Alastor Skrevet 9. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 9. juli 2009 Kan det være at det skal være recovery/raw...osv? Ikke -? Sjekk på minnekortet på telefonen hvordan det er lagt opp Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 9. juli 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 9. juli 2009 Jeg har: SAPPHIRE PVT 32A SHIP S-ON H HBOOT-1.33.0009 (SAPP10000) CPLD-12 RADIO 3.22.20.17 May 8 2009,21:02:32 ser at jan runer skriver: Nå er vi klare til å flashe recovery mode permanent til tlf1 din. Dette er ikke nødvendig, men du har litt lyst til å gjøre det. hvorfor har jeg litt lyst til å gjøre dette og kan jeg legge inn rom uten å gjøre dette? har nå: SAPPHIRE PVT 32A SHIP S-ON H HBOOT-1.33.2005 (SAPP10000) CPLD-12 RADIO 3.22.20.17 apr20 2009, 12:30:43 Prøvde meg på å legge inn heros rom'en no, ja tok en sjangse alt gikk fint til jeg var ferdig med update.zip og skulle restarte telefonen. Den ville ikke boote opp og etter ca 20min gidde jeg opp. Lenke til kommentar
hsoberg Skrevet 9. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 9. juli 2009 joda, telefonen er koblet til, alt funket til steg 9. Kan det hende at mappen jeg vil ha tak i heter noe annet? har ikke gjordt noe "stort" på minnekortet. Kjør disse kommandoene for å sjekke om filen er på minnekortet: #adb shell #cd sdcard #ls Da burde du kunne se filen "recovery-RAv1.1.1H.img". Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 9. juli 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 9. juli 2009 par bilder, siden det er litt enklere å vise på denne måten. første bilde ser dere feil meldingen(e) under cmd mode det andre bildet er hva minne pinnen i mobilen inneholder. Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 9. juli 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 9. juli 2009 (endret) joda, telefonen er koblet til, alt funket til steg 9. Kan det hende at mappen jeg vil ha tak i heter noe annet? har ikke gjordt noe "stort" på minnekortet. Kjør disse kommandoene for å sjekke om filen er på minnekortet: #adb shell #cd sdcard #ls Da burde du kunne se filen "recovery-RAv1.1.1H.img". kom ikke opp noe når jeg skreiv ls. virker som det var ei tom mappe. Endret 9. juli 2009 av MysticoN Lenke til kommentar
hsoberg Skrevet 9. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 9. juli 2009 par bilder, siden det er litt enklere å vise på denne måten. første bilde ser dere feil meldingen(e) under cmd mode det andre bildet er hva minne pinnen i mobilen inneholder. Kanskje ikke så rart at du får feilmeldingen Du har kjørt kommandoen: #adb push recovery-RAv1.1.1h.img /system/recovery-RAv1.1.1h.img Du skulle vel ha skrevet "sdcard" istedet for "system"? Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 9. juli 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 9. juli 2009 (endret) fikk ny melding no: header is the same, not flashing recovery det var under: adb shell flash_image recovery /sdcard/recovery-RAv1.1.1H.img Er det rett no, kan jeg forsette til å legge inn heroes rom? har no: SAPPHIRE PVT 32A ENG S-OFF HHBOOT-1.33.2005 (SAPP10000) CPLD-12 RADIO 3.22.20.17 apr20 2009, 12:30:43 Endret 9. juli 2009 av MysticoN Lenke til kommentar
hsoberg Skrevet 9. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 9. juli 2009 Jeg kan jo anbefale å ta en titt på denne guiden: http://www.swedroid.se/wiki/index.php?titl..._Hero_ROM-filen Lenke til kommentar
hsoberg Skrevet 9. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 9. juli 2009 joda, telefonen er koblet til, alt funket til steg 9. Kan det hende at mappen jeg vil ha tak i heter noe annet? har ikke gjordt noe "stort" på minnekortet. Kjør disse kommandoene for å sjekke om filen er på minnekortet: #adb shell #cd sdcard #ls Da burde du kunne se filen "recovery-RAv1.1.1H.img". kom ikke opp noe når jeg skreiv ls. virker som det var ei tom mappe. Da kan det jo virke som at sdcard var montert opp mot pcen din mens du kjørte disse kommandoene. Avmonter minnekortet og prøv "ls" på nytt. Da burde du kunne se samme innholdet som vises i det andre skjermbildet ditt. Hvis du nå ser innholdet på minnekortet kan du prøve å fortsette med punktene 7, 8 og 9 i Jan Rune sin guide Lenke til kommentar
