Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

En annen jobb som bartender.

Hun: En øl, takk.

Jeg: En halvliter eller en mindre?

Hun: Hvor liten er den minste?

Jeg: 0,33

Hun: Og halvliteren?

Jeg: ØH...Tenkte meg leeenge om, men hun var litt streng, så smilte bare og så "en HALV liter":)

Endret av ms_silje
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En annen jobb som bartender.

Hun: En øl, takk.

Jeg: En halvliter eller en mindre?

Hun: Hvor liten er den minste?

Jeg: 0,33

Hun: Og halvliteren?

Jeg: ØH...Tenkte meg leeenge om, men hun var litt streng, så smilte bare og så "en HALV liter":)

Haha, akkurat det samme skjedde på Tangerudbakken! :D

Lenke til kommentar

Hm, jobber på innsjekk på gardermoen og der er da faen meg mye rare folk. Her om dagen var en dritfull fyr her og pissa på seg. Han ble hentet av security.

 

En som går igjen er; Kommer til skranken, "hei, jeg skal til bergen". *pause* Titter litt og ser ut som et spm tegn. *mer pause* Jeg: "Hvem er du?"

 

Eller, jeg spør en passasjer om legitimasjon; får surt tilbake "JADA, jeg driver på".

 

Så venter jeg litt på neste som fikler i veska. Hun ser dumt på meg så jeg spør om legitimasjon om litt. Får tilbake "Du kunne bare spurt med engang, jeg er ikke synsk".

 

GÅR jo ikke an å gjøre noen fornøyde, alt er jo feil!

 

Hehe, fortsett å spørre om legitimasjon du, det er jo ikke alle som har flydd så mye og vet hva akkurat hva de skal gjøre og hva du trenger fra dem. ;)

 

At folk blir sure fordi du gjør jobben din ordentlig og nøye er det bare å drite i. Husk at dette er mennesker som ikke har det så bra med seg selv. :)

Lenke til kommentar

Mye bra her. jobber på Maxi selv, og har en fin en etter tre år i bransjen.

 

Klokken var et par minutter over åtte og ølsalget var stengt. Kunden banner og bærer seg før han åpner øl'en og styrter den! Jeg tilkaller vakta, og kunden fikk seg en tur i politibilen. Fikk nå hhvertfall litt øl da :D

Lenke til kommentar

Klokken var et par minutter over åtte og ølsalget var stengt. Kunden banner og bærer seg før han åpner øl'en og styrter den! Jeg tilkaller vakta, og kunden fikk seg en tur i politibilen. Fikk nå hhvertfall litt øl da :D

Det va jaggu en ny vri på ølsalg etter stengetid klassikern :D

Lenke til kommentar

Kunder som kommer å krever ting, gjør meg litt småirritert. Vi har kaffeavtale, og den kjøper man en gang i året, og får fylle kaffe så ofte man vil.

 

Noen sier bare "tok meg en pappkopp jeg, glemte av koppen min hjemme", så går de.

 

Mange er flinke å spør, og da får de selvfølgelig lov, men liker ikke de som bare tar seg til rette og sier at de skal ha gratis, fordi de har glemt av.

 

Også har man de som tror at den kaffeavtalen, den varer ut livet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jobber deltid på Narvesen.

 

Stereotypene som jeg ikke liker er:

 

Den arrogante og frekke ubermenchen:

"jeg skal kjøpe en pastill eske eller en kopp kaffe, derfor er jeg en kunde hos dem og kunden har alltid rett, derfor kan jeg bitche om alt. Rakke ned på de som jobber der dersom de ikke kan ordne meg akkurat det de ber om, jeg er jo viktig! Jeg er verdt mye, og andre folk må jo kjønne det at jeg er viktig og verdt mer enn dem!"

 

Den som syntes det er drøyt å ta en krone for posen:

Hører denne flere ganger vær eneste dag på jobb. "Skal jeg reklamere for dere gratis, buhu". Opplysning til verden, poser vokser ikke på trær, de produserer av noen og de produseres av en substans som ikke er gratis !

 

Den som klager på prisene:

Greit at det er dyrere enn på Rema 1000 og at Rema 1000 er dyrere enn svergie, og at svergie er dyrere en Praha. Ærlig talt dersom du er gniten, gå der det er billig, ikke gå der det er dyrt og snakk om det. Det er faktisk irriterende og få det fortalt som om det er din feil førti ganger om dagen.

