Gå til innhold

ATI Radeon 8500 Retail på lager!!!! Førstemann til mølla


Spaz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

fyyy fahn.. synes ATI kan få ut fingeren, greit det er etterspørsel av korta dems, men dem må jo kunne klare å greie den! ? sykt... de sku lagt mange kort før de blei lagt ut for salg, i steden for å lage ett kvantum på bare 10 000 eller.no å sende ut 1 å 2 til hver webshop.. dumt ... (vil ha radeon 8500 nåååh) vært på skolen jeg så jeg kunne ikke bestille =(

Lenke til kommentar

Vi leverer med følgende betingelser: Valuta NOK

Betalingsbetingelser: Oppkrav

Frakt: Apost (brev) AP

 

_______________________________________________________________________

 

Pos. Material Beskrivelse

Antall Pris Prisenhet Total

_______________________________________________________________________

 

 

000010 RAD8500-64RETAIL ATI Radeon 8500 64MB DDR DVI retail

1 STK 3.099,00 NOK 1 STK 3.099,00

_______________________________________________________________________

 

Utgående mva. 24,000 % 3.099,00 599,81

Sum beløp 3.099,00

 

FRAKT KOMMER I TILLEGG

 

Ja ja så var det bare å vente på posten da...

Lenke til kommentar

Jeg tror nok at de dyreste Geforce4 kortene kommer til å ligge LANGT over Radeon 8500 i pris. Jeg vil tippe rundt 5000 kroner. Du må huske på at toppmodellen kommer til å ha 128MB DDR-ram som kjører på 750 MHz. Kjernen vil ligge på 300 MHZ hvis jeg ikke husker feil.

 

Radeon 8500 er ikke satt opp så veldig mye egentlig. Enkelte steder har faktisk ganske lave priser. Databutikken selger de for under 2600 kroner (sist jeg sjekka). Men de har det ikke på lager enda. Snart kommer jo også Hercules sine Radeon kort på det europeiske markedet og jeg tror/håper de vil lansere Radeon 8500 kort med 128 MB Ram om ikke så altfor lenge. Så jeg vil ikke anbefale deg å vente på Gefore4, fordi toppmodellen kommer IKKE til å bli billig. Trust me :smile:

 

(Husker rett før 3dfx "kasta inn håndklet". Komplett hadde oppført Voodoo5 6000 AGP med 128MB SD-Ram for 6500 kr)

 

[ Denne Melding var redigert av: Spaz på 2002-01-24 16:27 ]

Lenke til kommentar

Litt overprisa er det nok, men ikke så masse. Alt i dataverdenen detter jo i pris (bortsett i fra minne da siste ukene), men det får en bare drite i. Når en har bestemt seg for å kjøpe noe får en bare finne plassen det er billigst der og da og så får en være fornøyd med det. Skal en hele tia vente til neste utgave og til det er billigst får en aldri kjøpt noe som helst.

Om ikke geforce4 blir billig så faller sikkert geforce3 ned noe, men du får ikke alt det som ati8500 har å by på. Jeg har ialle fall ikke funnet noe alternativ. Jeg skal ha dual skjerm med en flatskjerm og en vanlig crt og i tilleg tv utgang og mulighet for rask 3d og veldig fin 2d.

Lenke til kommentar

Ut i fra ryktene ser det ut som om r300 kommer til å overgå nv25 til de grader.. Men så var det driverne da, spørs om ATI kan få presset all kraft ut av r300.

Sjekk bare her. (fra hardware.no)

 

NV25

-63 million transistors

-300MHz clock frequency

-4 rendering pipelines with 2 TMUs each

-2 vertex shader pipelines

 

R300

-8 rendering pipelines with 3 TMUs each

-350MHz clock frequency

-4 vertex shaders

 

 

ATI's spesifikasjoner i hardware overgår nVidia sine, pluss at ATI kortet kommer sikkert med andre godsaker, som Rage Theater (super dvd dekoder), Forbedret hydravision, smoothvision, støtte for directx 9.0 osv. og kjenner vi ATI rett, blir det sikkert billigere enn NV25 baserte løsninger.

Lenke til kommentar

Jeg mailet multicom, for å spørre om de hadde sendt ATI Radeon 8500 kortet mitt. Jeg fikk følgende svar:

 

Hei!

 

Det er litt pakkekø, men den sendes nok ut til deg imorgen.

Beklager at det tar litt lenger tid enn vanlig.

 

Ha en fortsatt fin dag!

 

 

 

Mvh

Hilde Hansen

__________________________________________________

MultiCom Norge AS, 4865 Åmli

Tlf. 370 81 000 - Faks 370 81 002

http://multicom.no

 

*sukk* og jeg som hadde håpet å få skjermkortet før helgen. Man kan tydligvis ikke stole på det som står på forsiden av Multicom sin Webside. Pakker sendes samme dag MY ASS :smile:

 

 

[ Denne Melding var redigert av: Spaz på 2002-01-24 18:14 ]

Lenke til kommentar

kjipt da karer, mitt ble sendt igår (det var ihvertfall det som stod "sendt den 23/1").

 

selv om jeg fikk leveringsbekreftelsen idag da.

 

men det spørs om det ikke kommer når deres kommer da hehe.

 

jaja, det skal blie deilig med noe annet enn de bedritne mx2 kortet.

 

håper det ihvertfall da :smile:

 

gleder meg fryktelig mye!

Lenke til kommentar

Jeg har mast på Multicom 2 ganger, men de har ikke sendt skjermkortet til meg enda. De sa at de for tiden hadde stor pakkekø og at min Radeon 8500 mest sannsynlig kom til å bli sendt nå til Mandag.

 

Eneste som er positivt er at de sa jeg skulle slippe å betale frakt p.g.a at det har gått så tregt.

 

Så jeg kommer vel til å få skjermkortet på onsdag. En uke etter at jeg bestilte det. Jeg gleder meg til å teste ytelsen iforhold til mitt snart 2 år gamle Voodoo5 5500 AGP kort :smile:

 

På min T-Bird @ 1.53 GHz (133*11,5) burde det gå fort nok til å spille alle spill i 1600*1200*32 bits :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...