Gå til innhold

Voddler("Spotify for film") - Foreløpig kun i BETA


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Akkurat. "Ikke godt nok" er vel en ganske god beskrivelse av beta.

 

Ikke missforstå meg, voddler er bra! Men at det er en beta har nok ingenting med betalingsløsningen å gjøre. Skal jeg tippe er det noe som heller øker enn å minke.

 

Som sagt er det personer som faktisk har forutsetninger for å si noe om dette. Men jeg personlig gjetter og tror at 37,- filmen ikke vil bekjempe piratkopieringen. Dempe? ja, men ikke noe mer enn gode gamle "close, but no cigar"

 

Jeg mener fortsatt at spotify metoden er måten å gjøre det på:)

Endret av Dundersalt
Lenke til kommentar

Hvorfor de har satt 37 SEK nå er ikke jeg helt sikker på - kanskje det er filmselskapene som krever sitt selv om dette er tidlig beta. Men etter hvert så det blir flere brukere her, så vil hver enkelt bare behøve å betale mindre.

 

 

Utdyp Dundersalt?

Endret av Brød
Lenke til kommentar

Egentlig ikke så mye å utdype.

 

Platebransjen vil tjene mest mulig.

Voddler vil tjene mest mulig.

Forbrukeren vil velge det mest lukerative legalt eller ei.

 

 

Hvordan prisene utvikler seg er helt umulig å si, men de vil helt klart tunes inn for korrekt ratio mellom pris/antall.

 

Poenget mitt er at mange vil velge å laste ned fremfor å betale 37,-

 

Men la oss nå legge denne diskusjonen død, dette er ikke noe vi får gjort noe med uansett:)

Lenke til kommentar
Visste dere forresten at dere deler film videre til andre mens dere selv ser film i Voddler?
Niks, det syntes jeg burde vært klarere opplyst om, men det sto arantert et sted i avtalen je signerte. Men jeg skal huske å strupe opptrafikken litt med et egnet program, så det ikke går ut over netthastigheten til dama. Hun klaget litt sist gang.
Lenke til kommentar
Visste dere forresten at dere deler film videre til andre mens dere selv ser film i Voddler?
Niks, det syntes jeg burde vært klarere opplyst om, men det sto arantert et sted i avtalen je signerte. Men jeg skal huske å strupe opptrafikken litt med et egnet program, så det ikke går ut over netthastigheten til dama. Hun klaget litt sist gang.

 

Hvis du struper opptrafikken så forsvinner jo hele poenget. Tenk hvis det hadde vært 0 seeders på alle torrenter? Ikke vær så ego.

Lenke til kommentar

Det blir faktisk ikke det samme, Grix. Spotify og Voddler står selv for brorparten av opplastingen for å sørge for at alt er tilgjengelig, men bruker P2P for å lette egne kostnader til servere og båndbredde. At man laster opp mye kan selvfølgelig være med på å støtte prosjektet, men det er ikke livsnødvendig i samme grad som for de fleste torrenter. Folkene bak må uansett sørge for nok båndbredde, enten det kommer fra dem eller oss.

Lenke til kommentar

Tja. Sammenligningen til torrents er vel egentlig ganske god.

 

Voddler-folkene vil tjene penger

Filmbransjen vil tjene penger

 

Servere koster penger

 

Til slutt må dette betales av reklamefinansiering og kunden.

 

Om Voddler kan presse prisene ved å kutte serverkostnader så vil prisen på tjenesten bli bedre(om ikke Voddler-folkene legger disse pengene rett i lomma da...)

Lenke til kommentar

Forskjellen er at Spotify ikke bare laster opp sangen du hører på, men alle sangene du har i cache.

 

Forøvrig syns også jeg at sammenlikningen med torrents er god. Det er en kilde med mye uthastighet som sitter på basemateriellet, og mange små med lite uthastighet som utgjør mesteparten av farten. Hver person deler sin blokk, som til slutt vil gi et komplett bilde / sang / film osv.

Endret av WheelMan
Lenke til kommentar

Det er stor forskjell på en betal-tjenste, eller annen lovlig tjeneste, og piratkopiering. At pirakopiering skjer via torrents der man laster opp og ned, er naturlig, fordi ingen server kan ha "alt" innhold, og ingen gidder å ha en slik server gratis.

Voddler er derimot en lovlig (delvis) betal-tjenste, og på lik linje med hw-nettverket, youtube og vimeo, må de selv sørge for sin egen båndbredde. Det er i hvert fall *ikke* greit å bruke kundens uten å ha sagt klrt i fra, og komme med en dialog underveis i installasjonen der man kan sette maks opp-båndbredde eller på annn måte kontrollere trafikken. Jeg legger også merke tl at Voddler net-tjenesten startet opp automatik uten at jeg har bedt om det, og hvis den da i tillegg leker server uten min godkjenning, er det virkelig ille.

Lenke til kommentar
Det er stor forskjell på en betal-tjenste, eller annen lovlig tjeneste, og piratkopiering. At pirakopiering skjer via torrents der man laster opp og ned, er naturlig, fordi ingen server kan ha "alt" innhold, og ingen gidder å ha en slik server gratis.

Voddler er derimot en lovlig (delvis) betal-tjenste

Utdyp.

Lenke til kommentar

Tror ikke du forstår hva jeg sikter til. Se uthevet tekst. Han skriver at den er delvis lovlig. Så vidt jeg har forstått, er Voddler ett hundre prosent lovlig. Edit: Men når jeg nå ser over innlegget på nytt, ser jeg at det han kan ha ment, er at tjenesten er delvis betal-tjeneste. Det naturlige er selvsagt å plassere parantesene etter den setningen man ønsker å skyte noe inn under.

Endret av Señor Bukkake
Lenke til kommentar

Ærlig talt, jeg er ikke en sånn person som leser det jeg ønsker, jeg er nemlig veldig påpasselig med å tolke setninger riktig. Se gjerne signaturen min, for å forsterke dette inntrykket. Som jeg skrev, er det naturlig å skyte inn paranteser etter det ordet eller leddet en ønsker å presisere. Setningen slik jeg tolket den først, gir for øvrig mening alene.

Endret av Señor Bukkake
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...