 

Den som er i sin egen verden:

Folk som svimer eller tenker på helt andre ting. Går bort til kassen, og når jeg sier prisen til de så er det "oja, skal bare finne penger i kofforten (jeg tenkte ikke på å ta de opp mens jeg stod i kø), eller når de skal ha pølse og jeg spør hvilken "emmh, emmh emmh å ja pølse ja.. stemmer, emh wiener". Folk som skal tippe men ikke greier å si hva de skal ha fordi de leser forsiden på se og hør samtidig. Ha hode med dere når dere er på butikker eller snakker med folk !

 

Den som er stresset eller irritert:

Greit at du har en dårlig dag, men det er ikke min feil så ta heller å pust dypt inn og ut før du går inn i butikken, og behersk deg! Ikke skrik dersom kortet ditt er tomt for penger det kommer ikke mer der av den grunn. Ikke bann om vi ikke har melk, jeg tryller ikke frem melk av den grunn.

 

Generelt er jeg meget skuffet over folk sin folkeskikk når de er ute å handler ! Det er faktisk en god del, ikke flertallet, men en god del som virkelig ikke kan oppføre seg på ulike måter. Riktignok jobber jeg et sted der alt mulig av folk går, og gjerne folk som ikke har det så greit, men latterlig oppførsel alikevel!

 

EDIT:

Kom på en type til som jeg irriterer meg over

 

Den hjernedøde idioten.

Når det står plakat "drikke til pølse, kr 10" Hvem kan da ærlig talt tro at både pølse og brus koster 10 kroner (der begge deler vanlig gjerne koster 50). Da hadde det selvsagt stått "drikke OG pølse kr 10". Eller når det står "Muffin (legg merke til en-tall) kr 10" men på bilde er det bilde av 5 forskjellige typer for å vise hva vi har. Hvem er så dum at de tror at de skal få 5 muffins (flertall) altså 2 kr stykke for noe som vanligvis er kr 16. Og når jeg lyger som det renner av meg ved å beklage og si at plakatene kan være vanskelig å forstå i en så ydmyk tone som jeg greier, da blir de dritsur og sier "her skal jeg vertfall ikke kjøpe noe!! Snakk om lureri".

Endret av Ceburger
Lenke til kommentar

HÆÆ? kjenner jeg og meg igjen i. Hvorfor må alle si hæ?

På jobben min stiller jeg et ganske åpenbart spørsmål etter de har bestilt mat: Hva vil du ha å drikke?

9/10 ganger (og jeg overdriver ikke) sier de HÆÆÆ? Sier det akkurat som det er skrevet og, jeg sier liksom ikke: Ka i huleste vil du ha å DREKK? :roll:

 

Haha opplever samme symtomer hos mine kunder. "Skal du ha drikke til" svaret er HÆÆÆÆÆÆ????

(se mit punkt om å svime eller tenker på andre ting, de fleste faller inn under den kategorien)

Lenke til kommentar

Den som syntes det er drøyt å ta en krone for posen:

Hører denne flere ganger vær eneste dag på jobb. "Skal jeg reklamere for dere gratis, buhu". Opplysning til verden, poser vokser ikke på trær, de produserer av noen og de produseres av en substans som ikke er gratis !

Da kan de selge poser uten logo, skal de først prege logoen sin på posene burde de bli gitt ut til kundene gratis.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Den som syntes det er drøyt å ta en krone for posen:

Hører denne flere ganger vær eneste dag på jobb. "Skal jeg reklamere for dere gratis, buhu". Opplysning til verden, poser vokser ikke på trær, de produserer av noen og de produseres av en substans som ikke er gratis !

Da kan de selge poser uten logo, skal de først prege logoen sin på posene burde de bli gitt ut til kundene gratis.

 

i danmerk er det mange butikker som har helt hvite poser men selger de for 4 kroner istedenfor 1 kr sponset. kanskje greit å ha logo på de da?

Lenke til kommentar

Den som syntes det er drøyt å ta en krone for posen:

Hører denne flere ganger vær eneste dag på jobb. "Skal jeg reklamere for dere gratis, buhu". Opplysning til verden, poser vokser ikke på trær, de produserer av noen og de produseres av en substans som ikke er gratis !

Da kan de selge poser uten logo, skal de først prege logoen sin på posene burde de bli gitt ut til kundene gratis.

 

i danmerk er det mange butikker som har helt hvite poser men selger de for 4 kroner istedenfor 1 kr sponset. kanskje greit å ha logo på de da?

