Gå til innhold

Voddler("Spotify for film") - Foreløpig kun i BETA


Anbefalte innlegg

voddler_logo.png

 

Til informasjon: Voddler har nå lansert sin helt nye web-tjeneste i Norge, Danmark og Finland! Du kan nå bruke voddler fra nettleseren din! Sjekk det ut på hjemmesiden deres, Voddler.com

 

De som tidligere har hatt invite kan prøve å logge inn, men får sannsynligvis en beskjed om at kontoen blir reaktivert i løpet av uka. Da er det ikke annet å gjøre enn å vente! ;)

 

 

Spørsmål om invites taes i DENNE tråden.

 

 

Voddler er altså en slags spotify, men for film. Dette er noe svenskene(som med spotify også) har jobbet med siden 2005 og er nå i en lukket beta der man må ha invite for å kunne bruke tjenesten. De skal tilby både filmer og serier i alt fra vanlig DVD kvalitet til HD kvalitet som 720p og 1080p(1080p kvalitet skal kreve 8Mbps), med valg av tekst(norsk) til de fleste filmene, og valg av lydspråk på noen. Så langt er det kun noe over 500 spillefilmer som er tilgjengelig, og ingen serier, men utvalget vokser dag for dag.

 

Det blir en gratisversjon som med spotify, der det kun er 3-4min med reklamesnutter før filmen, så ingen mer reklame før du evt starter en ny film. Det blir i tillegg en abonnent versjon der du betaler en viss sum i måneden og dermed får se alt du vil uten reklame. Og til slutt en versjon som funker som pay-per-view, altså du betaler for hver film du vil se. Pris avhenig av om det er en gammel ikke så kjent film eller den nyeste blockbuster filmen.

 

Dette er noe jeg har ønsket lenge, og nå har det altså kommet, om det er noen her som har fått en invite og vil dele sine erfaringer er de hjertelig velkommen til det wink.gif

 

 

 

 

 

Slenger ut noen linker til tester, bloggen dems, facebook gruppa deres, osv:

 

Bloggen

Hjemmesiden

Liste over alle filmene som er tilgjengelig i Voddler nå

Voddler - Spotify for film - artikkel dinside.no

Voddler til Norge i mars - artikkel itavisen

Unik film: Så fungerar den svenska filmtjänsten Voddler"

Enda en videosnuttt

Kulturnyhetene på svensk om voddler(7:25 ut i filmen)

Om Voddler i dagbladet

Bilderserie av Voddler

Facebook-gruppa til Voddler

Fanklubben på facebook

Twitter siden til Voddler

Voddler kan bli filmdrommen - Dinside.no

Artikkel i aftenposten

Artikkel i The New York Times

 

 

Legger ut en liten forklaring Naϊve har funnet til hvordan navigeringen funker for de som har fått invite, eller bare vil se hvordan det funker:

 

 

How to navigate and control Voddler client

The Voddler client is keyboard controlled, not by mouse. Think of it as a remote control where you would use the arrows and OK (on the keyboard Return/Enter key).

 

Return: (Enter: Choose a selected icon

The arrows: Navigate with the arrows

Escape: Take one step back from a selected item

 

 

When watching a movie you can select subtitles, pause (perhaps to get more popcorn) and jump to another section. See the specifics of the keyboard controls for playing a movie below:

 

Return (Enter: activates the control panel, where you control play/pause, stop and rewind/fast forward as well as sound options.

 

Escape: hides all selected options, such as control panel

 

The arrows: Rewind/fast forward with left/right arrows. Use up/down to jump a section of the movie

 

Spacebar: Pause/play

 

 

 

Om det er noen flere som har noe nyttig info er det bare å poste det så skal jeg se om jeg får lagt det til i førsteposten wink.gif

 

 

Noen bilder i spoiler:

 

 

post-96356-1267135905,0672_thumb.jpg

post-96356-1267135955,4588_thumb.jpg

post-96356-1267136017,4129_thumb.jpg

post-96356-1267136031,0911_thumb.jpg

post-96356-1267136043,3558_thumb.jpg

post-96356-1267136055,384_thumb.jpg

post-96356-1267136063,182_thumb.jpg

post-96356-1267136070,1631_thumb.jpg

post-96356-1267136077,0382_thumb.jpg

post-96356-1267136087,091_thumb.jpg

post-96356-1267136094,4961_thumb.jpg

 

 

 

 

Mvh Olav B, G wink.gif

 

voddler_logo.png

Endret av olavgulb
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Ingen som har fått testet den noe? Noen som har fått invite med at de registrerte e-posten sin på sida dems, eller sendt en personlig mail og spurt pent? :)

 

Jeg gjorde det da jeg lagde denne tråden, noe som begynner å bli en liten stund siden, men har enda ikke hørt et pip fra de :(

 

Mvh Olav B, G ;)

Lenke til kommentar

Fikk e-post fra de i går med litt info :) For de av dere som ikke har registrert dere på siden eller noe så så den altså slik ut: http://www.anp.se/newsletter/308668/434B5E...350467949405A43

 

Ser ut som at det bare er svenskene som får invite i første omgang(noe som forsovet er forståelig da det er en svensk tjeneste), men at det blir delt ut 20 invites hver uke til alle andre også? Eller missforsto jeg den delen? :p

 

Mvh Olav B, G ;)

Lenke til kommentar

Wow, damn håper jeg får en invite. Arghh, gleder meg til det er åpent for alle slik som spotify.

 

Eller så kan jeg anbefale en fult lovlig streaming side som heter www.moviestream.se , kvaliteten her rimelig bra siden filmene vises online. Men vær obs på at noen filmer krever litt lenger buffering tid.

Lenke til kommentar

Ser nå det har kommet ut en del mer info enn det det hadde da jeg lagde denne tråden :)

Og det ser ut til at det blir slike sider som det var for spotify, som deler ut gratis invites; http://www.freevoddlerinvite.tk/

 

Der er det også mange fine bilder som viser hvordan programmet funker og ser ut :) Og kun 10 sec reklame før filmen, og det er alt, for å se de gratis :O Det er jo ikke noe! :)

 

EDIT: Fikset link.

 

Mvh Olav B, G ;)

Endret av olavgulb
Lenke til kommentar
Ingen som har fått testet den noe? Noen som har fått invite med at de registrerte e-posten sin på sida dems, eller sendt en personlig mail og spurt pent? :)

 

Jeg har fått invitasjon :D

 

Men får bare en spiral som går rundt og rundt og rundt mens den laster inn, men ingen film kommer :/ Kanksje det ikke funker i norge enda?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...