Gå til innhold

Bildebok for Junifest 09


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takk for hyggelige tilbakemeldinger! Håper vi etter hvert kan få en litt kritisk evaluering også, sikkert en del å ta med til senere prosjekter her.

 

Ble det mange timer jobb tilsammen?

Jeg har ikke talt, men helt uoverkommelig var det ikke (som nevnt tidligere var jo det også litt av meningen). Det meste av tiden har jeg brukt på koordinering i denne tråden eller på mail/PM, å sette sammen boken var forholdsvis fort gjort. Her hjelper det bra at instrukser har vært fulgt, alle har vært flinke til å følge opp når jeg har sendt mail etc.

 

Det som sikkert hadde tatt langt mer tid er å ha en redaksjon som skulle ta beslutninger i fellesskap; nå var det jo stort sett opp til hver enkelt å ta de valgene selv. Der ligger nok hovedlærdommen – alt som er automatisk og strømlinjeformet kan en få gjennomført uten store ressurser.

Lenke til kommentar
Har nettopp fått den i posten, og dette var fine saker! Strålende tiltak, som jeg forutsetter at det blir flere av fremover. :thumbup:

Ja, enig..dette var kjempebra, hadde med boken (det var ønsket) til et lite hage-lunch-party i dag, og jeg skal si den ble grundig studert. Alle var enige om at det var flotte saker og mange fine bilder. Kunne ha nevnt mange, ja alle sine...men nevner bare en som eksempel her: Den Petteram sin løvetann med fnokk og dråper! Den falt alle for, gjorde jo seg fantastisk godt med svart bakgrunn. Og i noe større utgave, blir den flott på en vegg også. Gjorde ikke noe om den Junifest-boken bare var heftet, det passet veldig godt til den størrelsen. En takk til redaktøren Euklid for meget bra arbeid med plassering og coverbilde og alt...jo dette ga mersmak. Må si mange av de fine bildene gjorde seg ypperlig på trykk ja. Kunne heller ikke se noe "ugreit" med oppskarping og slikt. (Ikke en gang på mine egne :!: )

RandiA

PS Til Anew...Det "Forrest Gump" bildet ditt gjorde seg godt på trykk ja....

Lenke til kommentar

Etter å ha reflektert litt over boken under en stille stund på toalettet i dag (TMI? :)) har jeg kommet til følgende forbedringspunkter:

 

* Low-key bilder hadde virkelig fortjent en hvit ramme rundt, slik unge Salvesen gjorde på sine. Et par av bildene er det rett og slett ikke så lett å se hvor begynner/slutter. Dette er forøvrig noe av det vi har balet litt med når vi har plundret med designet på Akam-boken.

 

* Jeg hadde ønsket meg fulle navn i overskriften i tillegg til nick. Noen syns riktignok det er ugreit, men de fleste vil vel ikke ha noe problem med det i en slik "privatbok"?

 

Forøvrig vil jeg gi props for lederen, som jeg syns var riktig fin. Det lille innsmettet av Ansel-sitat og pent bilde var også flott. Skulle faktisk gjerne hatt mere sånt (det tjener forsåvidt samme nytten som det redaksjonelle i Akam-boken)

Endret av Anew
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...