Gå til innhold

Erfaringstråd for Olympus Pen E-P1


Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle selge E-P2 men jeg har ikke hjerte til det. Den er jo så fin...

Skjønner deg godt - jeg vil nok oppgradere fra min E-P1 om ikke alt for lenge, men jeg er ganske sikker på at den skal få en permanen plass i samlingen min. Ikke bare ford den er pen, men også fordi det har vært mye gøy med å bruke den :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenkte jeg skulle selge E-P2 men jeg har ikke hjerte til det. Den er jo så fin...

Skjønner deg godt - jeg vil nok oppgradere fra min E-P1 om ikke alt for lenge, men jeg er ganske sikker på at den skal få en permanen plass i samlingen min. Ikke bare ford den er pen, men også fordi det har vært mye gøy med å bruke den :yes:

+1

Lenke til kommentar

Samma f det.

 

Hvis Leica designer brukergrensenittet og står for kvalitetskontrollen, Zeiss lager objektivet, Fuji fikser søkeren, Sigma leverer sensoren, Oly står for sensorstabilisering/-rens og jpeg-motor, Pana for AF'en, og Cosina setter det hele sammen, burde det vel likevel kunne blitt et interessant kamera? laugh.gif

 

Med Sigma sensor, så mener du Foveon? Hadde vært veldig interessant! Men i og med at Sigma er med i m43 så kunne det tenke seg at de kom med et DP3 med m43 optikk.

 

Min Sigma DP2 kommer i posten i morgen...

:new_woot:

Lenke til kommentar

Min Sigma DP2 kommer i posten i morgen...

:new_woot:

Brukt eller ny? DP2 eller DP2s?

 

Nytt.

 

Leste på en del sider at man like gjerne kan kjøpe DP2 fremfor DP2s og spare pengene, da ny firmware skal gjøre forskjellen liten.

 

Tips: Scandinavia Photo har tilbud på Sigma DP2 nå (med blits og ekstra batteri) ~ 3600,-. Virker som en veldig grei pris for meg.

 

Har sett en del på flickr og liker veldig godt hvordan fargene fanges med Foveon, samt at Foveon skal være bra for bilder i svart hvitt.

 

Skal teste en del mot E-P1 når jeg bare får hentemeldingen :yes:

Endret av Epp
Lenke til kommentar

Hva er forskjellen mellom DP2 og DP2s igjen?

 

Brukt bør vel være greit.

 

Brukt bør være helt greit, men fant ingen. Det var ett til 1800,- på foto.no for noen uker siden, men forsvant fort. Nå er det et DP1 til rundt 2k, men f/4.0 frister ikke så mye når ISO til DP1 er dårlig samt dynamiskomfang(? eng: dynamic range) ikke er så bra.

 

Diskusjon om DP2 vs DP2s.

http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1027&message=35133304

 

Når DP2s koster noen tusenlapper mer, så kan det være greit å heller ta et DP2.

 

Ellers det jeg har lest om DP2 kameraene, så er det gjerne hat/elsk forhold. Det man må være innstilt på er begrensningene. Det er ikke et point&shoot kamera. Treg AF. Dårlig batteri (dog billig å kjøpe flere) er også noe som trekker ned. Så når man bruker kameraet så må man tenke litt før en knipser. Blir litt mer som film i gamle dager enn om man bruker et dslr og tar bilder til kortet er fullt som ei mitraljøse.

 

Men de som har brukt det sier, at om man ser bort fra dette så er det et kamera de bruker veldig mye.

 

Har tenkt å la DP2en ligge permanent i dataveska som jeg drar med meg mye, evt i jakkelomma, så jeg kan ta bilder til en hver tid...

Endret av Epp
Lenke til kommentar

Solgte E-P2'en med fortjeneste :new_woot:

 

Vi kan det Sigma diskusjonen videre i en annen tråd så vi ikke plager Olympus folket(jeg har solgt min E-P2).

 

Gratulerer!

 

Enig, fortsetter i den tråden. Regner med det er lite interesse for en egen tråd på Sigma...

 

Skal gi beskjed her også når jeg har fått tatt bilder med Sigma DP2 mot E-P1 og lagt dem ut til Olympus interesserte. Tror nok det vil ta noen dager før jeg får det prosjektet ferdig dog. Trenger å teste og lære meg Sigmaen å kjenne først.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...