 

4 kroner ja, da tenker jeg de som selger dem hadde fått høre de enda mer, da hadde folk gjerne godt tilbake til krones posen med logo.

 

Om det er riktig eller ikke å ta penger for posen er opp til vær enkelt, men det er vertfall latterlig å klage til personen bak kassen. Enten så kan en skrive et saklig brev til ledelsen for bedriften (ikke at det hjelper men det er de som bestemmer hva den skal koste) eller så kan en holde kjeft og handle ett annet sted. Vet om en matbutikk som ikke tar penger for posen, ellers tar alle kiosker og butikker jeg vet om penger for den. Jeg dropper videre posediskusjon, nevnte det bare i sted ettersom at folk klager til MEG om det er irriterende at folk går på feil mann (og gjerne usaklig i tonen også)

Endret av Ceburger
Lenke til kommentar

 

EDIT:

Kom på en type til som jeg irriterer meg over

 

Den hjernedøde idioten.

Når det står plakat "drikke til pølse, kr 10" Hvem kan da ærlig talt tro at både pølse og brus koster 10 kroner (der begge deler vanlig gjerne koster 50). Da hadde det selvsagt stått "drikke OG pølse kr 10". Eller når det står "Muffin (legg merke til en-tall) kr 10" men på bilde er det bilde av 5 forskjellige typer for å vise hva vi har. Hvem er så dum at de tror at de skal få 5 muffins (flertall) altså 2 kr stykke for noe som vanligvis er kr 16. Og når jeg lyger som det renner av meg ved å beklage og si at plakatene kan være vanskelig å forstå i en så ydmyk tone som jeg greier, da blir de dritsur og sier "her skal jeg vertfall ikke kjøpe noe!! Snakk om lureri".

 

Signerer på denne! Var mye som terga meg under mine to år i matbutikk, men hjernedøde folk som ikke greide å tenke selv eller i det hele tatt tenke LOGISK gikk meg så vanvittig på nervene. o.O Hvis det f.eks i en hylle med diverse kjøttvarer (ulike pølser, koteletter, kjøttboller, medisterkaker, you name it) var en plakat som sa "Tilbud! Gilde 600 g grillpølser, 19.90!", var det enkelte kunder som trodde at alt i denne hylla kosta 19.90,-! I mange, mange tilfeller virka det som om at hvis det stod en fin pris et sted på hyllekanten, så var det automatisk den som gjaldt på alt som var i den hylla. Og så kommer de i kassa, og blir FORFERDET over at pakka med nakkekoteletter ikke koster 19.90,-, som det "står på plakaten" i hylla. Og så blir jeg med opp til hylla, med en småkjeftende kunde, og ser tilbudsplakaten for pølser, laaangt fra der nakkekotelettene ligger, med sin egen prisetikett rett under. "Misvisende prisetiketter!" og "For noe lureri!" er velkjente begrep, ja. :)

 

Det er faktisk LOV å bruke huet!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Noen kunder er så utrolig...hvordan skal jeg si det? Idioter, kort og greit. Dette skjedde ikke på jobben min, men jeg var nettopp ute å handlet og opplevde dette:

 

Matbutikken her har to kasser, men bruker kun to når det er mye folk, slik at de frigjør ansatt som kan gjøre andre ting i butikken. Når jeg skal betale så begynner det å bli litt kø, og bak meg kjenner jeg at det står et veldig rastløst kvinnemenneske. Fyren i kassa merker at det begynner å danne seg lengre kø, og plinger slik at det skal komme noen i den andre kassen. Hun rastløse dama bak meg løper selvfølgelig rett dit, så hun er først i køen.

 

Uansett, det kommer ingen, og køen i kassen som er operativ minker. Så kommer det fra dama: "Kan du ta å plinge eller? Æ har det travelt for æ ska i et party, sjø!". Fyren ringer på igjen, og fortsetter med kundene. I bakgrunnen hører jeg hun dama bable om at hun har det så travelt og at dette var dårlig av butikken som ikke hadde ledig kasse til henne, og masse bullshit.

 

Når jeg står fremst i køen, så kommer det fra dama: "Kan itj æ bare snik litt foran dæ æ, har det travelt sjø!". "Nei" sa jeg, og betalte. Endte med at hun fikk går foran kunden bak meg igjen. Hun sparte altså null tid på det hun holdt på med, og i tillegg klarte hun å drite seg ut så til de grader.

 

Er det mulig?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...