Gå til innhold

Windows 7 E betyr trøbbel


Anbefalte innlegg

poenget mit var , (selv om det kommer lit seint) , at jeg ser måten som NRK får lov til å dra inn pengen de trenger på som maktmisbruk , folk som har tv har ikke noe valg ( unntatt dem som da klarer å lure seg unna).

 

Microsoft driver også maktmisbruk. det får de ikke lov til. her kan folk velge andre leverandører (selv om det ikker er enkelt ) av et os for å spare disse pengen , det kan de ikke men pengene som NRK tar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vanlige brukere legger jo ikke inn Windows selv, så de har jo ikke noe valg på hvilken programvare som skal installeres ekstra uansett.

Sier du at vanlige Windows-brukere ikke installerer 3. parts programvare i det hele tatt? At de bruker Paint som bilderedigeringsprogram, Microsoft Picture Viewer til å vise bilder, Microsoft Works (hvis det var det som fulgte med) og ikke installerer noe annet selv?

Og hvis de bruker Paint, Works og IE. Så fortjener de å vite at det finnes bedre programmer, som gjør alt bedre, mer effektivt og raskere.

Lenke til kommentar
for å sammenligne med Norske forhold.så må man dra frem tv lisensen der pengen går ti lNRKdeter sikker ikke alle som klarer å se likhetene her .

Nei, det er så ulikt at det er håpløst. La oss heller diskutere saken og ikke tåpelig ulike sammenligninger.

 

Liker dere ikke måten MS pakker produktene sine, så får dere vel velge noe annet?

Det er ikke så enkelt å bare velge noe annet når de aller fleste PCer ikke leveres uten Windows. Og hva med de som VIL ha Windows, men IKKE vil ha IE. Hvorfor skal ikke de få velge?

 

Føles som tråden er overfylt av små rebeller som ikke liker at firmaer tjener penger ved å lage produktene slik de selv vil.

Microsoft må gjerne lage produktene sine slik de vil, så lenge de ikke bryter lover og regler, deriblant EUs konkurranselover.

 

Mye mer morro å skrike på den store stygge kapitalisten samtidig som man stryker hånden over Maos lille røde...

Hvis det er noen som har kommunistiske tendenser her så er det Microsoft som vil eie alt og styre alt. Kapitalistene vil ha friere konkurranse for å dyrke ekte vinnere. Noen stryker altså hånden over Gates lille røde mens andre vil at kapitalismens styrker skal være sunne og friske.

Lenke til kommentar
poenget mit var , (selv om det kommer lit seint) , at jeg ser måten som NRK får lov til å dra inn pengen de trenger på som maktmisbruk , folk som har tv har ikke noe valg ( unntatt dem som da klarer å lure seg unna).

 

Microsoft driver også maktmisbruk. det får de ikke lov til. her kan folk velge andre leverandører (selv om det ikker er enkelt ) av et os for å spare disse pengen , det kan de ikke men pengene som NRK tar.

 

Det er en viss forskjell på en privat, kommersiell aktør og en statlig eid aktør. Microsoft er ute etter å tjene penger på alle som kjøper en datamaskin, NRK er ute etter å vedlikeholde et bredt programspekter som skal kunne fenge alle i dette landet. Jeg ser faktisk mye oftere på NRK enn TV2 fordi de har dokumentarer og programmer som er alt for "smale" for en reklamedrevet kanal som TV2. Dersom alle kanaler hadde vært reklamefinansierte i dette landet ville vi fått et langt dårigere programutvalg enn vi har etter dagens modell. Man kan forsåvidt diskutere hvorvidt institusjonen NRK kommer til å eksistere som vi kjenner den om ti år, da vi med morgendagens TV-tilbud mest sannsynlig kan finne frem til og laste ned de programmene vi selv ønsker å se uten å være bundet til en spesifikk TV-leverandør. Inntil videre skal vi være glade for det programmangfoldet NRK tilbyr. Nok om det.

Lenke til kommentar
poenget mit var , (selv om det kommer lit seint) , at jeg ser måten som NRK får lov til å dra inn pengen de trenger på som maktmisbruk , folk som har tv har ikke noe valg ( unntatt dem som da klarer å lure seg unna).

 

Microsoft driver også maktmisbruk. det får de ikke lov til. her kan folk velge andre leverandører (selv om det ikker er enkelt ) av et os for å spare disse pengen , det kan de ikke men pengene som NRK tar.

NRK er en statskanal hvor politikerne har bestemt at det er viktig for befolkningen i Norge å ha en kanal som ikke er drevet av profitt. Dette har mange konsekvenser, blant annet at du slipper å se reklame, blir mer eksponert for nynorsk, og kan se kuriositeter som kontrapunkt. Lisensen kunne like godt vært tatt inn over skatteseddelen.

 

Du ser altså at MS, en amerikansk bedrift, har tilsvarende posisjon i markedet i Norge som vinmonopolet, NRK, biltilsynet, sykehus etc. Ser du virkelig ikke at det er uheldig?

Lenke til kommentar
Hvis det er noen som har kommunistiske tendenser her så er det Microsoft som vil eie alt og styre alt. Kapitalistene vil ha friere konkurranse for å dyrke ekte vinnere. Noen stryker altså hånden over Gates lille røde mens andre vil at kapitalismens styrker skal være sunne og friske.

 

Gates lille røde, gule, grønne og blå, mener du vel? :p

Lenke til kommentar

cmyrland: Ja! :D

 

Lurer på om folk her faktisk nekter å innse at Microsoft er en monopolist som misbruker sin markedsmakt bare på trass?

