Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

16årig gutt i avansert kjærlighetstrøbbel.


Gjest relativt_anonym

Anbefalte innlegg

Gjest relativt_anonym

Få plasser jeg kan snakke åpent i lokalmiljøet, så jeg fant ut at dette er en grei plass.

 

Så, det hele begynte for noen måneder siden. Klassen min skulle på bussturtur. Kjæresten min fant ut at det var en smart ting at vi satt sammen, til tross for min at den lille stemmen inni hodet mitt sa at det kom ikke til og føre til noe bra.

 

Turen gikk bra helt til dag 3, da jeg fant ut at jeg burde henge med noen andre enn dama mi, for ikke å bli lei. (ikke hat meg for den tanken...) Og så havnet jeg da med en jentegjeng, som alle virket hyggelige og tok meg i mot. Alt jeg vel og bra, og jeg tenkte ikke noe mer over det. Men ettersom turen fortsatte, hang jeg mer og mer sammen med denne jentegjenen. Og da begynte kjæresten min og vise tegn til å være sjalu. Jeg satt meg ned og forklarte at det selvfølgelig ikke var noe å bekymre seg for, og hun så ut til å ta det relativt til seg.

 

Men det var først når vi kom hjem fra turen problemene begynte. Lise, den ene av jentene i gjengen hadde gjort seg spesielt utpekt inni hodet mitt. Jeg har jo selvfølgelig kjæreste, så jeg undertrykte tankene så godt det lot seg gjøre.

Og tankene mine forsvant ikke..! jeg lå våken hele og tenkte på henne. Hun er utrolig vakker, utrolig smart, og veldig morsom. Jeg fikk fatt i nummeret hennes og begynte og tekste litt. Og en dag, var jeg så (u)heldig at jeg klarte å planlegge noe med Lise, som selvfølgelig var kjempestas, på samme tidspunktet som jeg hadde en avtale med kjæresten min! Dette førte jo selvfølgelig til sterkere sjalusitanker hos henne, og det førte meg ingen vei.

 

Og for øyeblikket er jeg dødsforelska i en annen jente en kjæresten min.

Hun flytter om ca. 1 måned...

jeg og kjæresten min skal til Spania sammen om 14 dager... er ikke sikker på åssen det skal gå, når all min gnist for henne er død siden turen..

 

selv om jeg sikkert bare har fått forklart halvparten av det som burde nevnes her, hadde noe tilbakemelding blitt satt stor pris på.

 

 

Har forresten vært sammen med kjæresten min i 2år og 3 måneder, så det er dumt å ødelegge det for ingen ting. Men, flammen min er rett og slett helt død..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Relativt_anonym

Tror ikke det kommer så mye godt ut av spaniaturen... Syntes hun er klengete, og jeg blir irritert bare vi er sammen over 2 dager... >.<

Lenke til kommentar

Slik jeg ser det er du for ung til å sette pris på trofasthet. Du forbinder det kun med kjedelige ting. Finn ut hvor glad du er i dama di, kanskje ved å si at du trenger en pause. Husk at et nytt kjæresteforhold kan bli like "kjedelig" som dette etter hvert. Og et brudd fører med seg mye dypere smerte enn en forestiller seg.

Lenke til kommentar

Alt virker nytt og spennende for deg etter 2 år sammen med samme jenta. Du er ganske ung ennå og er nok langt fra sikker på hva du vil. Allikevel må jo jenta de ha visse kvaliteter du setter pris på ettersom du har giddet å være sammen med hun så lenge. Den nye jenta har garantert andre feil og mangler enn dama de, men forandring fryder.

 

Gresset virker alltid grønnere på den andre siden. Spørsmålet er om det faktisk er akkurat dèt.

Lenke til kommentar

Hva er vitsen med å være sammen med ei jente du såvidt har følelser for og du føler ingen gnist for når du er så ung? De fleste venter til de er runda 50 før de gjør det :p

 

Uansett så kan man tolke en viss alder ut i fra måten du skriver på, og om jeg ikke tar så alt for feil nå går du enda skole? Hvis du gjør det, enten videregående eller om du er kommet deg lengre, bør du virkelig ikke være "stuck" i et forhold som ikke fører noe sted. Det er i denne tiden du skal ha så mye morsomheter med vennene og medstundentene dine som mulig.

 

For alt du vet så kanskje dama di føler det akkurat likt som deg. At forholdet deres har stoppet opp og at det ikke fører noen av dere noe vei. Dere hadde helt sikkert fått mer ut av det om dere var venner istedet. Da kan dere være sammen som dere har vært i 2,5 år bare på en litt annen måte. Nei, snakk med henne og fortell henne sannheten - kanskje dere kan komme opp med en løsning sammen?