Babality Skrevet 9. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 9. juli 2009 (endret) Noen her som syncer mobilens kalender mot google kalender og har følgende problem? Alle avtalene vises 1 time tidligere på mobilen, timezone er satt +1 både på google kalender og mobilen, så tviler på at det er problemet. Mulig dette er en DST problem, har google kalender eller mobilen en funksjon for å endre denne manuelt? Eller har noen av dere andre forslag.. EDIT: Avtaler som lages på mobilen vises +1 time på google kalender Endret 9. juli 2009 av Babality Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 9. juli 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 9. juli 2009 joda, telefonen er koblet til, alt funket til steg 9. Kan det hende at mappen jeg vil ha tak i heter noe annet? har ikke gjordt noe "stort" på minnekortet. Kjør disse kommandoene for å sjekke om filen er på minnekortet: #adb shell #cd sdcard #ls Da burde du kunne se filen "recovery-RAv1.1.1H.img". kom ikke opp noe når jeg skreiv ls. virker som det var ei tom mappe. Da kan det jo virke som at sdcard var montert opp mot pcen din mens du kjørte disse kommandoene. Avmonter minnekortet og prøv "ls" på nytt. Da burde du kunne se samme innholdet som vises i det andre skjermbildet ditt. Hvis du nå ser innholdet på minnekortet kan du prøve å fortsette med punktene 7, 8 og 9 i Jan Rune sin guide ls viser kun ls igjen. rart dette, må være noe jeg gjør feil. *fortvilet* Avmonter, hva mener du med det? jeg gjør alt av "arbeid" av minnekortet gjennom telefonen (usb-usbmini) kabel. Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 10. juli 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 10. juli 2009 (endret) ok tar det igjen fra starten: har gjordt disse no: 3. Kopier inn kommandoen: "fastboot boot recovery-RAv1.1.1H.img" (<- uten anførselstegn.) 4. Vent 5. Kopier inn kommandoen: "adb shell mount -a" (<- uten anførselstegn.) her får jeg denne meldingen: mount: mounting /system/modules.cramfs on /syste/modules failed: no such file or directory. samme meldingen med /system/xbin. 6. Feilmelding? Ikke bry deg om det... Er dette den feil meldingen jeg ikke skulle bry meg om eller er dette en annen feil melding? 7. Kopier inn kommandoen: "adb push recovery-RAv1.1.1H.img /system/recovery.img" (<- uten anførselstegn.) 1396 KB/s (2426880 bytes in 1,697s) 8. Kopier inn kommandoen: "adb push recovery-RAv1.1.1H.img /sdcard/recovery-RAv1.1.1H.img" (<- uten anførselstegn.) 1512 KB/s (2426880 bytes in 1,569s) 9. Kopier inn kommandoen: "adb shell flash_image recovery /sdcard/recovery-RAv1.1.1H.img" (<- uten anførselstegn.) header is the same, not flashing recovery. Kan noen se over dette og se om det ser ok ut? selv føler jeg at jeg har gjordt dette rett. Endret 10. juli 2009 av MysticoN Lenke til kommentar
hsoberg Skrevet 10. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 10. juli 2009 MysticoN - Her er et par skjermbilder jeg har tatt som viser hvordan du avmonterer minnekortet fra Windows. Åpne "Notifications" Slå av monteringen: Nå burde du ha mulighet til å se innholdet ved å kjøre ls-kommandoen. Hvis du da ikke ser recovery-filen gjør du et nytt forsøk på fra punkt 8 i guiden Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 10. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 10. juli 2009 Litt enklere forklart, så klarer telefonen kun å gjøre det slik at minnekortet kan leses av PC'en din, eller av telefonen - ikke begge samtidig. Altså så må u sørge for at minnekortet leses av telefonen før du bruker de kommandoene du skriver inn på telefonen som skal lese data på minnekortet. Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 10. juli 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 10. juli 2009 ahh.. no skjønner jeg. men tro ikke at det var så lett, etter å mountet av minnekortet finner jeg ikke noe. får error device not found. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 10. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 10. juli 2009 (endret) Du skriver kommandoene på PC'en din du? De skal skrives på mobiltelefonen, etter hva jeg har forstått (litt usikker, informasjonen min bør bekreftes av de som virkelig kan det her). Endret 10. juli 2009 av Alastor Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 10. juli 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 10. juli 2009 (endret) jepp på pc'en. hvordan får jeg skrevet det på telefonen? Edit: fant recovery-RAv1.1.1h.img på telefonen gjennom OI file manager. Endret 10. juli 2009 av MysticoN Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 10. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 10. juli 2009 Er det en offisiell utgave som dere installerer (Hero)? Vil den funke på en Vodafone-branded telefon? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 10. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 10. juli 2009 Den guiden er ikke for vodaphone-versjonen nei, for nordisk versjon only visstnok. Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 10. juli 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 10. juli 2009 (endret) Slik jeg har forstått det er denne for PVT32B boards (Vodafone Magic) menst her er de for Rogers Magic (PVT32A). Vertfall det jeg har blitt fortalt på forumet der. Endret 10. juli 2009 av MysticoN Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå