Gå til innhold

HTC lanserer Android-mobilen Hero


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå er i alle fall Hero tilgjengelig i Storbritannia: http://twitter.com/ConorfromOrange

 

Noe som tyder på at den ikke bør være så langt unna for oss her på berget? Det er i allefall lov å håpe! Netshop har fremdeles ubekreftet forventet leveringsdato 21/7 og NetCom 6/8.

 

EDIT:

 

NetCom har fremskyndet forventet leveringsdato til 29/7 mens Nethop har utsatt til 23/7. Noe som tyder på at det nærmer deg?

 

(Utålmodig? Hvem, jeg? :p )

Endret av froskenfredrik
Lenke til kommentar
Visst det er så enkelt går jeg for det. :-)

 

edit: men er man ikke bundet til abonnementet en stund uansett selv om telefonen ikke er låst? Eller kan man si det opp med en gang?

 

Man er vel bundet i 12 måneder til å ha det. Men ikke bruke det. Telefonen står som ikke sim låst. men jeg så.. Abonnementet har en minimumsfakturering på kr 99,- per måned utenfor avtaletid.

Betyr det at etter 12 måneder må jeg si opp ellers må jeg betale minimum 99kr?

 

Men på chess er den i brun.. vet ikke om jeg vil ha brun eller hvit jeg.. magic er joh mega fi i hvit.. men noen som har sett den utenom bilder? hva velger jeg.. dette ble vanskelig gitt!

Endret av Johnti83
Lenke til kommentar

@Vipera: Det sies at det skyldes mange åpne widgets. Ved å ikke ha så mange oppe (spesielt twitter-widgeten skal være resurskrevende) vil man oppleve en klar forbedring i ytelsen.

 

Det er så klart ikke optimalt at man ikke kan bruke så mange widgets man vil, men det er i alle fall håp! :)

 

På slashgear har de ikke fokusert noe særlig på svak ytelse: http://www.slashgear.com/htc-hero-review-2149880/

 

Generelt sett er det stort sprik mellom testene som er kommet så langt.

Endret av froskenfredrik
Lenke til kommentar

Hmm ja de var mer positive igjen. Men ja virker som det er et stort sprik mellom testene ja. Ganske rart, slev HTC skjønner vist ikke hvorfor noen opplever telefonen som veldig treig mens andre sine er helt ok:P

 

Får vel vente å se til den kommer i vanlig butikk å flere har kjøpt den for å se hva hovedintrykket er

Lenke til kommentar

Her er 50 minutter med fersk videoreview av Hero: Phandroid

 

Har ikke sett alt selv ennå.....de nevner at det er litt lag innimellom....men hvilken telefon har ikke det? Jeg har hatt mobiltlf i 15 år snart....og har ennå tilgode å ha en tlf som ikke lag'er inniblant.

Endret av tommo21
Lenke til kommentar

Det er godt mulig telefonen kan bli litt treg om du overlesser den. Sånn rent praktisk sett er hero framdeles en magic med tanke på prosessor. Men til den prisen den kommer synes jeg den virker helt grei. Vet ikke helt om jeg hadde vært villig til å betale det ekstra det ville ha kostet med en kraftigere prosessor, spesielt med tanke på at det sikkert ville ha gitt utslag på vekt og/eller batteri levetid.

 

Hovedgrunnen for meg til å velge Hero over iPhone 3Gs er i alle tilfeller at jeg misliker sterkt hvor låst du i utgangspunktet er til apple og itunes. Og ja, jeg vet du kan få låst opp iPhone, men dog.

Lenke til kommentar

Det er mye av de samme årsakene til at jeg har velgt Hero nå.

Har selv hatt iPhone 3G men jeg solgte den etter kort tid. Jeg syns på ingen måte at det var en "dårlig" telefon men den appelerte rett og slett ikke til meg, følte meg for låst (selv med jailbreak og homebrew :p) de ga meg rett og slett ikke det var på utkikk etter.

 

Jeg gikk tilbake til SE c905, fant ut at kamera egentlig var tingen for meg på det tidspunktet (det er det forsåvidt nå også men fokus har endret seg litt og jeg er på utkikk etter noe "nytt" og da er android en fin ting fant jeg ut, og HTC sin Sense og dets muligheter. Jeg er skremmende klar over at kameraene til HTC (og det som er på Hero) er langt under par, men det skal jeg kunne leve med hvis telefonen leverer på andre områder.

 

Det var mye jeg likte med iPhone og håper at Hero og Sense klarer å gi meg "det lille ekstra" som iPhonen manglet.

Synd at kameraet er sånn som det er men i godt lys så ser det ut til å være "greit nok" for snapshots. Video blåser jeg i så det er ingen issue for meg.

 

Som fler har observert så oppleves noen av Hero terminalene som laggete mens andre ikke. Alle disse terminalene er pre-production sett så jeg venter i spenning til jeg får min egen i posten. Og som nevnt i posten over meg her så legger man opp til lagg selv i en viss grad hvis man peiser på med ALT av widgets man kommer over, man må finne en fin balansegang over hva man trenger/vil ha og hva terminalen klarer å håndtere samtidig.

 

Alt i alt tror jeg dette er en knall telefon som vil gi mange en liten tåre i øyekroken.

Lenke til kommentar
Fortsatt amentio som er billigst?

 

netcom med flexitalk er vel billigst? Står den er ulåst og det skal være gratis så da er det vel bare å få nytt nummer å la simkorte ligge i skuffa?

 

Et lite utklipp fra Netcom.no og deres informasjon om flexitalk.

 

Hva er FlexiTalk?Med FlexiTalk bestemmer du selv hvor mye du vil betale i måneden. Trenger du ikke ny mobil betaler du ingenting for å ha abonnementet.

Ønsker du ny mobil får du flere tilbud basert på hvor mye du vil betale per måned: kr 99,-, 149,- eller 199,-, i løpet av en avtaletid på 12 måneder. Etter avtaletiden er månedsprisen igjen kr 0,-.

Source: https://netcom.no/abonnement/mobilabonnemen...abonnement_topp

 

FlexiTalk er på ingen måte gratis hvis du knytter det opp mot en terminal innenfor bindingstid.

 

 

Når det gjelder lavest pris på Hero u/abb så er amentio.no billigs pd.

tett fulgt av komplett.no med henholdsvis pris på 4789,- og 4790,-

 

Hero har forsåvidt også blitt lagt til i prisguiden og prisene som ligger der nå er korrekte i forhold til hva jeg har sett rundt omkring på webben.

https://prisguiden.no/product.php?product_id=112005

Endret av Surreality
Lenke til kommentar

Men med mindre jeg har misforstått så kan du også kjøre Flextalk i tillegg til Flextalk 99, 149 og 199. Og ut i fra det jeg leser så er det kun minimumsfakturering utenfor bindingstid. Men er ikke helt 100% sikker på dette.

 

Men telefonen er priset til 4099 med flextalk og oppgitt totalpris på 12 måneder er 4099.

Lenke til kommentar
Men med mindre jeg har misforstått så kan du også kjøre Flextalk i tillegg til Flextalk 99, 149 og 199. Og ut i fra det jeg leser så er det kun minimumsfakturering utenfor bindingstid. Men er ikke helt 100% sikker på dette.

 

Men telefonen er priset til 4099 med flextalk og oppgitt totalpris på 12 måneder er 4099.

 

hmm.. MEGET interesangt (det er alltid interesangt å spare penger ;))

hadde jeg ikke vært på jobb så hadde jeg tatt en telefon til Nectom for å sjekke prisen.

synd det ser ut til at de bare har hvit telefon, liker ikke hvite telefoner

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...