Gå til innhold

Newb øyeblikk og flauser


Anbefalte innlegg

Hehe, mye morro lesing her. En ting jeg lurer på: Hadde dere Game tips on? Og leste dere disse?

 

Husker jeg fikk alt jeg trengte fra den informasjonen, slik at det ikke ble noen store flauser. Også hadde jeg faktisk bladd ganske nøye gjennom game manuelen før jeg satte i gang.

 

Men noe jeg gjorde i senere tid var da jeg skulle ta COT hc, så tok jeg portal fra dalaran til IF, fløy til wetlands og stod å venta på båten til theramore. Mens jeg stod å venta her sa jeg: Can you please start moving to COT? Its a long walk..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hehe, mye morro lesing her. En ting jeg lurer på: Hadde dere Game tips on? Og leste dere disse?

Disse tipsene kom ikke før etter et par år eller noe slikt. Så var du noob i 2005 så fikk du ikke mye hjelp.

 

Husker selv da jeg var med en gruppe i RFC første gang. Hadde en kamerat noen levler over meg og husket hva han hadde sagt om ninjalooting. Dermed var jeg veldig nøye med å trille terning om alt og trykket derfor alltid på terningene i lootvindu hver gang dette kom opp. Tror jeg ble kicket ut etter å ha knabbet til meg en 4-5 grønne items.

 

PS Skjønner fremdeles ikke helt hvorfor blizz har satt terningsymbol på need, må jo være flere enn meg som har missforstått dette.

Lenke til kommentar
Hehe, mye morro lesing her. En ting jeg lurer på: Hadde dere Game tips on? Og leste dere disse?

Disse tipsene kom ikke før etter et par år eller noe slikt. Så var du noob i 2005 så fikk du ikke mye hjelp.

 

Husker selv da jeg var med en gruppe i RFC første gang. Hadde en kamerat noen levler over meg og husket hva han hadde sagt om ninjalooting. Dermed var jeg veldig nøye med å trille terning om alt og trykket derfor alltid på terningene i lootvindu hver gang dette kom opp. Tror jeg ble kicket ut etter å ha knabbet til meg en 4-5 grønne items.

 

PS Skjønner fremdeles ikke helt hvorfor blizz har satt terningsymbol på need, må jo være flere enn meg som har missforstått dette.

Hehe hadde en lignende episode da jeg var ny i spillet, kom med i en gruppe til WC og jeg needa på allt da jeg trodde at greed var noe man trykkte hvis man var grådig og dermed syntes jeg need hørtes bedre ut. I tillegg hadde jeg ikke funnet ut hvordan man skiftet til annen chat så fikk ikke kommunisert noe heller. Ble kicka fra gruppa etter 10 minutt eller noe sånn.

 

Husker det var en stor nedtur og var dermed ikke med i noen flere grupper før jeg ble en 10 - 15 levels høyere.

Endret av Wowaddict
Lenke til kommentar

Need/Greed-reglene i WoW var alltid litt løse i starten. Mange folk var nye, og hvordan man behandlet loot var så-som-så.

 

Jeg husker jeg spilte roguen min. Jeg hadde endelig fått tak i en kjempegod bue, og bestemte meg for å skaffe mats til en arrow pouch greier. Så joda, jeg, som rogue, løp rundt med backpack, 3 bags og en arrow pouch.

 

Skjønte ikke helt den greia gitt..

Lenke til kommentar

Jeg husker fortsatt mitt første epic også. Ikke hva den het, men den droppet i searing gorge fra en sånn ild dude. Husker nøyaktig hvor, for jeg drepte jo han hver gang jeg så han etterpå også, og satt gjerne rundt der han dukket opp mens jeg spiste og så på tv, for å drepe han igjen. (dette var jo selvsagt et world drop...)

 

Det var en BOE staff med noe agi/stam.

Jeg visste jo pokker meg ikke at boe kunne selges, og at denne staffen egentlig sugde greit for min mage, men den ble insta brukt og jeg var så stolt. Da måtte jeg jo lvle staff også tenkte jeg, slik som jeg hadde lvlet sverd og dagger før det også :p Ellers kunne man jo ikke bruke det mer tenkte jeg.

 

Noen andre som ikke skjønte bæret av hvorfor noen mobs hadde en sølv drage rundt seg?

 

Jeg visste at gull drage betydde elite og at de var vanskeligere, så jeg trodde rankeringen var gull (vanskelig), Ingenting (normal), Sølv (lette å drepe). Gadd jo såklart ikke loote, det hadde jeg aldri plass til, så lootet bare når jeg var i instance eller når jeg skulle ha quest items.

Den dag idag syntes jeg sølv systemet for rare er teit :p

Endret av Klorofyll
Lenke til kommentar

Mine på Paladinen.

 

30 dager played fra 1-70 (men hadde mye morro og)

Hybrid spec fra 1-43 (som var ubrukelig)

Levla 44 til 67 som holy... (men det var lett å få gruppe)

 

i tilegg skjønte jeg ikke need/greed systemet. Jeg trodde at "greed" betydde at jeg ville ha tingen for meg selv (gullmynt vettu) og at "need" (terning) betydde at jeg var villig til å gamble for den. Heldighvis begynte jeg å spille da folk fortsatt var siviliserte i WoW.

