg skal fortsette med code geass så snart som mulig. Har kjøpt sesong 2 for å støtte dem som står bak, så venter foreløpig på den. Men i mellomtiden så kjeder jeg ballanj (tenk trønderdialekt) av meg ettersom hele venneflokken min har forlatt meg denne påsken. Så derfor tenker jeg å se litt andre animer.

 

Og angående Hellsing Ultimate, så er serien ferdig, i alle fall den japansk-språklige. Har dessverre ingen forslag til deg.

Lenke til kommentar

Er det noen her som har sett Gintama? ...

Det er ikke bare deg. Jeg klarer heller ikke å følge med på serier som ikke har en grunnleggende historie bak seg. Beelzebub og Gintama faller begge tvers igjennom for min del. :)

 

 

Jeg for min del føler meg sulten etter noe litt rått og brutalt, vet ikke hva jeg skal bruke som eks, ala Elfen Lied,...nei Hellsing! Og helst med noen dyp og tanke reflekterende mening\historie. Cna't anyone make my jaw drop anymore ??

Foruten de du nevnte, vil Baccano!, Black Lagoon og Darker than Black være blant de mest anerkjente seriene innenfor mørk action. For manga har man Berserk og Vinland Saga som er minst like gode. :)

Lenke til kommentar

Ble akkurat ferdig med "Phantom: Requiem for the Phantom".

Den var noe helt annet enn jeg forventet.

 

Forventet ikke særlig, men endte opp med en klar 10'er, og en av de beste jeg har sett på lenge.

En av de beste jeg noen gang har sett også.

 

Om noen føler for en mørk, samtidig stemningsfull serie hvor du føler med karakterene, er serien høyest verdt å sjekke ut.

Mange av sangene er også fantastiske.

Endret av Fred7555
Lenke til kommentar

Jeg skal fortsette med code geass så snart som mulig. Har kjøpt sesong 2 for å støtte dem som står bak, så venter foreløpig på den. Men i mellomtiden så kjeder jeg ballanj (tenk trønderdialekt) av meg ettersom hele venneflokken min har forlatt meg denne påsken. Så derfor tenker jeg å se litt andre animer.

 

Og angående Hellsing Ultimate, så er serien ferdig, i alle fall den japansk-språklige. Har dessverre ingen forslag til deg.

Er den ferdig ja , okey, Jeg trenger dubs jeg da for og nyte det slik jeg vil though. Men det skal jeg sjekke ut igjen. Og btw....trønderdialekt sa du hehe, Han der Gin Ichimaru ser faktisk ekstremt Trøndersk ut imo :tease: Så det var utrolig passende for deg. Sitter forresten alene i påsken jeg også, så i tilfelle det var slik og forstå at du gjør det, så er du ikke den eneste om det er til trøst.

Jeg for min del føler meg sulten etter noe litt rått og brutalt, vet ikke hva jeg skal bruke som eks, ala Elfen Lied,...nei Hellsing! Og helst med noen dyp og tanke reflekterende mening\historie. Cna't anyone make my jaw drop anymore ??

Foruten de du nevnte, vil Baccano!, Black Lagoon og Darker than Black være blant de mest anerkjente seriene innenfor mørk action. For manga har man Berserk og Vinland Saga som er minst like gode. :)

Ah takk for tipset, Kjente ikke til Baccano! så nettopp første episode av den, ikke nok til og gjøre meg opp en mening ennå though. Darken than black begynte jeg og se på tidligere, men var ikke spesielt mørk eller rå imo. Men jeg trenger visst og se litt nærmere på Black Lagoon da. Berserk er en anime btw også, men regner med du visste det og at det var det du mente. Vinland har jeg ikke hørt om før.

 

--------------------------------------

 

And on a different note: Jeg leste for litt siden at noen syntes Blood+ var kjedelig, vil da bare presisere og si jeg så hele serien. Og for dem det gjelder som syntes det så vil jeg også si at jeg så hele serien av "Monster" også.....den var langtekkelig den....lol

Endret av FullSpectrum
Lenke til kommentar

Ble akkurat ferdig med "Phantom: Requiem for the Phantom".

Den var noe helt annet enn jeg forventet.

 

Forventet ikke særlig, men endte opp med en klar 10'er, og en av de beste jeg har sett på lenge.

En av de beste jeg noen gang har sett også.

 

Om noen føler for en mørk, samtidig stemningsfull serie hvor du føler med karakterene, er serien høyest verdt å sjekke ut.

Mange av sangene er også fantastiske.

Hehe, fikk virkelig et smil om munnen av å lese det der, Fred. Gleder meg veldig å se en til som fikk samme inntrykket av serien som meg. :D

 

Helt enig i alt du sier. :w00t:

 

Den serien kan forresten kanskje være noe for deg, FullSpectrum. Den er kanskje ikke brutal på samme måte som Elfen Lied med masse blod og gørr, men på det mer psykologiske og mellommenneskelige plan så er den definitivt brutal, og historien er utmerket og ganske så dyp.

