Gå til innhold

Stemmer telenors internett skjekk?


Anbefalte innlegg

Vi har tidligere kun hatt muligheten til å ha 2 mbit med 250 ned maks, dette har vi hatt i flere år. Det er bare noen få månder siden jeg sist skjekket, og da var også dette maks ifølge nett sidene. Når jeg går inn på telenor nå, står det plustelig at vi har muligheten til å ha opptil 16000/800. Såvidt jeg husker må man vell bo X antall meter unna sentralen, og det har vi jo ikke gjort før, men nå gjør vi det tydligvis?

 

Er er det noen andre sider som vet hvor mye linja vår takler? Har ringt telenor før, men de bruker tydligvis bare den samme som er på nettet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
A. Dere kan ha blitt omkoblet til en utskutt enhet som er en DSLAM som er plassert lengre ut i nettet.

 

B. dere har blitt omkoblet på kortere kabler eller det er lagt nye linjer.

 

C. Kapaksfeil, ikke uvanlig

Vil nok tro at en ny DSLAM har dukket opp.

 

Hva mener du med kapaks feil?

Jeg har sjeldent sett at kapaks "lyver".

Lenke til kommentar

Å, det har jeg opplevd mange ganger, kan være fryktelig vanskelig og få rettet åpenbare feil i databasen.

Det er jo noen år siden den ga OK på levering til absolutt alle uansett linje, mange håpefulle som bestillte i det døgnet det sto på.

Men hos trådstarter er det nok en utskutt enhet som har blitt satt opp.

Lenke til kommentar
A. Dere kan ha blitt omkoblet til en utskutt enhet som er en DSLAM som er plassert lengre ut i nettet.

 

B. dere har blitt omkoblet på kortere kabler eller det er lagt nye linjer.

 

C. Kapaksfeil, ikke uvanlig

Vil nok tro at en ny DSLAM har dukket opp.

 

Hva mener du med kapaks feil?

Jeg har sjeldent sett at kapaks "lyver".

 

I Ventelo kaller dere det "hvite-øyne"

 

Når brukere er tilkoblet via 2 sentraler, fordi en sentral har kommet opp i etterkant av kunden ble abonnenent.

 

Men litt avhenging av hva du søker på Telenors internettsider er vel avhenging av resultat.

Er vel ikke værre enn å ringe Telenor å høre om man kan oppgradere.

Lenke til kommentar
A. Dere kan ha blitt omkoblet til en utskutt enhet som er en DSLAM som er plassert lengre ut i nettet.

 

B. dere har blitt omkoblet på kortere kabler eller det er lagt nye linjer.

 

C. Kapaksfeil, ikke uvanlig

Vil nok tro at en ny DSLAM har dukket opp.

 

Hva mener du med kapaks feil?

Jeg har sjeldent sett at kapaks "lyver".

 

I Ventelo kaller dere det "hvite-øyne"

 

Når brukere er tilkoblet via 2 sentraler, fordi en sentral har kommet opp i etterkant av kunden ble abonnenent.

 

Men litt avhenging av hva du søker på Telenors internettsider er vel avhenging av resultat.

Er vel ikke værre enn å ringe Telenor å høre om man kan oppgradere.

Oh rly sherlock?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...