Gå til innhold

Michael Jackson er død - Hentet med hjertestans kl 21:26, norsk tid!


Alinoe

Anbefalte innlegg

vi vil aldri få en NY av en gammel person, for å si det sånn, vi hadde ikke fått en ny einstein, bare en like begavet en ;)

Hadde ikke overrasket meg om det finnes en kloning av Michael Jackson et sted. Han var eksentrisk nok til å ordne noe sånt før sin død :)

 

Uansett ville nok ikke denne personen fått like stor suksess som det Michael Jackson har hatt. Den største æren for hans suksess, er det faktisk ikke han selv som står for. Han har hatt utrolig dyktige folk i ryggen som Quincy Jones... og han er bare et eksempel. Det var når Michael brøt samarbeidet med Quincy, at ting virkelig begynte å gå nedover.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg starter sjelden tråder, men denne gangen har jeg noe så konkret å si at jeg ikke finner noen plass å gjøre av det.

 

Jeg er 27 år gammel og har i likhet med utrolig mange vokst opp med musikken til MJ. Som eneste mørkhuda barn på min skole ble jeg påtvunget å opptre som MJ på forestillinger vi hadde, og jeg synes det er helt OK. Jeg fikk aldri et forhold til han som gjorde at jeg skrek når jeg så konserter av han eller forsvarte han hardnakket når han var utsatt for press i media, men det har ingen sammenheng med min "troskap" til han som jeg nå formidler.

 

Michael Jackson var et fantastisk menneske, og jeg kan ikke forestille meg noen som har blitt utsatt for flere usannheter enn han har blitt. Media har spredd rykter om at han sover i et oksygenkammer for ikke å bli eldre, at han har aper løpende fritt i huset og i tillegg har media skapt den siste av disse overgrepssakene. Dersom dere ikke kjenner historien til hvorfor FBI tok ut tiltale mot han så vennligst ikke si at dette ikke er sant.

 

Jeg er ingen melodramatisk fjortiss, jeg er en 27 år gammel ufølsom mann som vanligvis ikke reagerer på ting som dette, men MJ-saken har virkelig rørt meg og jeg følte det måtte formidles.

 

Han var et naturskapt instrument, med talent som ingen overgår. Slik jeg tolket han i de intervjuene jeg har sett av han var han veldig sjenert men samtidig intelligent. Skulle ønske alle hadde samme oppfatningen av han som meg, da hadde han fått et bedre liv og garantert ikke fått alle de personlige problemene som media har skapt for han.

 

Jeg kommer alltid til å minnes MJ som den han var, og ikke som den media fremstilte han som. Utrolig morsomt at media nå er kjempeleie seg for dette og skriver flere tusen artikler om hvor flott han var. VG.no hadde en runde der 2 journalister svarte på spørsmål angående MJ, SERIØST da.. Hvem er de to journalistene til å svare på spørsmål om MJ? Måtte le når jeg så at "ekspertpanelet" viste til at en av dem hadde vært på konsert med MJ og bare stått noen meter unna han, resten av kunnskapen han sitter på har han vel lært via media, og det er vel ikke den sikreste kilden?

 

 

Uansett, for første gang i mitt liv skal jeg gå så langt som å si at en død av et menneske jeg ikke kjenner personlig har rørt meg såpass at jeg føler meg litt gråtkvalt av å tenke på den behandlingen verden har gitt han. Han har ofret 100% av seg selv for å hjelpe barn med kreft og andre dødelige sykdommer for å gi dem en god oppvekst, og takken er at folk ser på han som en pedofil.

