Gå til innhold

Overvektig, må ned i vekt


Anbefalte innlegg

En stor porsjon sikkert, og det skal ikke store smørklumpen til, eller sukker for den saks skyld før det blir en god del kalorier. Jeg bryr meg ikke om at folk har litt ekstra på kroppen, så lenge det ikke blir så ille at man begynner å nærme seg sykelig overvektig, og alle de helserisikoene det kan føre med seg.

 

Du er heldigvis ikke i samme situasjon som det jeg var, for jeg var MYE større, og det er bra at du tar initiativet til å gå ned litt i vekt, det er ikke alle som gjør det, og da snakker jeg om folk som absolutt burde ha gjort noe med det for lenge siden. Som du sier selv, det er ikke mange kg du skal ned, så jeg tror det kommer til å gå greit.

 

Men gjør som kjetilk skrev, finn ut nøyaktig hvor mye du spiser. Og, du spiser en god del brød, du kan kanskje erstatte noen av brødskivene med knekkebrød, og kanskje kutte ned på smøret på brødskiven, hvis du pleier å ha på det. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det enkelte ting du prøve og huske på når det gjelder mat.

 

Ikke for mye brødmat. ikke det de kaller grovbrød, det er som oftest ikke grov nokk(reines som farget hvetebrød). Mange av brødene nå kommer med grovhetsskala. dette er viktig se etter og gå for det groveste(be foreldrene dine om og kjøpe det groveste). Brøde skal aldri være tykkere enn pålegget, ha dermed godt med pålegg på.

Kutt ut brus til de grader(helg og fest/selskap er lov)

og tenk mye på hvor mye du beveger deg. gjerne kjøp en skritt teller og hold deg over 12000 skritt per dag. Du vil fort merke forskjell. du vil nokk ikke ta av med engang.

Lenke til kommentar

Spinning koster penger og vil mest sannsynlig bli like kjedelig som jogging. Hold deg til gratis jogging og kjenn at du blir sprekere. Jeg lover det at det blir artig når du kan jogge kilometer etter kilometer med rolig pust og kjenne deg som en fjer som farer avgårde langs veien.

Lenke til kommentar

Musikk er selvsagt lov fordi det er noe som komplimenterer treningen med f.eks en rytme når man jogger. Tv tar alt for mye oppmerksomhet. Se bare på treningssentrene hvor folk sitter å halveis tråkker på sykkelen mens de koper på "cribs" på mtv. Du kan sitte slik i timesvis, men du vill få mye bedre utbytte av en intensiv joggetur på 20minutter.

 

 

Husk å varme opp og trappe ned etterhver økt for å unngå stivhet og skader.

Lenke til kommentar

Bare hør på det folket her sier så er de 6kg vekke på 2 måneder og mindre enn det;)

Og med trening går det bare fortere.

 

Hinter til de at du blir mobbet eller hinter til de at de mobber deg?

Hvis det er det førstnevnte så er det kanskje ikke så dumt for du kan få støtte.

Og hvis du føler at de mobber så skal du si ifra hvis du klarer det ja=)

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

Ferien er en måned?

Hvis du gjør det seriøst så går du ned mer enn 5kg på den tiden.

God kondis får du ikke på en måned, men MYE bedre of course.

Første 2 ukene er knalltøffe, snakker fra egen erfaring. Var 15 år når jeg gikk ned 45kg første gang...og nettopp gjort det andre gang.

 

Så bare sett deg små-mål i starten. Kutt ut litt og litt det som ikke er bra.Kutter du ut alt på en gang så går du på en smell.

Og det høres ut som du vil dette, så bare kjør på :thumbup:

 

Og en ting til drit i vekt og bmi. Gå ned til det du føler deg komfertabel med;)

Og livsstilen du skal forandre, det er viktig og huske.

Ikke tenk på og gå ned, tenk heller på at du skal begynne og trene litt og bli sunnere, utifra det så går kiloene av seg selv.

Og en "liten" dært jernvilje.

 

 

Vei deg bare en gang i uka, ikke begynn og gjøre det hver dag.

Siden kroppen gårr opp\ned opptil 2 kg på et døgn.

Pluss det ser fremgangen mye lettere da.

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

Fokuser på kroppsfasong og fettprosent fremfor vekt. Du får muskler når du trener som veier mye mer enn fett gjør. God kondis vil du utvilsomt få, men dette krever en god treningsøkt mint 3 dager i uka. Men ikke tenk på at du skal slanke deg. Tenk på at du skal få en sunnere livsstil. Da vil formen komme av seg selv. Hvis man bare tenker at man skal ta av 5 kilo da har de fleste lett for å slappe av når de har nådd det målet, for deretter å legge på seg 5 kilo igjen.

 

Endring av livsstil er det du burde fokusere på. Spise sunnere, trene mer.

Lenke til kommentar

Zeit sa BINGO der, hele poenget er livsstilen.

Og i løpet av 2 måneder så har du ihvertfall gått ned 5kg ja.

5 kg er noe jeg ser på 2\3 uker...toppen:)

 

Og ikke kjør på som en "gærning" i starten, pass på at du ikke blir lei.

Hvis foreks. jogging ikke er noe for deg så prøver du noe annet.

Gjør alt du kan for og ikke havne i samme gamle sporet som er veldig lett.

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...