Gå til innhold

skru opp mhz i bios?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Å øke fra 1666 til 2083 er i praksis å øke FSB fra 133 til 166MHz. Det er kun FSB og CPU som vil bli overklokket, men ikke AGP/PCI/ram osv.

 

Den gamle Athlon XP2000 med palomino eller TbredA-kjernen klarer neppe dette uten mye høyere spenning og seriøst med kjøling (gass/vann+peltier). Men har du nylig kjøpt prosessoren så er det kanskje en med Tbred-B-kjerne. Da ligger 2083 MHz godt innen rekkevidde for en normal kjøler og normal spenning.

 

Men det kan være lurt å sette seg inn i fordeler og ulemper ved overklokking før du prøver.

Lenke til kommentar

Funderer på å overklokke min XP2000+ i BIOS'en til 2083mhz. Jeg har et A7V8X HK fra Asus. Hvis jeg bare kjøper ny vifte (2800+/2600+), holder det? =)

Tror det er mulig at jeg har en av de eldre 2000+ modellene, men hvor kan jeg evt. finne dette ut?

 

Athelas

Lenke til kommentar
Funderer på å overklokke min XP2000+ i BIOS'en til 2083mhz. Jeg har et A7V8X HK fra Asus. Hvis jeg bare kjøper ny vifte (2800+/2600+), holder det? =)

Tror det er mulig at jeg har en av de eldre 2000+ modellene, men hvor kan jeg evt. finne dette ut?

Athelas

Hvis CPU'en din er en palomino eller Tbred-A, så går det ikke!

 

Hvis det er en Tbred-B så skal det gå greit! Dvs. du øker FSB'en fra 133,33MHz til 166,66MHz

Lenke til kommentar
Jeg har Palomino... Men når jeg får den option i BIOS'en betyr ikke det at det strengt tatt går an med mer kjøling? Evt. hvor mye kan jeg klokke opp cpu'en da?

 

Athelas

XP2000+ går orginalt på 1666MHz. Å klokke denne opp til 2083MHz er usannsynlig. Den maxer ofte ut på rundt 1750-1800MHz avhengig av kjøling.

 

Les nybegynner-guidene på overklokking.no Der finner du alt du trenger å vite.

Lenke til kommentar

Jeg har samme prosessor, og min stoppet på 1.86GHz. Tror ikke det er mulig å få så voldsomt mye mer ut av en palomino med standard luftkjøling. Jeg har en splitter ny XP2100 DUT3C ....28.... AIUHB 0306 som ligger og venter på meg, men jeg orker ikke nette den opp før Waterchillen kommer, og skal være her nede om kun kort tid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...