Lenke til kommentar
vi vil aldri få en NY av en gammel person, for å si det sånn, vi hadde ikke fått en ny einstein, bare en like begavet en ;)

Hadde ikke overrasket meg om det finnes en kloning av Michael Jackson et sted. Han var eksentrisk nok til å ordne noe sånt før sin død :)

 

Uansett ville nok ikke denne personen fått like stor suksess som det Michael Jackson har hatt. Den største æren for hans suksess, er det faktisk ikke han selv som står for. Han har hatt utrolig dyktige folk i ryggen som Quincy Jones... og han er bare et eksempel. Det var når Michael brøt samarbeidet med Quincy, at ting virkelig begynte å gå nedover.

Det er riktig at Quincy Jones skal ha mye av æren for soundet på Off the Wall og Thriller, men å underminere Jacksons talent slik du gjør mener jeg blir feilaktig. Jackson skrev og komponerte 4 av låtene på Thriller (inkludert Beat it og Billie Jean), og 8 av låtene på Bad. I tillegg var Jackson en entertainer av rang og hardtarbeidende. Ikke at jeg ønsker å underminere Quincy Jones arbeid, men jeg mener han til tider får alt for mye av æren for Thriller.

Lenke til kommentar
Uansett ville nok ikke denne personen fått like stor suksess som det Michael Jackson har hatt. Den største æren for hans suksess, er det faktisk ikke han selv som står for. Han har hatt utrolig dyktige folk i ryggen som Quincy Jones... og han er bare et eksempel. Det var når Michael brøt samarbeidet med Quincy, at ting virkelig begynte å gå nedover.

Etter min mening så har Michael Jackson selv stått for de beste sangene fra Thriller. Nemlig Billie Jean og Beat It.

Lenke til kommentar
Ser at en del folk vil savne MJ. Hvordan kan man savne en person man ikke kjenner?

Man føler at man kjenner ham, og man har et forhold til ham gjennom musikken og artisteriet. Han døde også svært brått og uventet, og det er litt uvirkelig at han aldri skal produsere noe nytt igjen eller gi sladrepressen nye løgner å spre.

 

Tror noen tar denne FAN tingen litt for langt, han var bare en artist, og fiasko av en artist de siste årene faktisk.

Det er tåpelig å bruke ordet "fiasko" om verdens største stjerne den dag i dag. Selv med mange år siden siste album var det enormt oppstyr rundt alt han foretok seg.

 

Og man trenger ikke å være noen stor fan for å skjønne hvilket tap dette er for verden. Nå skulle han riktignok gi seg etter disse 50(!) konsertene, men hvem vet. Skal man tro de som jobbet med ham opp mot disse ville det blitt noe av det største verden hadde sett.

 

Problemet er altså at han forsvant så altfor brått og uventet. Han hadde fortsatt mye å utrette.

 

Off-topic: Morsom video, visstnok fra en audition for konsertene som aldri ble noe av:

 

http://www.youtube.com/watch?v=RiJQ3xod6HU

Lenke til kommentar
Ser at en del folk vil savne MJ. Hvordan kan man savne en person man ikke kjenner?

Man føler at man kjenner ham, og man har et forhold til ham gjennom musikken og artisteriet. Han døde også svært brått og uventet, og det er litt uvirkelig at han aldri skal produsere noe nytt igjen eller gi sladrepressen nye løgner å spre.

 

Tror noen tar denne FAN tingen litt for langt, han var bare en artist, og fiasko av en artist de siste årene faktisk.

Det er tåpelig å bruke ordet "fiasko" om verdens største stjerne den dag i dag. Selv med mange år siden siste album var det enormt oppstyr rundt alt han foretok seg.

 

Og man trenger ikke å være noen stor fan for å skjønne hvilket tap dette er for verden. Nå skulle han riktignok gi seg etter disse 50(!) konsertene, men hvem vet. Skal man tro de som jobbet med ham opp mot disse ville det blitt noe av det største verden hadde sett.

 

Problemet er altså at han forsvant så altfor brått og uventet. Han hadde fortsatt mye å utrette.