Lenke til kommentar

Startet å spille da wow kom ut. Første char var en warrior. Husker ikke hvorfor, men hadde mye fritid da så det ble mange timer og levlene kom passe fort. Men hadde jeg vært klar over talentpoeng før jeg ble lvl 40 hadde det sikkert gått fortere. Og hadde ikke en kompis sagt prot var tingen så hadde jeg kanskje brukt de smartere. Da jeg endelig ble 60 respekket jeg. Fikk et passe fint sjokk da. Warrioren har ikke vært prot siden.

Lenke til kommentar
Mine på Paladinen.

 

30 dager played fra 1-70 (men hadde mye morro og)

Hybrid spec fra 1-43 (som var ubrukelig)

Levla 44 til 67 som holy... (men det var lett å få gruppe)

 

i tilegg skjønte jeg ikke need/greed systemet. Jeg trodde at "greed" betydde at jeg ville ha tingen for meg selv (gullmynt vettu) og at "need" (terning) betydde at jeg var villig til å gamble for den. Heldighvis begynte jeg å spille da folk fortsatt var siviliserte i WoW.

Det er jo ingenting. Levlet like godt fra 10-63 som holy jeg :w00t:

 

Need\Greed systemet skjønte jeg ikke før på lvl 65 :p

Når jeg skulle få palamounten så glemte jeg å kjøpe mat til hesten og da sto jeg inne i Dire Maul med 2 snille fremmede og bare "I have forgotten the food..." De ventet, hyggelige karer.

Skjønte ikke training systemet før lvl 20.

Brukte ikke taxi servicen før på lvl 25(Jeg trodde kanskje de kunne fly feil, kaste meg av, ja, you name it).

Ja, også den jeg husker best: Var i ZF som healer(så klart) også brukte jeg jo Righteuos fury siden det brukte jeg jo alltid(selv om det ikke hadde noen påvirkning på meg, men det visste jo ikke jeg). Så når jeg fikk beskjed om å ta det av så ignorerte jeg duden, også når han sa det igjen så blei jeg sur og leavet partyet. Håper ikke de husker det:blush:

Lenke til kommentar
Skulle til IF på level 17, tok turen igjennom redridge og burning stepps før jeg ga opp rundt BRM. :)

 

Mener vi har en slik tråd fra før.

Akkurat det samma skjedde meg og en kamerat under betatestingen i spillet. Vi var i Redridge, og fikk en quest om å dra til Ironforge. Naturlig nok tok begge vi på level 13 turen gjennom Redridge, inn til Burning Steppes, men der ga vi opp, ved inngangen til BS.

 

Ellers løp jeg som flere her i tråden rundt på min Warrior med Arrowbag.

 

Under betatestingen var det også mulig å lage raidgrupper til små instanser som Deadmines og lignende, så jeg og 2 kompiser lagde like godt et svært raid til Deadmines, vi ble vel 24 stykker hvis jeg husker riktig, hvorav alle løp spredt. Vi kom aldri til førsteboss engang :p

Lenke til kommentar

Var livredd for å trykke "Yes" når de kom opp spørsmål om jeg ville ta på meg boe-items :p så dem tok det en stund før jeg brukte. Gearet mitt var også kun etter farge, om statsa var helt grusomme for characteren brydde jeg meg ikke om.

 

Questingen på min første character (en rogue) var helt håpløs. Sikkert mange som har gjort samma feilen her: ta en quest, les questloggen for å finne ut hvor/hva man skal gjøre, og så gå og gjøre en før man løper tilbake og leverer :p det tok meg jo evigheter å bli ferdig med noenting.

Alle slags mobs var såklart kjempefarlige og jeg løp utrolige omveier i tilfelle en mob skulle finne på å aggroe meg. Trodde sikkert de hadde en range på 50 yards for å aggroe meg :lol:

 

Brukte dritlang tid hver gang jeg skulle spise og drikke, for jeg visste ikke at man kunne gjøre begge samtidig før jeg tilfeldigvis så det i et tips en gang jeg logga meg inn.

 

Skjønte forøvrig ikke en dritt av roguen og da jeg kom til level 22 ga jeg nesten opp spillet. En venninne overtalte meg til å prøve mage, og der er jeg fremdeles :)

Lenke til kommentar

Min seneste flause jeg husker forresten var rundt September 08.

Da var jeg så sykt sur på en hunter som ikke svarte da jeg spammer /ra MOTW plz

 

Endte med at jeg whispered han med "dude start buffing and do your job". :blush:

 

Kan enda ikke forstå hvordan jeg klarte å spille i 2år uten å finne ut at druider buffer motw :p

Nå er jeg heldigvis druid da, så yeahyeah

Lenke til kommentar

Kom på en ting til

 

Når eg levlet shamanen fra 70-80 brukte eg earthliving weapon som elemental shaman. Helt til en druid spørte meg "why are you using Earthliving and not Flametounge weapon?" Da fant eg ut at Flametounge weapon og hadde blitt forandret. Da svarte eg "Eeh, im Assist healing" :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...