Gå til innhold

ATI Radeon 8500 Retail på lager!!!! Førstemann til mølla


Spaz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser ikke ut til at du trenger å bli missunelig. Ifølge forskjellige ting, så er ikke dette Retail utgaven av kortet (har ikke 400mhz ramdac og made in china surr). Dessuten så stemmer ikke bios overens med hva som er retail ifra Ati selv.

 

Så jeg blir snart sur !!

 

Men jeg fikk 7832poeng i 3dmark 2001 da. Er jo ikke så dårlig det?

 

Står at det er klokka 275/275 i Powerstrip. Og at det er 3,6ns ram. bare ramdac som irriterer. 350mhz ramdac?

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-28 01:13, iceraven skrev:

Ser ikke ut til at du trenger å bli missunelig. Ifølge forskjellige ting, så er ikke dette Retail utgaven av kortet (har ikke 400mhz ramdac og made in china surr). Dessuten så stemmer ikke bios overens med hva som er retail ifra Ati selv.


Så jeg blir snart sur !!


Men jeg fikk 7832poeng i 3dmark 2001 da. Er jo ikke så dårlig det?


Står at det er klokka 275/275 i Powerstrip. Og at det er 3,6ns ram. bare ramdac som irriterer. 350mhz ramdac?



Har ikke falt deg inn at Powerstrip rapporterer feil (RAMDAC)?

Lenke til kommentar

Fikk mitt Radeon 8500 kort fra Multicom i dag. Men må si jeg er skuffa. 2D kvaliteten er rett og slett elendig i forhold til mitt gamle Asus Ti200 kort, trodde det skulle være motsatt. Kjører 1600x1200@85hz, og texten er blurra i store deler av bildet.

Hvis det ikke går ann å gjøre noe med det bruker jeg heller mitt gamle kort.

Lenke til kommentar

Det virker som det er et aller annet feil med kortet ditt. ATI Radeon 8500 har endel bedre 2D kvalitet enn hvilketsomhelst nVIDIA kort. ATI ligger vel som nr 2 i billedkvalitet, mens Matrox er Kongen på haugen.

 

Enten er kortet ditt defekt, eller så er det noe galt med oppsettet ditt. Jeg vil anbefale deg og prøve kortet på en annen PC. Hvis det funker greit der, burde du formattere harddisken og ta legge inn windows på nytt igjen. Muligens er det noen drivere eller programmer (f.eks powerstrip) som skaper problemer.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Syntes det er klart og fint bilde jeg...akkurat formatert...fikk faktisk 100 poeng dårligere i 3dmark2001:p hehe...men det kommer seg etterhvert. Kjører 1600x1200 nå. (Er litt nærsynt, gåke i lengden). Syntes bildet er meget klart og fint...men jeg liker best 1280x1024.

 

Eneste er at jeg gjerne skulle likt å vite om det er mulig å overklokke dette kortet noe? eventuelt hvor mye?

Lenke til kommentar

Ja, det går fint å overclocke. De fleste som har originale Radeon 8500 kort med 3.6ns RAM får clocket opp til 290-300 MHz. Jeg vil anbefale deg å bruke powerstrip. Det som er viktig å huske på er at du ikke må sette opp hastigheten til f.eks 290 med en gang. Prøv å overclock 5 Mhz om gangen og kjør helst en runde med 3DMark 2001 for å sjekke stabiliteten og/eller om det blir noe "artifacts" i bildet.

Lenke til kommentar

Endelig!! Nå har jeg Multicom sendt Radeon 8500 kortet til meg. Fikk leveringsbekreftelse med pakkesporingsnummer for 1 time siden. Får kortet mest sannsynlig på onsdag. Nå er det ihvertfall posten, og ikke multicom det står på :smile:

 

Jeg skal si ifra hvordan kortet fungerer i min maskin. Nå har jeg 3dfx Voodoo5 5500 AGP og får rundt 2190 poeng i 3DMark2001 på min T-Bird @ 1.53 GHz (133*11.5

 

Burde vel kunne forvente rundt 8000 poeng med det nye skjermkortet

 

[ Denne Melding var redigert av: Spaz på 2002-01-28 17:48 ]

Lenke til kommentar

Quote:


ATI ligger vel som nr 2 i billedkvalitet, mens Matrox er Kongen på haugen.


 

Jeg har sett flere reviews som plasserer Radeon foran Matrox kort, når det kommer til bildekvalitet..

 

Men dette var de gamle Radeon 64 DDR korta..

Skulle ikke tro Radeon 8500 er noe dårligere

 

[ Denne Melding var redigert av: apollox på 2002-01-28 17:57 ]

Lenke til kommentar

OK. Da kan vi vel si at ATI og Matrox har best bildekvalitet :smile:

 

Blant Geforce kort er Gainward de som har best bildekvalitet. Asus kommer merkelig nok nesten helt i bånn. Ihvertfall ifølge endel tester jeg har lest.

 

Jeg skal prøve å finne en link, som "backer" opp det jeg har sagt

 

[ Denne Melding var redigert av: Spaz på 2002-01-28 18:01 ]

Lenke til kommentar

Vel, det varierer nok fra test til test. Jeg byttet inn Gainward kortet jeg hadde, pga 2D kvaliteten var sykt dårlig, Asus kortet var mye bedre. Anandtech sier jo det motsatte. (Bruker forresten en Sony E530 skjerm)

Har fått kvaliteten litt bedre på Radeon kortet, men syns det ikke er imponerende. Og fps i spill var veldig skuffende, i forhold til mitt gamle Ti200@240/530. Eneste som var bedre var 3D Mark 2001 (500 poeng mer). Bruker de nyeste driverne (6018) som sies å være de beste.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-28 17:45, iceraven skrev:

hmm...skal jeg prøve etterhvert...hvordan er det med bytting av kjøler o.l? enkelt å greit? hva med ramsinks? har det noe for seg på disse kortene? Vil gjerne passere 10000 poeng i 3dmark2001
:grin:


 

 

Noen ramsinks og en CrystalOrb skader aldri. Da kan kortet kjøres helt stabilt på 300/300 (uten volt-mod)

P4 er fin å klokke opp litt den også, da skulle du vel klare rundt 10000.

Lenke til kommentar

Nå har jeg installert Radeon 8500 i PC`n min. Jeg kjører Windows 2000 SP2. Med de nyeste "leaked" 6018 driverne får jeg (uten noen tweaks), 7866 poeng i 3Dmark2001 (default settings).

 

Dette er på en T-Bird @ 1.53 GHz. Må si jeg er rimelig fornøyd med resultatet. Med voodoo5 fikk jeg bare 2190 poeng, lol

Lenke til kommentar

noen som vet årsaken til at jeg får merkelige flimmre-streker på skjermen (og en del på siden). det blir bedre med lavere hertz, men det blir forferdelig med 85 hertz. noen som vet hva som er galt, samme problemet er også i spill.

 

fryktelig irriterende å betale dyre dommer for et slikt kort, selv om det ikke skal være sånn. orker ikke å vente :sad:

 

kanskje det er noen innstillinger.

 

kom med alle foreslag!

 

takk :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...