 

Off-topic: Morsom video, visstnok fra en audition for konsertene som aldri ble noe av:

 

http://www.youtube.com/watch?v=RiJQ3xod6HU

 

Hva i alle dager skulle han utrette? Fyren var gjeldsslave?!!

MJ er ikke verdens største stjerne, det vet du like godt som meg. Selv om jeg liker noen plater med Metallica betyr det ikke at jeg er noe fan av den grunn. Det samme kan man vel si om MJ, selv om han solgte mange plater betyr det nødvendigvis ikke at alle som eier MJ plate er fan.

 

Og det er ikke rart fyren dukket opp i media, pedofilianklager i alle retninger... RART, eller hva?

 

Og det er større artister i dag en MJ, og de kommer til å bli mye større enn han når de også har holdt på i flere 10år som artister... Og da MJ solgte plater som verst var det ikke snakk om napster og andre sider man kunne laste ned piratkopier, så de tallene er egentlig ikke reelle om man skal måle han opp mot dagens artister...

Lenke til kommentar
Var det mange her inne som hadde billett til konsertene? Hadde selv billett til 11. september, så man fikk tilbud om å beholde billetten, men det blir nok en suvenir i drøyeste laget for meg. Kastet sammen en albumguide hvis noen er interessert, https://www.diskusjon.no/index.php?session=...owtopic=1127068

 

Du skulle tatt vare på den sånn at om noen år kunne du selge den for MYE penger til en sprø fan :p

Lenke til kommentar
Hva i alle dager skulle han utrette? Fyren var gjeldsslave?!!

Fyren hadde enorme verdier. Hva skulle verdens største stjerne utrette? Nei, si det... :roll:

 

MJ er ikke verdens største stjerne, det vet du like godt som meg. Selv om jeg liker noen plater med Metallica betyr det ikke at jeg er noe fan av den grunn. Det samme kan man vel si om MJ, selv om han solgte mange plater betyr det nødvendigvis ikke at alle som eier MJ plate er fan.

Nå tenker jeg ikke bare på platesalg, men på den generelle oppmerksomheten, som overgår alt annet av hva andre stjerner får til.

 

Og det er ikke rart fyren dukket opp i media, pedofilianklager i alle retninger... RART, eller hva?

Stjerner anklages for alt mulig rart av onde mennesker som ønsker å tjene penger på dem.

 

Og det er større artister i dag en MJ, og de kommer til å bli mye større enn han når de også har holdt på i flere 10år som artister... Og da MJ solgte plater som verst var det ikke snakk om napster og andre sider man kunne laste ned piratkopier, så de tallene er egentlig ikke reelle om man skal måle han opp mot dagens artister...

Hehe, "de kommer helt sikkert til"... :lol: Hvem vet. Men den dag i dag er MJ definitivt verdens største stjerne.

Lenke til kommentar
Skulle likt og vist hvem som kan ansees som en større stjerne og en bedre artist enn Michael Jackson.

Jeg vil påstå at Elvis er/var større, men finnes ingen andre som er i nærheten.

Og jeg kan skjønne at folk setter pris på Elvis, men jeg mener at det totale talentet til MJ overgikk Elvis. Dette er jo bare personlige meninger. :)

 

Det ble jo påstått at det var artister i live nå som var større enn MJ, lurer på hvem det kunne være....

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Elvis

MJ

Bruce Lee

Marilyn

 

Disse blir ofte kopiert/imitert men aldri overgått.

 

Blir vel Eastwood , Arnold & Stallone kloner når disse herremenn går bort men face it : originalen er best !

Lenke til kommentar
Elvis

MJ

Bruce Lee

Marilyn

 

Disse blir ofte kopiert/imitert men aldri overgått.

 

Blir vel Eastwood , Arnold & Stallone kloner når disse herremenn går bort men face it : originalen er best !

Elvis var enorm, jeg vil at vi ikke skal havne i flaming som ligner på Man Utd og Liverpool-snakk. De kan dele tronen MJ og Elvis.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...