Lenke til kommentar

Ja Jeg for deff sjekke den ut den også. Det kan faktisk høres ut som noe midt i blinken for meg ja, liker the psykologiske innspillet.

Vel når sant skal sies så er det vel alltid det psykologiske som er avgjørende og gir handling mening og betydning akkurat som det er fylden og betydningen av tekst som er viktigere enn selve teksten som i seg selv bare er ett medium.

Lenke til kommentar

@Rider of Reason:

Hyggelig å se en annen som likte serien like bra :)

 

(Ja, er spoilers)

 

 

Jeg elsket alt ved serien.

 

Hvordan en tilfeldig person som befant seg på feil sted til feil tid, fikk et valg: Bli drept eller å drepe for å overleve.

Deretter de første episodene hvor han og Ein trener, hvordan han reagerer etter sitt første oppdrag, hvordan de blir nærmere og nærmere hverandre.

Da Ein hoppet forran Scythe Master, var jeg nesten helt på gråten. Hvordan akkurat etter å kommet så nærmere hverandre, bare for å bli splittet på hver sine side igjen.

 

Deretter hvordan etter 9 måneder hvor han hadde blitt tapt og begravd seg i jobben som The Phantom.

Her hvor han treffer den glade og oppmuntrende Cal som redder han fra mørket. Personen som hjelper Reji og holder han i live. De episodene var fantastiske, men samtidig like triste. Hadde følelsen at noe ville skje her (etter jeg så det med Ein), så kunne ikke unngå å bli mer og mer trist, jo mer og mer fint de hadde det. Da Scythe Master kom til Cal etter at huset hadde sprengt, følte jeg ekstremt sorg.

Hvordan Cal som hadde hjulpet han og bare ville være med han for alltid, ville bli enda en dukke i Scythe Masters plan.

Her skrek jeg faktisk ut til skjermen.

 

Da Carl døde i armene til Reji var den tristeste episoden i serien. Og da den drømmen i bilen kom, kunne jeg ikke holde lenger, og tårene begynte faktisk å renne (noe de ikke har gjort for annet enn 1-2 serien).

Hvordan Cal som var lyset i livet hans, hadde hjulpet han gjennom harde tider, skulle komme til å hate han gjennom 2 år, bli en morder, jakte på han, ville drepe han når hun egentlig bare savnet han.

 

Selv om mange ut til å hate slutten, synest jeg den passet.

Reji hadde holdt løftet sitt til Elen, og Elen hadde funnet hjembyen, og var lykkelig.

Synest nesten det passet at de døde lykkelige der.

 

For meg er det Cal som er best og tristest. Elen er trist og, men ikke på lik linje med Cal.

Tenker fremdeles på hvordan en liten hendelse (som å ikke se hverandre etter eksplosjonen) kan føre til så store forskjeller (sammen i bilen vs. kamp til døden).

 

 

Hmm, ble plutselig veldig langt og uorganisert dette her.

Akkurat sett den ferdig, og tenker fremdeles mye på det, så mye miksete og usorterte tanker.

Tror jeg kommer til å skrive en ordentlig review når tankene blir mere organisert.

 

 

 

@FullSpectrum

Sikkert noen som er uenige med meg, men om du liker psykologiske serier, vil jeg enkelt anbefale denne. Synes den inneholder alt du kan tenke deg, med god animasjon og fantastisk soundtrack.

Endret av Fred7555
Lenke til kommentar

Vet godt at Berserk er en anime også, men den dekker kun en brøkdel av historien og er av atskillig lavere kvalitet enn mangaen. :)

 

Phantom må jeg kanskje gi en ny sjanse. Jeg var ærlig talt utrolig streng ved at jeg så episode 1 klokka 2 om natta og bestemte meg for at det ikke var noe særlig. Det er en LITE saklig vurdering. :p

Lenke til kommentar

@Agentspoon:

Ville absolutt gitt den en sjans til.

 

Personlig likte jeg alt serien etter første episode, men det ordentlige og det som er fantastisk med serien begynner ikke før episode 8 og utover.

 

Er ikke sikkert at du vil like den like godt som meg.

Kan også hende at du vil synes noe er dumt eller rett og slett idiotisk, men om du blir like revet inn i historien som meg (så alle 26 episodene nå siden 10), så vil du ikke merke slikt. Det vil være helt naturlig.

Endret av Fred7555
Lenke til kommentar

Har sjeldent opplevd at en non-mainstream serie som noen gir en 10er er spesielt dårlig. Har stor tro på den jeg. :) Må bare bli ferdig med Gundam 00 først, som jeg så langt ikke synes er så veeeeldig spennende. På en måte føler jeg jo at sjangeren har utviklet seg siden lanseringen av denne, og at alle nylanseringene dermed setter den litt i skyggen kanskje.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...