Lenke til kommentar
Slik jeg ser det er du for ung til å sette pris på trofasthet. Du forbinder det kun med kjedelige ting. Finn ut hvor glad du er i dama di, kanskje ved å si at du trenger en pause. Husk at et nytt kjæresteforhold kan bli like "kjedelig" som dette etter hvert. Og et brudd fører med seg mye dypere smerte enn en forestiller seg.

Finnes ingenting i et forhold som heter pause.

Er bare en unnskyldning for å kunne ha seg med andre.

Om man leser innlegget til TS, så sier han at han ble helt oppslukt av denne andre jenta ved navn Lise.

Om man legger sammen 2 og 2 da vil man egentlig skjønne hva som er greia.

Jeg sier ikke at det faktisk er sånn. Men jeg synes allikevel det blir for dumt.

Å gjøre det slutt er da den veien man må gå.

Desverre for TS, skal han og damen hans til Spania.

Så han blir nødt til å gjøre det slutt om han ikke finner den gnisten de hadde sammen før etter at de kommer hjem igjen. Uansett må han kommunisere med damen sin, si det som det er. Det er for øvrig ikke smart å nevne denne andre jenta som en grunn til at han ikke har følelser lenger. Da vil hun kanskje oppfatte det som at han bytter henne ut. Hvilket ikke er en utrolig god følelse. Tro meg, jeg har vært der. Og eksen min holdt det skjult, helt til kompisen min klarte å forsnakke seg.

 

Og han burde heller ikke forhaste seg inn i et forhold med denne Lise. For da vil hans nåværende kjæreste bli meget snurt og fortelle dette videre og han vil få et rykte som player.

 

Ja, jeg leste at han var 16. Og han har kanskje ikke samme synet på trofasthet som jeg har og mener sikkert ikke det samme som meg. Men han burde allikevel skjønne at kjæresten hans vil bli utrolig lei seg.

Det burde alle skjønne siden de har vært sammen i 2 år og 3 måneder.

 

Mitt første forhold ble slutt etter 3 år. Jeg var 15, modnet mer i løpet av de neste 3 årene og fant ut at det ikke var rette damen for meg. Da jeg gjorde det slutt fikk jeg en haug med rykter å motbevise, folk droppet meg og jeg så meg nødt til å skaffe meg en "ny" vennegjeng.

Jeg vil ikke at folk skal oppleve det samme som meg.

Jeg forhastet meg desverre inn i ett nytt forhold. Hvilket førte til, som jeg skrev, at folk droppet meg.

Vel fortjent, men ganske surt da det allikevel ble masse usanne rykter.

 

Så, lykke til trådstarter. Gjør det riktige.

Dra på ferien, prøv å finne tilbake til den gnisten du hadde og prøv.

Om ikke det fungerer, prøv å vis at du er glad i henne, men ikke nevn noe om at du vil gjøre det slutt.

Ikke hint til det, ikke vær en drittsekk slik at hun gjør det slutt. Det går bare utover deg selv.

Lenke til kommentar
Gjest relativt_anonym
Når fann du ut at du ikkje hadde følelser for dama di lenger? Før eller etter turen?

 

Fant det ut turen, noe som kanskje hadde blitt litt vanskelig og forklare...

 

Men altså, problemet mitt er jo ikke at jeg lurer på hvem jeg skal velge, for Lise flytter jo som nevnt om litt. Spørsmålet er rett og slett om det er noe mer for meg og hente i mitt nåværende forhold.

 

Vil også takke for mange flotte tilbakemeldinger. Det hjelper faktisk å prate om det. :thumbup:

Lenke til kommentar
Når fann du ut at du ikkje hadde følelser for dama di lenger? Før eller etter turen?

 

Fant det ut turen, noe som kanskje hadde blitt litt vanskelig og forklare...

 

Men altså, problemet mitt er jo ikke at jeg lurer på hvem jeg skal velge, for Lise flytter jo som nevnt om litt. Spørsmålet er rett og slett om det er noe mer for meg og hente i mitt nåværende forhold.

 

Vil også takke for mange flotte tilbakemeldinger. Det hjelper faktisk å prate om det. :thumbup:

 

 

Finn ut hva du virkelig føler for dama di, så tar du det derifra. Er ikke rettferdig for noen parter at hun kaster bort tiden sin på en som ikke elsker henne, eller at du kaster bort tiden din på noen du ikke har følelser for lenger.

 

At du falt så fort for en annen jente sier vel egentlig sitt, men tro meg, hun har nok sine feil hun også. Har vært i samme situasjon som deg et par ganger, endte med at gresset på den andre siden var fryktelig umodent, nærmest råttent. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...