Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dersom tråden hadde hett "Historier om kunder og irrelevante diskusjoner rundt særdeles uviktige problemstillinger som kan oppstå i historiene" så hadde tråden vært on-topic hele tiden.

 

Samt 2500 sider lang.

 

Dessuten mener jeg også at det er en egen tråd som gjelder "andre veien", altså "Ting du har opplevd som kunde", men jeg er ikke kar om å finne den (mye fordi jeg ikke husker hva den heter). Vet den er linket "et sted" i denne tråden, men det er vel ~100 sider tilbake.

 

Såh, jeg fortsetter med "interessante" historier, og denne er fra random fornøyelsespark (kategorien er "Trivelige folk"):

 

Jeg hadde overoppsyn med en slik bilbane for småtasser (dere vet, elektriske biler sånn som de har på Hunderfossen. Nei, jeg har ikke jobbet på Hunderfossen). Dette er en relativt slækk jobb, alt man trenger å gjøre er å sørge for at køen er rolig, og nærmest gjete inn ungene når man føler at de har kjørt lenge nok. Piece of cake, og det er lønnet arbeid for meg, som føler at det stort sett består i å sitte ca 6 timer i sola, og bruker 1,5 time på gjeting/vedlikehold (som lading osv). Ergo, jeg forventer ikke at gamle bestefedre skal INSISTERE på å gi meg ~25 kroner i tips (som dere fra dagligvare vet, dette er ikke en 20-kroning og en femmer, men 17 kronestykker, en femmer og resten i 50-øringer).

 

Men det skulle altså denne ene fyren. Kom bort etter at Barnebarnet var ferdig med å kjøre, og dumper dette myntberget ned i hånda mi. Jeg forsøkte meg så klart med "Å nei, det behøver du da ikke, jeg tjener nok her jeg", men neida, jeg MÅTTE ta imot, fordi jeg hadde vært så snill med barnebarnet hans. Mulig han hadde fått for seg at de hadde fått noe særbehandling eller noe (Hvis det ikke er kø, får f.eks unga kjøre til de ikke gidder mer)...

 

Trivelig, men sært.

 

Edit: Skrivos leifus.

Endret av Leo_Khenir
  • Liker 5
Lenke til kommentar

I dag på jobb kommer en kunde bort til meg i kassa. Vedkommende hadde funnet 2 500-lapper på gulvet i butikken og lurte på om noen hadde etterlyst disse. Ingen hadde på det tidspunkt spurt etter disse, så jeg la de til siden i påvente av at noen kanskje hadde mistet de. Noen minutter etter kommer en kunde bort til sjefen min og spør om det er funnet 2 500-lapper. Han spør så meg om jeg har fått inn noe, og jeg svarer ja. Kunden ble så gla at noen hadde levert de inn og ønsket å takke denne kunden som hadde funnet pengene. Desverre hadde denne kunden gått, men hun kom inn igjen litt senere på dagen og lurte på om noen hadde hentet pengene og da fikk jeg overbringt en takk fra kunden som mistet pengene. Er godt å se det fortsatt finnes ærlige mennesker her i verden.

 

Ellers har eg en morsom dialog med psykologen å folk må nesten tro vi har noe på gang slik som vi oppfører oss. Er jo bare kødding da, men likevel litt vel på kanten til tider. Som jeg sa til han i dag at siden jeg ikke hadde fått noe snop av han i det siste, så fikk han ikke noe tilbake av meg ;)

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Jeg hørte til og med tjue i min skoletid, men har sett "bevis" fra språkrådet eller noe i en annen tråd, på at det er tolv. Men jeg gjør som jeg vil :fun:

 

I dag plantet jeg helt diskret en Icapenn ved kassen på Bunnpris da jeg handlet. Ti hi hi! Ellers ingen kundehistorier fra meg før uti mars når frisørskolen min begynner å ta imot kunder, men da kan jeg tenke meg det blir noen historier :p

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Hadde en episode før jul med en kunde som hadde en defekt printer, denne viste seg å være over 2 år (ikke skyt meg angående reklamasjonstid etc her, er ikke jeg som lager de interne reglene over hvor lang reklamasjonstid på jobben, og jeg har ingen ønske om å starte en off-topic diskusjon over hvor lang reklamasjonstid det burde være på slike ting etc.) Denne printeren hadde da overgått reklamasjonsperioden sin. Informerte kunde om dette, og sa vi kunne sende den inn, men om det da ikke var printerhodet det var noe galt med (printerhodet har forøvrig 5 års reklamasjonsrett), ville det koste ham penger å få reparert det. Dette godtok kunden selvfølgelig ikke, og begynte å hyle om at han hadde handlet for mange tusen her etc. Tilslutt endte det opp med at han ringer varehussjefen vår og sier "Nå står jeg i serviceluken deres og skal ha fikset printeren min, om jeg ikke får en ny en av dere IDAG, så kan du si farvel til min videre handling her". Varehussjefen min ville jo ikke miste en god kunde, som jeg kan forstå, men å bli tilsnakket på denne måten, og i det tonefallet denne kunden hadde, ville jeg selv ALDRI godtatt. Men enden på visen var at kunden fikk med seg en flett ny printer, og vi kastet den gamle.

Lenke til kommentar

Etter litt etterforsking, fant jeg til slutt tråden "Dummeste svar fra forhandler/selger".

 

Jeg synes at eventuelle innlegg som omhandler hendelser sett fra kundes synspunkt (slik som iKents over) kan flyttes dit, selv om den tråden er mye mindre aktiv enn denne. Poenget er at i henhold til trådens emne er dette ventilen (pssjt pssjt - dere husker Team Antonsen?) der butikkansatte kan blåse ut litt damp, mens den andre tråden er for at kunder skal kunne blåse ut litt damp.

 

/forumpoliti

Endret av Leo_Khenir
Lenke til kommentar

Bare for å provosere den jævla selgeren. FOlk er faen meg frekke.

Haha, ja. En kollega ble kastet ut av Elkjøp av en selger en gang, da han fortalte kunden sannheten om et annlegg til PC-en han tenkte på å kjøpe. Selgeren prøvde presse på kunden et dyrere anlegg, selv om det han hadde bestemt seg for i utgangspunktet var mye mer for pengene.

Selgeren fikk sparken, da kollegaen min tok kontakt med sjefen. :fun:

Noen blir rett og slett bare for drøye.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...