Gå til innhold

Dlan kun på samme kurs ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette virker som om det er Homplug Turbo standarden med 85Mbps men siden de kaller det dLAN kan det være noe propritære greier.

 

Uansett, gå heller for Homplug AV standarden med 200Mbps. Husk også at det er på shared medium (samme teknologi som trådløst) slik at det blir den hastigheten fordelt på alle klienter (altså ikke 85 eller 200Mbps punkt-til-punkt som f.eks. en ethernet kabel) og at halvparten forsvinner i "overhead".

 

Gå også for de som følger standarden så du slipper å gifte deg med én produsent.

 

Edit: Btw, med Homeplug Turbo/AV så fungerer det over flere kurser og faser ja. Eneste er om du har sikringer med high-pass filter men det har jeg aldri hørt om i Norge.

Endret av Rim
Lenke til kommentar
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=387710

 

Hovedsaken er at du er på samme gren av trefasen som blir lagt inn til sikringsboksen.

Normalt vil alle kursene hos deg være på samme fase svjv.

Denne er litt billigere og da får du med trådløst og: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=357178

 

Homeplug over faser trenger du ikke tape så mye på men signalet dør mer eller mindre i måleren.

Lenke til kommentar
28 milliwatt WLAN er ikke store greiene. Ville heller vært skeptisk til å trykke mobiltelefonen inntil øret om jeg skulle være redd for stråling.

 

Har aldri visst hvor mye stråling Wlan greio fra NGT spruter ut, er 2 år gammel speedtouch box.Skal kjøpe meg ny mobil som stråler 0,69 w? nokia 3600 eller 6600

 

Noen som vet hva en speedtouch 585i stråler ? Sittet med hodet 1,5m fra den i 1 år slått av wlan nå

Endret av felge
Lenke til kommentar
Frekvensbåndet 2400-2483,5 MHz tillates brukt til dataoverføring slik frekvensbruken

er definert i standarden EN 300 328. Maksimal tillatt utstrålt effekt er 100 mW e.i.r.p.

For andre bredbåndsmodulasjoner enn FHSS, er maksimal tillatt e.i.r.p. tetthet 10

mW/MHz.

Fra Post og tele her.

 

1000mW = 1W

 

Mao. Er ruteren din helt opp mot grensa er fortsatt telefonen din nesten 7 ganger værre, og den har du 1cm fra den "grå massen"

 

Og la7dfa kan sikkert forklare hvordan radiosignaler svekkes over avstand på en mye bedere måte en meg. ;)

Lenke til kommentar

Hvilke mulige skader en kan få er avhengig av effekt og frekvens som benyttes.

Det er ikke tilfeldig at mikrobølgeovner bruker 2,4GHz som forøvrig er samme bånd som WLAN sender på :-) Det er fordi denne frekvensen varmer opp vev bedre enn lavere frekvenser. Har ikke sett noen kurve over dette, så skal ikke uttale meg om det svekkes ved høyere frekvenser.

 

Uansett så er bølgelengden på 2,4GHz ca 12cm og det vil si at nærfeltet er ganske kort (noen få cm) og strålingen avtar med tredje og fjerde potens i nærfeltet.

Dvs at når man kommer noen cm unna antennen så er det bare en brøkdel igjen av effekten som er meget lav i utgangspunktet

 

En router wil normalt stråle ut 28mW og i tillegg må man legge til forsterkning i antennen som kan være 3dB. Da vil man ha en effektivt utstrålt effekt på 56mW som er småtteri egentlig.

 

Det er først når man begynner å komme opp i flere watt man skal begynne å være forsiktig IMO. Da kan man f.eks potensielt skade øynene hvis man ser for mye inn i antennen fra meget kort hold.

 

Men det vil nok være mange meninger om slike ting og selv om forskerne ikke finner skader ved mobilbruk, så vil det alltid være noen som får kreft eller andre sykdommer som peker på bruk av mobil som synderen...

 

Her er en artikkel fra PT:

http://www.npt.no/portal/page/portal/PG_NP...amp;p_d_v=47401

Endret av la7dfa.com
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...