Man kan jo lure når man forklarer problemet for 100. gang til samme bruker og vedkommende fortsatt ikke skjønner problemet. Som en klok mann sa i en annen tråd:

 

Det er helt utrolig (og jeg undrer virkelig på hvordan Microsoft faktisk har klart å "hjernevaske" massen til de grader) at det sitter en rekke mennesker og forsvarer Microsofts rett til å dobbeltbelaste, trippeltbelaste eller enda mer for sine produkter med nebb og klør i denne debatten. Hva er det som har gjort at når man taler om Microsoft så finnes det en rekke mennesker som faktisk sloss for at dette firmaet skal få lov å utnytte dem selv? Jeg kan rett og slett ikke fatte og begripe det. Det blir surrealistisk.
Lenke til kommentar
poenget mit var , (selv om det kommer lit seint) , at jeg ser måten som NRK får lov til å dra inn pengen de trenger på som maktmisbruk , folk som har tv har ikke noe valg ( unntatt dem som da klarer å lure seg unna).

 

Microsoft driver også maktmisbruk. det får de ikke lov til. her kan folk velge andre leverandører (selv om det ikker er enkelt ) av et os for å spare disse pengen , det kan de ikke men pengene som NRK tar.

NRK er en statskanal hvor politikerne har bestemt at det er viktig for befolkningen i Norge å ha en kanal som ikke er drevet av profitt. Dette har mange konsekvenser, blant annet at du slipper å se reklame, blir mer eksponert for nynorsk, og kan se kuriositeter som kontrapunkt. Lisensen kunne like godt vært tatt inn over skatteseddelen.

 

Du ser altså at MS, en amerikansk bedrift, har tilsvarende posisjon i markedet i Norge som vinmonopolet, NRK, biltilsynet, sykehus etc. Ser du virkelig ikke at det er uheldig?

 

 

det er ikke snakk om NRK skal drives med reklame eller ikke. som dere alle inbiller dere , men om hvordan Nrk tar inn disse pengen og som konkurrer direkte med de mindre aktørene i Norge. det får de altså lov til.

 

MS som har dominans på verdens markedet får ikke lov til kromkure på like vilkår med andre aktører nettop fordi de her for stor dominans i tillegg så skitner de til konkurransen.

 

måten Nrk får pengene på er en skiten måte å drive den konkurransen på.

resten av dette og detaljene tar jeg på posten om NRK lisensen

Lenke til kommentar

Poenget var at mange PC'er idag leveres med programvare som ikke følger med Windows og som jeg ikke vil ha.

 

Som sagt, det beste hadde vært at man hadde gått tilbake til å fått valgt mere hvilke programmer og tjenster som skulle installeres istedet for å få en standard-pakke.

 

Er feks en del Windows programmer jeg ikke trenger mens andre må etter-installeres.

Endret av fenderebest
Lenke til kommentar
Poenget var at mange PC'er idag leveres med programvare som ikke følger med Windows og som jeg ikke vil ha.

 

Som sagt, det beste hadde vært at man hadde gått tilbake til å fått valgt mere hvilke programmer og tjenster som skulle installeres istedet for å få en standard-pakke.

 

Er feks en del Windows programmer jeg ikke trenger mens andre må etter-installeres.

 

For min og mange andres del er problemet at 99% av alle PCer solgt mot forbrukermarkedet i dag blir levert med Windows og jeg faktisk er nødt å betale for å få et operativsystem jeg ikke øsnker. Jeg støtter ønsket ditt om å få maskinene levert med mindre "bloat", men jeg vil trekke det lenger og ønsker meg muligheten til å få maskinene levert uten windows.

 

Et annet problem med IE, som faktisk er temaet her, er at det er flettet fast i Windows, og hvis en stakkar vil fjerne denne kilden til virus, ustabilitet og annen generell faenskap har han ikke friheten til å gjøre det. Akkurat det er klin umulig i Windows og er et av punktene EU har konfrontert MS med.

Lenke til kommentar

Hva har det med saken å gjøre? Det som skal bevises er at når filene forbundet med IE er tilstede vil dette alene gjøre operativsystemet mye mere ustabilt.

 

Siden såvidt jeg vet IE relaterte filer er implementert utelukkende i user mode ser jeg ikke hvordan dette skal affektere operativysystemets gang i kernel mode.

Lenke til kommentar
Hva har det med saken å gjøre? Det som skal bevises er at når filene forbundet med IE er tilstede vil dette alene gjøre operativsystemet mye mere ustabilt.

 

Siden såvidt jeg vet IE relaterte filer er implementert utelukkende i user mode ser jeg ikke hvordan dette skal affektere operativysystemets gang i kernel mode.

 

For å ta et problem jeg har hatt i både XP og Vista: IE kræsjer med døden til følge og river hele "Explorer" ned med seg, noe som gjør at man blir sittende og se dumt på bakgrunnsbildet på desktopen. Derfra får man ikke gjort allverden, så da må man reboote maskina får å få ting opp og stå igjen. Det er slett ikke sjelden jeg har opplevd det..

Lenke til kommentar
Nå har jeg faktisk aldri opplevd at dette har skjedd men bør da ikke værrre enn å restarte explorer igjen.

 

Men egne opplevelser holder egentlig ikke, jeg vil ha tekniske bevis ;)

 

Altså mao, hvorfor krasjet IE, hvorfor krasjet explorer osv.

 

Har ikke akkurat noen svar på det da det ikke var mine maskiner (har ikke kjørt Windows på 2-3 år) og det er en stund siden det skjedde. Når det er sagt har jeg egentlig til gode å se Windows levere leselige feilmeldinger på hvorfor ting kræsjer utover "programmet har fått en feil og ble avsluttet" og en haug med koder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...