Gå til innhold

hvor mye gainer? opp i vekt


Anbefalte innlegg

Begynte å trene Stronglift 5x5 for en stund siden, men synes at det gikk litt tregt fremover nå. Det hjelper heller ikke på motivasjonen. Målet er å gå opp i vekt, så nå har jeg investert i blande selv gainer, carbo-charge og 90+ protein. Det jeg lurer på er hvor mye, og når på dagen jeg burde ta tilskuddene? Har hørt jeg skal blande 2/3 carbo og 1/3 protein. Veier ca 62kg. Målet er ihvertfall 70+. Skal bli enda flinkere til å spise masse. havregryn o.l.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Har selv slete me å gå opp i vekt. Spiser nå en kraftig frokost som er på nesten 1000kcal som faktisk er overkommelig i både pris og mengde.

 

Frokost:

Havregryn 100gr

lettmelk 2dl

ca 25 rosiner

spiseskje syltetøy

1 banan

20-30gr prot pulver

 

ca 25gr mandler i hånda

 

1000kcal

120g karbohydrat

50gr prot

25gr fett

 

Slikt som War sier så er det ingen fasitsvar, men jeg kan si hva jeg pleier å gjøre.

Hvis jeg tar karbopulver og proteinpulver, så er det vanligvis rett etter trening.

veier selv ca 68kg og blander etter forholdene. Tar 50-80gr karbopulver og 20-40gr proteinpulver etter trening hvis det er mer enn to timer til jeg lager et solid måltid. Har også med meg karbo/prot pulver på jobben i en liten boks i tilfelle overtidsarbeid og noen usaltete nøtter som jeg knasker på når det passer :p Du må nesten sette deg ned å se hva du spiser i løpet av en dag før noen kan anbefale dosering.

 

edit!

Husk at prot/karbo pulver ikke er kosthold erstatning kun kosttilskudd

Endret av Kenneth199
Lenke til kommentar

När du regner totale kcal sä burde det min ligge pä 38kcal pr kg kroppsvekt om du har ca normalt liv med tanke pä aktivitetsnivä.

 

62x38 = kalorier pr dag.

Og derifra justerer du etter resultat.

For eks 2kcal pr kg opp eller ned osv

 

Sorry for typos, er pä tysk keybord><

Endret av War
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...